Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MarekPB_B961E #836:
jednoduché riešenie nedalo sa to prehodiť, ale posunul som aj tú 11 aj 10 o 5 min. neskôr a je to

MarekPB_B961E

Reply on: mds #835:
Vďaka ?
Reply on: MarekPB_B961E #833:
pozriem to

MarekPB_B961E

Reply on: desina #830:
Inak, ešte k tým kilometrom. V tom mojom návrhu vychádza kilometrov menej ako je tomu v súčasnosti. Ale treba zas podoktnúť, že tam nie sú spoje, na ktoré nadväzuje L110, resp. tie, ktoré nadväzujú na spoje L110. To isté v prípade L10/L100, resp. L100/L10. Ikeď na L100 A L110 by bolo podľa mňa najrozumnejšie nechať len ranné spoje cez nemocnicu, viď spoj č. 28/100 a spoj č. 12/110. Školské by som oddelil od klasických spojov, a to na všetkých linkách.

MarekPB_B961E

Reply on: desina #831:
Mimochodom, vrátim sa ešte k tomu návrhu, čo si tu písal ohľadom toho spoja linky 10, čo ide 18:15 z autobusového nástupišťa. Dnes som šiel vlakom zo Žiliny, ktorý dorazil do PB 17:58, samozrejme, kĺbová jedenástka odišla takmer prázdna. Čiže by tu možno ešte bola možnosť prehodiť ten kĺbak na L10 s odchodom 18:20 z AS (kvôli rýchliku z Trenčína) a ten krátky hodiť na L11 s odchodom 18:00 z AS, kvôli osobáku zo Žiliny. Aj z jedného, aj z druhého vlaku šlo dnes pomerne dosť ľudí na Rozkvet. Tí, čo šli zo Žiliny, to šťastie nemali. Tí, čo šli z TN môžu ďakovať tým, čo stihli došprintovať k tej L10, ktorá na trikrát dnes odchádzala zo ŽST, čo stále niekto dobiehal. A aj tak nakoniec odišla až takmer 18:20.

MarekPB_B961E

Reply on: desina #830:
Snažil som sa, aby sedeli aj vlaky, aj súčasné kilometre. Som si to všetko rozpísal na papiere a podľa vlakov som to zostavil. L11 odchody X:03, X:23, X:43 a L10 odchody X:13, X:33 a X:53, podľa potreby som vždy zvolil buď jednu alebo druhú linku.
Reply on: desina #830:
skúšal som na to ísť podobným spôsobom, základný takt som si stanovil X:08 A X:38 a v potrebných časoch som posilňoval o X:23 a X:53. V sedle mi vyšiel tiež hodinový takt, desinu som ešte nepozeral.
Reply on: MarekPB_B961E #820:
super, pozeral som, počítal si aj rozdiel oproti súčastným kilometrom ?
Reply on: MarekPB_B961E #828:
ten anonym bolo myslené všeobecne

MarekPB_B961E

Reply on: mds #824:
A nehovorím, že je to zlé a MDS je za všetko vinná. S MHD-čkou u nás som viacmenej spokojný, aj ju dosť často využívam, no vždy sa nájde nejaká tá chybička. Viacmenej som bol rozčúlený kvôli tomu cestovnému, lebo som to akurát včera kukal na TV Považie, keď to riešilo Mestské zastupiteľstvo PB. V súčasnosti už väčšina jazdí na ČK, no aj napriek tomu si nemyslím, že je to dôvod k takémuto zvýšeniu cestovného v hotovosti. A odôvodňovať to tým, že si tým chránime občanov PB, je hlúposť. Veď tá MHD má slúžiť aj ľuďom, ktorí sem zavítajú aj zriedka. A kvôli tým pár návštevám si tí ľudia predsa nebudú vybavovať ďalšiu kartu, už ich nosíme v peňaženke beztak dosť. A aby platili všetci rovnako, to sa neoplatí ani komentovať. A čo sa týka k tomu prirovnaniu k MHD v Žiline, nie je to zrovna najšťastnejšie. Kúpa lístka u šoféra je tam ako doplnkový predaj. V HOTOVOSTI si ľudia kupujú lístky v automatoch DPMŽ, resp. stánkoch pri zastávkach. A mimochodom, za anonym sa neskrývam, meno mám v nicku, som z Rozkvetu a som študent Žilinskej univerzity, Katedry cestnej a mestskej dopravy ? Vyjadrujem len svoj názor, prípadne sem posuniem nejaký návrh, nehovorím, že mám pravdu. Pekný večer ?

