Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: desina #1035:
Technicky by to problém nemal byť, veď ZSKK používa kartičky od toho istého výrobcu, ako SADky či mestskí dopravcovia... a prvá lastovička už prišla, na kmeňové karty ZSSK (MAXI KLASIK, KLASIK RP, SENIOR RP, JUNIOR RP...) sa dá nahrať električenka v Bratislave - už aj to cestujúci uvíta, bude nosiť o jednu kartičku menej.

Ináč absolútne súhlasím s tým že integrácia dopravy jednoducho musí byť. Ono u nás sa ešte neprišlo na to, že keď aj nejaký ten cent stratím tým, že budem uznávať lístky iného dopravcu, tak zároveň môžem ďalších 10 centov získať, lebo práve zjednodušenie systému verejnej dopravy ako takej pritiahne ďalších 10 cestujúcich. U nás sa však vidí len ten jeden cent...

Tiež súhlasím s tým, že v mestách veľkosti PB by nemal byť problém s tým, aby SAD obsluhovala prímestskú časť, kam sa neoplatí viesť MHD (resp. oplatia sa len školské spoje). Cestujúcemu je totiž jedno, či sa vezie v modrom alebo červenom autobuse, a či na displeji svieti "6 ORLOVÉ" alebo "Púchov, žel.st."
Reply on: MarekPB_B961E #1031:
Čo sa týka využívania prímestskej dopravy na účely MHD nevidím osobne problém z môjho pohľadu. Čo sa týka financovania, si viem predstaviť že by to mohlo robiť problém nakoľko jedno je platené z VUC a druhé z mesta. avšak pri dnešnom technickom pokroku nemôže byť problém presne zistiť čo bolo použité v obvode MHD a čo mimo a dotovať adresne nie celý výkon ale pomernú časť.
Potom by mohli byť trasy Č.Lehota/Bodiná - Prečín - PB súčasťou L40, Papradno-PB súčasťou napr.rýchlej L20 a Vrchteplá súčasťou L5. dokonca pri Vrchteplej by bolo oveľa rozumnejšie mať to ako jednu linku MHD. A pri vzdialenostiach v okolí PB by úplne stačili možno 3 pásma.
Reply on: barack40 #1034:
zapojím sa do diskusie - pred dvoma týždňami bol u mňa jeden manager zo ZSSK. Bavili sme sa (v názoroch) o možnom zvýhodnení cestovného pri použití verejnej dopravy MHD+vlak. V zásade hovoril, že nevidí problém v tom, len by bolo treba nájsť systém, aby to bolo pre všetky strany výhodné. Ako výhodu pre ZSSK, ktorú by mohlo mesto ponúknuť by bola, že by sa apelovalo na MDS a.s. aby sprípojovala autobusy . Na to mi povedal, že to považuje za "psiu" povinnosť ktorá nemá byť výhodou, ale automatickým javom. Podľa neho je základom spoločný doklad a garancia zľavy vtedy ak človek použije vlak+bus, na čo je treba techniku, ktorá to ustráži. Hovoril, že to nie je neiešiteľná vec, len by sa tým chcelo zaoberať. Ale prvý krok musí urobiť mesto, ak by také niečo chcelo.
Reply on: MarekPB_B961E #1033:
Ja používam kartu SAD TN, a platím z nej študentské lístky, na ktoré preukazujem nárok ISIC-om (vizuálne). Problém však nastáva u SADky, kde ževraj už nové čítačky majú, avšak nefunguje to, ale ISIC vizuálne neuznajú... hlavne že sme za ISIC platili 35€, a aj tak mi je k ničomu a musím so sebou nosiť 350 iných kartičiek...
Reply on: barack40 #1032:
V blízkej dobe by sa mali vymieňať len hlavné strojčeky, čo majú vodiči. O čítačkách zatiaľ neviem. Pri ISIC-och sa asi aj kvôli týmto novým čipom zaviedla zmena v tarife, že platia v hotovosti 0,30 €, nie 0,66 €. Ja mám tiež ten nový ISIC zo ŽU, ale som verný karte MDS, čiže to nejak neriešim ?
Reply on: MarekPB_B961E #1031:
Mohla by chodiť šestka až do Udiče, nech mám radosť aj ja ?

Ale vážne, IDS je treba, najlepšie na celoštátnej úrovni, lenže toho sa v najbližšom desaťročí určite nedočkáme...

