linka 13 vraj od zajtra premava až do vysnej sebastovej/severna podľa pravidiel len tam chybaju 2 zastavky 4 zastavky vyšna sebastova čiže jedna v oboch smeroch ktora je vraj razc. vysna sebastova pri cintorine vyšna sebastova dufam ze zajtra soferi neobijdu tuto zastavku a dalsia zastavka Kamence ktora je hnet asi 18 metrov za tabulov vytajte v oci vysna sebastova vraj ako som sa dneska dozvedel neboli dodane dopravnym podnikom asi tolko odomna ?
Cestovný poriadok bude vyzerať ako?:-)
Matej78
Takže, radiála Šalgovík. →
Tak ako tomu bolo v Prešove už od samého začiatku zavedenia MHD zvykom, ktorá začala premávať aj do okolitého vidieku, tak neobišlo to ani blízku obec Šalgovík, ktorá bola do roku 1970 samostatnou obcou, rovnako ako množstvo priľahlých obcí pri Prešove.
Ako už bolo spomínané, v roku 1959 a to presne 19.03. bola na Šalgovík zavedená L10.
Jej trasa viedla od Veľkého Šariša (1. zavedenie spojenia práve DPMP) cez centrum mesta, cez Šalgovík, až do Teriakoviec (taktiež (zrejme) 1. zavednie spojenia vôbec).
Nie je mi však známe, v akom intervale linka najskôr jazdila. Osobne predpokladám, že približne okolo hodnoty 60´.
Pri zmene grafikonu v roku 1961 sa aj napriek napätej organizačno-kapacitnej otázke, podarilo veľmi mierne zvýšiť výkony na linke a to aj prejazdmi z/na L6 vo Veľkom Šariši!
O rok neskôr - po dostavbe trolejbusovej trate na Solivar padol aj návrh, aby Šalgovíčania a Teriakovčania prestupovali na trolejbus na Solivare. Nakoniec ako pri všetkých rovnakých návrhoch v tom roku, tak ani ten neprešiel.
Po prehodnotení organizačnej štruktúry linkového vedenia sa od 01.07.1967 linka rozvetvila, a to tak, že:
→ 1/2 premávala cez Šalgovík
→ zvyšná 1/2 premávala cez Solivar
→ zároveň sa prevádzka na linke skrátila do 21. hodiny.
Od 01.01.1971 sa vrámci drobných zmien CP linka "ztaktovala", výkony na nej však zostali viac-menej nezmenené.
POZN. - teraz sa v tom akosi strácam. V dostupných materiáloch sa píše, že: ,,dopravná situácia sa zlepšila ... na Sídlisku III linkami č. 10 a 20" (ak pritom jazdila v nezmenenom výkone, tak silné zlepšenie dopravy to veru nie je, zato L20 patrila k tej dobe k najnosnejším linkám). Potvrdzuje to aj fakt k 15.12.1974, kedy sa uvádza, že L10 jazdila na trase : Sídlisko III, Matice Slovenskej – ČA – SRR – Železničná stanica – Košická – ZVL – Delňa.
Pritom nikde nie je zmienka o tom, žeby na Šalgovík bola presunutá nejaká iná linka.
Okrem toho, sa od 28.09.1975 spomína opäť zmena, a to: ,,linka č. 10 bola posilnená jedným autobusom v špičkovej dobe a súčasne sa previedla čiastočná zmena trasy: Matice Slovenskej – Šalgovík – Teriakovce a späť." Tak potom čo tam medzi tým obdobím jazdilo? A ak, vôbec?
Na základe rozhodnutia vlády, boli zmenené pracovné smeny v podnikoch, čo sa podpísalo na dlhšom a miernejšom trvaní prepravných špičiek (konečne!). To si vyžiadalo zmenu aj na spomínanej L10.
V II. polroku 1981 sa na L10 kvôli nedostatočným prídelom nafty začal štiepiť interval. To si následne vyžiadalo odklonenie trasy L10 v úseku: Teriakovce - Šalgovík - Pod Táborom - ŽST - Haniska, za účelom maximalného využitia trolejbusovej dopravy. Toto opatrenie trvalo do 01.01.1982, kedy sa premávka obnovila v pôvodnom rozsahu, avšak linka začínala až od Trojice.
Od 01.09.1982 sa začala premávka do novovybudovanej štvrte Rúrky, ktorú začala zabezpečovať práve L10, ktorej výkony boli posilnené.
Presne o rok neskôr zasa nastala zmena - L10 sa skrátila po Trojicu, na Šalgovík začala premávať L36, ktorej interval bol v špičke 20´, v sedle 60´!
02.10.1984 sa opäť zreorganizovala doprava v predmetnej štvrti:
→ L10 sa presmerovala do novej trasy Teriakovce - Šváby - Slovenskej republiky rád - Kúty, premávkový interval bol 45´ v špičke a 90´ v sedle a dni pracovného pokoja.
→ nová L11 zabezpečila prepojenie Rúrky - Šalgovík cez ul. Pod Táborom, premávkový interval bol 30´ v špičke a 60´ mimo špičky.
→ L36 začala premávať len pod Šalgovík.
04.04.1993 sa po prvých škrtov v MHD nezabudlo ani na L11 - tá bola zredukovaná v čase špičky na 60´ interval.
Nakoniec, 01.10.1993, sa po prehodnotí škrtov v MHD na L11 začali jazdiť ranné posilové spoje po Trojicu. Premávkový interval sa tak zlepšil na 30´.
V roku 2011 (tuším 01.07.) sa na L11 začalo jazdiť až do Teriakoviec, čím sa zrušila L40.
To by bolo možno všetko. ?