Určené pre admina:
prečo sa vždy pri oznamoch zobrazujú fotografie starej Karosy (najčastejšie jazdiacej na spojoch 18tky a 20tky)? Nie sú lepšie fotografie? Keby aspoň fotky tých opravených (červenej a žltej), ale teraz máme SOR, tak by sa patrilo vymieňať fotky. To len poznámka. Ď.
prečo sa vždy pri oznamoch zobrazujú fotografie starej Karosy (najčastejšie jazdiacej na spojoch 18tky a 20tky)? Nie sú lepšie fotografie? Keby aspoň fotky tých opravených (červenej a žltej), ale teraz máme SOR, tak by sa patrilo vymieňať fotky. To len poznámka. Ď.
lukisho
Kĺbový Ikarus premával aj na dedinských (prímestských) spojoch v modrom prevedení.
Všetky tieto autobusy bolidňom optimalizácie MHD v Piešťanoch (1.8.2003) vyradené z riadnej prevádzky a nahradené výlučne malými Karosami. Výnimku tvorili spoje linky MHD č. 20, kde premávala kĺbová Karosa (najskôr malá, neskôr kĺbová) z kapacitných dôvodov. Spoje z Kocuríc (cez celé mesto) na Detviansku ul. až Polikliniku boli riadne a plno využívané. Neskôr sa trasa linky MHD č.20 skrátila bez zachádzky k Poliklinike s konečnou na Dubovej ulici, neskôr s konečnou zastávkou Detvianska ul.,MŠ, čo je aj v súčasnosti pravdou. Od toho času premáva krátka Karosa na tejto linke.
Samozrejme aj Karosám bol koniec, prebehla revitalizácia obnovy vozového parku (prvotná bola obnova 2x ks Karosa - jedna v červeno-modrom prevedení a druhá v žlto-červenom prevedení, v ktorom sú dnešné SOR-y). Prírastky pribúdali pomaly, najskôr jeden trojdverový SOR a postupne všetky ostatné, ktoré premávajú dodnes. V zálohe z revitalizovaných autobusov Karosa zostal jeden - s červenomodrým prevedením.
Pointa tejto spomienky je článok: http://automix.atlas.sk/revue/805983/serial-legendy-mhd-ikarus-280-%E2%80%9Elietajuci%E2%80%9C-klbovy-autobus , ktorý sa oplatí pozrieť. LUKISHO