Reply on: vjMTV #1940:
Ja Ti to zaručím. Cestovný poriadok je zostavený tak, že spoje naväzujúce na koniec pracovných zmien o 22.00 budú na seba na zastávke Mestský/Okresný úrad o 22.30 čakať. Vodiči sú o tom upovedomení, vedia o tom. Ak by niektorý z nich ignoroval nariadenie, bude čeliť následkom. Čakať budú všetky spoje s poznámkou "y" v linkovom cestovnom poriadku. Zo stretávacieho bodu sa rozídu najskôr o 22.30, resp. v prípade meškania niektorého z vozidiel až po jeho príchode a prestupe cestujúcich. Ale rezerva je dosť veľká, aby aj pohltila aj bežné meškania. Čo sa týka rannej obsluhy okolia zastávok Dvorčanská a Na priehon smerom do mesta, uznávam, že prvý odchod je dosť neskoro. Uvidíme...
Vladimír
V čase špičky majú obe linky interval 15 minút, čo znamená, že v spoločnom úseku na krškanskej trase ide v špičke autobus každých 7-8 minút. Počas školských prázdnin, kedy zamestnanci rôznych podnikov v zvýšenej miere čerpú dovolenky a navyše celkom odpadá návoz a odvoz študujúcej mládeže, je prechodne do 31.8. tento interval obmedzený na 10-20 minút.
Cestujúcim cestujúcim medzi Krškanmi, Čermáňom a Klokočinou bude naďalej k dispozícii linka č. 22, ktorá linky 12 a 14 odbremeňuje o značnú záťaž.
Re #1933 milan1: Potreba vytvorenia nového cestovného poriadku vyplynula predovšetkým z požiadavky Mesta Nitra na obmedzenie výkonov vo verejnom záujme. Na základe toho sme museli vypracovať taký model CP, aby sme ušetrili 300 000 vozových kilometrov, čo sa nám aj podarilo. Pritom sme sa snažili prihliadať na to, aby sa celá zmena zaobišla bez nejakých drastických dopadov pre cestujúcu verejnosť, či dokonca aby priniesla aj nejaké zlepšenia oproti doterajšiemu stavu.
Niečo sa nám podarilo viac, niečo menej... Z tých pozitív by som spomenul:
- intervalová doprava prináša pravidelnosť - cestujúcim sa zjednodušuje orientácia v ponuke spojov. Dražovčan si už cez víkend nemusí pamätať celý cestovný poriadok - stačí mu vedieť, že autobus ide do mesta každú hodinu v 13. minúte. Pri súbežných linkách s intervalovou dopravou sa ľahšie vytvára aj spoločný interval liniek. Ak mám v oblasti Mlynáriec tri linky (8, 18, 21) všetky s pravidelným 30min. intervalom v špičke, je oveľa jednoduchšie zložiť ich do výsledného 10min. intervalu pre cestujúcich len na úseku z Mlynáriec do centra, ako keby mala mať každá nepravidelný cestovný poriadok.
- linka č. 1 premáva častejšie, čím sa otvára cesta jednoduchšiemu cestovaniu cezpoľných zo stanice na Liečebný ústav na Zobore.
- cez víkendy nepremáva linka č. 4 do Dražoviec, ale linka č. 2 je tam predĺžená zo Šindolky. Dokázali sme ušetriť a pritom sme neobmedzili dopravu ani Dražovciam ani Šindolke.
- linky č. 5 a 20 nahrádza predĺžená trasa linky č. 12. Obyvatelia obcí Ivanka a Branč majú priamy spoj do centra a zároveň sa zefektívnila doprava. Autobusy linky 12 budú voziť Nitranov do priemyselných Krškan ráno a popoludní zase späť, u obyvateľov obcí bude smerovanie prebiehať presne opačným smerom. Autobusy nebudú premávať na dupľovaných trasách.
- lepší rozptyl spojov na Golianovej, pravidelnejšie spojenie Predmostia s Chrenovou, častejšie premávajúca linka č. 6.
- výrazné posilnenie dopravy do Metra - cestujúci už nemusí rozmýšľať, ktorý spoj linky č. 8 zachádza a ktorý nie - VŠETKY spoje tejto linky teraz k Metru zachádzajú.
- spojením liniek č. 10 a 31 dopravca ušetril a cestujúci dostal možnosti nových spojení
- viac spojov na ulicu Jakuba Haška, pravidelnejšia obsluha Nového cintorína
...a ďalšie drobné zlepšenia.
Tým samozrejme netvrdím, že nový cestovný poriadok je dokonalý. Už dnes vidím mnoho možností lepšieho riešenia niektorých vecí, rovnako už tuším, čo možno nemusela byť najlepšia voľba, a rovnako viem, že ďalšie veci sa vynoria po spustení CP. Ale verím, že sme o krok ďalej a prípadné nedostatky a budú dať riešiť.