Tak evidentne tie prvky trolejového vedenia nie sú v dobrom stave, keď tam padajú zberače aj pri nízkych rýchlostiach. Tam môže byť problém na viacerých miestach, záleží presne od toho, kde konkrétne zberač vyletí z vedenia, či to je na dreve, na kríži alebo až na jazykoch výhybky. Problém by som skôr videl v tom, ak tvrdíš, že to je dlhodobo pozorovaný jav, že sa to priebežne neopravuje. Pokiaľ ide o rýchlosť, tak záleží od tvaru výhybky, či je symetrická alebo nie. Poloha je tiež dôležitá a tiež vplýva na rýchlosť prejazdu.
Ahojte,
zaujimalo by ma, na aku rychlost su v Presove konstruovane trolejove (trolejbusove) vyhybky a ostatne komponenty (krizenia). Doteraz som zil v tom, ze je to typicka mestska rychlost (40–50 km/h). Avsak v poslednej dobe nastavali nejak casto situacie, ze doslo k uvolneniu (padu) zberacov pri ovela nizsej rychlosti (20–30 km/h), a to najma na zbiehacich vyhybkach (jazda "po hrote"), a to na pomerne novych krizovatkach (Nam. mieru, V. Clementisa). Na druhej strane, casto mi pride, ze os trolejoveho vedenia je dost posunuta oproti osi vozovky, resp. jazdneho pruhu. Moze mat aj toto negativny vplyv na pad zberacov? Resp. existuje nejaka "tabulka" (graf), ktora popisuje vztah medzi vzdialenostou trolejoveho vedenia od osy vozovky a rychlostou prechadzania cez prvky (vyhybky, krizenia) trolejoveho vedenia?
Pretoze niekedy mi pride, ze je jazda cez vyhybky (a krizenia) v Presove oproti inym mestam dost prebrzdovana (aj pri celkom dobrom stave jednotlivych prvkov). Na druhej strane, aj pri nizkych rychlostiach dochadza k uvolnovaniu zberacov, co mi oproti situacii v inych mestach pride zvlastne.
362 - zadný malý busboard tuším na nejakú SŠ.
369 - Fatrafol
394 - Super express žumpy
Ne€fondové sorky majú tiež nejaké zadné okenné busboardy, taktiež aj na niektorých mašrutkach sú reklamy na SŠ.
Pokiaľ ide o zmenu trasovania 2 a 5 po obnovení premávky na Čiernom moste, tak osobne si myslím, že tam bola komunikačná rezerva. V tom ozname o zmenách k 8. 1. malo mať toto vyčlenenú osobitnú časť. A po druhé, príliš veľa textu, ľudia to nečítajú
Pekný deň, k linke 41/20 - väčšina spojov linky 41 pokračuje od zastávky Trojica ďalej ako linka 20. V CP sú tieto spoje označované poznámkou E. Ak na trase dochádza k zmene linky, informačný systém vozidla túto zmenu urobí na základe impulzu (otvorenie, resp. zatvorenie dverí na konkrétnej zastávke). Ku Trojici by midibus prišiel označený ako "41 Veľká pošta" a cieľ na tabuli by sa na linku 20 zmenil až po otvorení, resp. zatvorení dverí, čo by mohlo veľkú časť cestujúcich zmiasť. To je logické, keďže čakajú na linku 20, no príde len linka 41, ktorá sa prečísluje na linku 20 až v čase, keď už opúšťa zastávku. Aby sa tomuto predišlo, je vytvorený systém "duálneho" označovania, kedy je v istej časti trasy zobrazené pôvodné označenie linky (41), ale už aj nové označenie (20). K preznačeniu dochádza tuším na zastávke Duklianska, aby keď midibus vchádza do centra, nech cestujúci vidia, že to už je ich linka 20, hoc "papierovo" je to ešte linka 41. Podobný systém sa uplatňuje cez voľné dni na linkách 21/23, ktoré vykonáva jedno vozidlo a v časti trasy pred zastávkou Trojica majú tie duálne označenie.
K linke 2/5 - po obnovení premávky cez most Škultétyho došlo k úprave číslovania liniek 2 a 5 tak, aby to bolo jednoduchšie a prehľadnejšie, t.j. na Budovateľskú trolejbus vždy prichádza a odchádza ako L2. Na Bajkalskú trolejbus vždy prichádza a odchádza ako L5. Táto zmena bola zdôraznená vo všetkých informačných materiáloch, ktoré boli vydané dopravcom a informácia šla von všetkými informačnými kanálmi, ktoré dopravca používa (web, FB, LCD monitory vo vozidlách, oznamy na zastávkach v centre, predajne CL, web mesta, dopravno-informačné weby a aplikácie a miestna tlač). Už tu bolo spomenuté ostatnými užívateľmi, že trasa linky 2 sa nachádza aj v cestovnom poriadku.
Vonkajšie informačné tabule na vozidlách slúžia práve na to, aby informovali o trase linky, preto ak tam píše "2 Budovateľská", tak spoj ide prirodzene na Budovateľskú a nie je dôvod pochybovať o tom, či ide niekam inam. Ak tie pochybnosti niekedy sú, treba sa pozrieť na trasu do cestovného poriadku, ktorý je v tomto smerodajný. Prikladám aj infografiku k prečíslovaniu linky 2/5.
Neviem prečo mi nevzalo začiatok príspevku. Stretol som sa s busom, kde vzadu bola 41 a na boku 20. Viď foto. A niekoľko krát trolejbus, ktorý sa vytočil z Levočskej na Hlavnu mal označenie 2 Budovateľská, to akože nastúpte a ja sa na Škultétyho rozmyslím, či pôjdem rovno ako 2, alebo odbočím na Budovateľskú?
krat trolejbus, ktorý sa vytočil z Levočskej na Hlavnu mal označenie 2 Budovateľská, to akože nastúpte a ja sa na Škultétyho rozmyslím, či pôjdem rovno ako 2, alebo odbočím na Budovateľskú?
m.doudera