MarekPB_B961E

Reply on: mds #823:
To mi je jasné. A zas keby sa vypravilo viac busov v jeden čas len kvôli vlaku, vznikol by zas problém, že v priebehu piatich minút by šlo napr. 5 autobusov a potom dlho-dlho nič. Na všetky vlaky sa to napasovať nedá, ide mi v prvom rade hlavne o ranné spoje ku vlakom (od tej pol piatej do siedmej) a poobedňajšie spoje od vlakov (napr. od pol tretej do tej piatej). Niektoré vlakové spoje ľudia využívajú vo veľkom, niektoré zas skoro vôbec.
Reply on: desina #825:
ale vyznelo to inak
Reply on: mds #823:
ale ja som narážal na výbor mestskej časti a za tým si stojím a rozhodne si nemyslím, že za niečo môže MDS a.s. . Keruľ mi to raz veľmi rýchlo vysvetlil. V krátkosti - čo si mesto objedná, to má. A keďže raz dakedy povedal niekto na výbore, že sa musíme rozhodnúť, či chceme prípoje k vlakom, alebo od, tak odvtedy VMČ tvrdí, že to inak nejde. A od vtedy prešlo 7 rokov.
Reply on: mds #823:
každému sa ľahko hovorí že je to zlé a ešte lepšie keď sa skryje za anonyma, ja si myslím že skoro vždy keď prišiel dobrý nápad a bolo to možné zrealizovať sa to spravilo, je pravda že tých pár vlakov nepasuje. Keď si to zoberieme v globále pred 4 rokmi bol pomer pri platbe 70%v hotovosti 30%kartou, teraz je to opačný pomer 30:70 takže zvýšená platba v hotovosti sa dotkne len časti, je pravda že sa zvýšili platba aj z karty ale to nieje až také výrazné. Toto je jasná motivácia kúpenia si karty, v Žiline je tiež platba u vodiča výrazne drahšie ako lístok z automatu resp. mesačný lístok a nikto nediskutuje o tom že prečo si musí kúpiť lístok na zastávke alebo pred nástupom, jednoducho je to tak. Je taktiež zaujímavé že v poslednom období narástol počet cestujúcich v tarife ZŤP prečo asi, lebo sa preukazy vydávajú takmer na počkanie. Keď sa človek nad tým zamyslí prečo by mesto, resp. spoločnosť prevádzkujúca dopravu mala dávať niečo lacnejšie keď mám preukaz ZŤP, však nech všetci cestujúci platia rovnaké cestovné a keď chcem lacnejšie cestovné zoberiem si lístky pôjdem do SP a tá nech to preplatí. Resp. niekto mohol navrhnuť cestovné vo výške 0,03€ resp. zadarmo bolo by rýchlejšie cestovanie nastupovanie všetkými dvermi a na konci mesiaca by sa spočítali náklady vyfaktúrovali objednávateľovi výkonov a je po problémoch. O týchto otázkach môžeme diskutovať mesiace a nevyriešime nič. Lebo aj keď sa niečo dobré navrhne alebo spraví tak bočné vplyvy to aj tak zmenia.
Reply on: MarekPB_B961E #822:
správne dokonala nadväznosť nieje a nikdy nebude, lebo keď chceš ísť od vlaku na rozkvet tak spravíme nadväznosť napr. 5 min po príchode vlaku, ale 5 min. po príchode vlaku chce ísť aj človek do Praznova resp. Hliny ale aj do Pomanína a oni tiež nechcú čakať 15 min. tak komu vyhovieš

MarekPB_B961E

Reply on: mds #821:
Skôr to treba brať z toho hľadiska, že samotnú MDS by malo štvať to, že sa sama oberá o zisk tým, že napr. tá nadväznosť na vlaky nie je najšťastnejšie vyriešená. Nie je to jednoduché a nedá sa vymyslieť dokonalá nadväznosť, ale určite sa to dá vymyslieť lepšie, ako je to v súčasnoti. A netýka sa to len spojov na vlaky a od nich. Namiesto toho, aby sa robili výraznejšie zmeny na základe ankiet a prieskumu medzi občanmi s cieľom dosiahnutia lepšej efektivity MHD, sa ide nenormálnym spôsobom zvyšovať cestovné v hotovosti, pričom výkonov ubúda.
Reply on: desina #816:
podla mna dost jednostrane a zavadzajuce akoby mds bola za vsetko vinna

MarekPB_B961E

Reply on: desina #816:
Jeden z variantov taktovej dopravy je hotový, konkrétne CP liniek 10 a 11 pre pracovné dni ?

http://leteckaposta.cz/322268543

MarekPB_B961E

Reply on: mds #818:
ok ?
Reply on: MarekPB_B961E #817:
jedna pripomienka, nesmie byť počet km viac ako je teraz, lebo inak vám to nikto neschváli

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.