Reply on: J #80:
"Vlastné miesto v streche" na TAMe poznáme, ale nepoužívame. Od roku 1995 DPMP prestal tento priestor na ukladanie tabúľ využívať a do vozidiel boli namontované unifikované držiaky na tabule. Jedná sa o držiaky, ktoré sa bežne v iných mestách používajú v trolejbusov Škoda 14/15 Tr - v Prešove sú také na všetkých vozidlách.Re #81 J: Správne. Znamená to, že kĺbové autobusy nedostanú dva bočné transparenty. Poslednými vozidlami s dvoma bočnými transparentmi boli Karosy B941 z roku 2001. Počnúc dodávkou B961 z roku 2002 sa rozhodlo pre úsporné opatrenie v podobe jedného bočného displeja aj pre kĺbové autobusy. Uznávam, je to do istej miery zhoršenie, najmä ak vozidlo zastaví v oblúku, ale dá sa takto fungovať.
Karosy B941 aj 961 boli samozrejme dodávané s transparentmi. Jedinými bez transparentov sú prvé dve Karosy B941 č. 331 a 332, ktoré ich akosi omylom nedostali. Ale aspoň sú jedinečné, pretože inde na Slovensku Karosu B941 v MHD bez transparentov nenájdeš.
Po osadení všetkých displejov bude počet vozidiel bez displejov rovný nule. Okrem plnenia rámcovej zmluvy bude totiž do Prešova ročne prichádzať minimálne 6 vozidiel, ktoré budú displejmi vybavené tiež. V skutočnosti sa však so zavádzaním displejov mešká, dosť dlho to celé padalo na neuspokojivých výsledkoch predtým vypísaných súťaží, ktoré boli zrušené. Pôvodné zámery hovorili o tom, že klasické tabuľky sa vytratia do roku 2004. Dnes si trúfam tipnúť ešte také dva roky, maximálne tri.