Ináč mám otázku na mds prípadne niekoho iného z odboru: plánujete vymeniť čítačky kariet, aby bolo možné čítať aj ISICy s čipom typu EV1? Lebo nové čipy EV1 (dostávame na Žilinskej univerzite prvýkrát) nekomunikujú s čítačkami nikde v SR (okrem ZSSK, a aj to nie hneď od septembra bolo). Technik v škole mi povedal, že to chce komplet nové čítačky, a že dopravcovia by ich mali pomaly vymieňať.
Reply on: barack40 #1030:
Je pravda, že zo zastávok prímeských liniek to majú v Podhradí, Šebešťanovej a Podvaží ďalej domov, myslím si však, že je zbytočné to riešiť, nakoľko sa tu bavíme o 5 spojov v pracovný deň (3 v smere Podvažie, 2 spoje v smere TESCO). Nech majú ľudia radosť ?

A ten IDS by sa veru hodil, lenže to si ešte asi počkáme ?
Reply on: MarekPB_B961E #1029:
OK, beriem, lenže to porovnanie nie je 100% na mieste, keďže busy z Papradna nejdú priamo cez obec (Podhradie, Sebešťanová, Podvažie), kým busy z Maríkovej stoja presne na tých istých zastávkach, kde MHD v Orlovom. Nehovoriac o tom, že 3 obce už majú dosť obyvateľov na to, aby zaplnili bus MHD, kým samotné Orlové nie (nehovoriac o to, že z Orlového je človek na stanici za cca 30 min., kým z Podvažia nie).

Čo sa týka spojenia do Tesca či nemocnice, tak to by mal riešiť moderný a funkčný integrovaný dopravný systém.
Reply on: barack40 #1028:
A občania z Podhradia a Podvažia majú k dispozícii autobusy z Papradna, ktoré taktiež nejazdia vôbec zle. Pri takomto postoji k veci by bola aj linka 5 na dve veci. Treba to brať aj z toho pohľadu, že aj Orlovčania sa chcú viesť od TESCA, resp. nemocnice priamo domov tak ako Podvažania ?
Reply on: mds #1027:
hm... Orlovčania majú k dispozícii autobusy z Púchova a Maríkovej, ktoré zas nejazdia tak zle, že by to bolo nepoužiteľné. Dva spoje denne (či koľkokrát tam zachádzala dvojka) aj tak nikoho z biedy nevytrhnú. Podľa mňa šestka stačí v rozsahu školských spojov.
Reply on: makoLP #1026:
aj z Orlového chcú chodiť....
Reply on: mds #999:
zachádzky cez Orlové...všetci okrem ľudí z Orlového na to nadávajú...ale aj oni sa musia nejak dostať domov...no som zvedavý či niekedy opäť pribudne ten sobotňajší
Reply on: MarekPB_B961E #1024:
aj aj ale to je este daleko
Reply on: MarekPB_B961E #1023:
A ešte otázočka k tým digitálnym tabuliam odchodov... odchody by boli zobrazované podľa CP, či by reagovali na aktuálny stav spoja podľa GPS??
Reply on: mds #1022:
Nooo, to znie dobre... na železničnú stanicu a k SPŠ by sa hodili ? Páčili by sa mi aj v autobusoch digitálne tabule s trasou linky, dátumom, časom atď, ale to je len zatiaľ na úrovni pekného sna ?
Reply on: MarekPB_B961E #1021:
uvidíme nechajme sa prekvapiť, chcel by som aj dve dig. tabule odchodov ale všetko závisí od € a od súhlasu mesta
Reply on: mds #1020:
? super
Reply on: MarekPB_B961E #1019:
áno strojčeky Mijola budú resp. už tu mali byť, ale len hlavný strojček, čítačka kariet a tlačiareň zostávajú pôvodné
Reply on: mds #1018:
Tak to je škoda, určite by to pomohlo, keby to fungovalo aj pre karty MDS, nakoľko to dobíjanie kreditu v autobuse zaberie dosť času, keď sa nazberá na spoji viac ľudí a zoberie sa do úvahy aj rýchlosť spracovania dát na tých EmTESToch. Mimochodom, neuvažuje sa s výmenou súčasných pokladní za MIJOLY, ako majú prímeské busy?? Na tie súčasné je strach sa aj pozrieť a ešte keď človek vidí, ako tam musia do toho šoféri niekedy mlátiť...
Reply on: MarekPB_B961E #1017:
len pokiaľ mám info, mds-kovú kartu tam nedobiješ

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.