Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zaujímavosti z prímestskej dopravy:
- kedysi autobusy jazdili aj daleko za obec Dúbrava - ešte 7 km dalej, k baniam Pekelné
- taktiež spojenie bolo zabezpečené aj do Račkovej doliny, až priamo k rekr. stredisku (t. j. 5 km od rázc. pri Esperante)

Ešte jedna vec. Cestné prepojenie Liptovské Matiašovce - Huty sa podľa pôvodných plánov malo napájať v obci Kvačany.

Nabudúce napíšem zase niečo o Považskej lesnej železnici, predsalen LM nemala od nej daleko.
Reply on: sirius5133 #58:
Doprava do obce Smrečany je zabezpečená linkou do obce Ziar. V posledných rokoch sa v maximálnej miere zlučovali prímestské linky do minimálneho počtu, krásne to vidieť aj na prípade okresu BB.
Reply on: BB - Schuhu #57:
jj dala sa cakat skoda ze nebola skor ked som chodil zo starej skoly prave s tejto zastavky a nesla zrovna MAD vzdy som sa pozeral ako okolo mna prejde ziar veterna poruba pripadne smrecany mimochodom existuje este linka Lipl. Mikulas - Smrecany alebo bola zdruzena do linky ziar??
Reply on: brefos #55:
Táto zmena sa dala čakať, nakoľko zastávka "Liptovský Mikuláš, Ul. Hurbanova, MS" bola dňa 9.3.2009 zaradená do databázy globálnej siete autobusových zastávok v SR - ISCP ZV.
Inak nemohli by sa spraviť aj cp prímestských liniek zo zastávky Aquapark? Ja si myslím že sa to tu zíde. ?
Blíži sa zmena cp na prímestských linkách, kde bude viac spojov zachádzať k zastávke Aquapark Tatralandia. Ďalej sa ruší aj zastávka pre prímestské linky Jánošíkovo nábrežie pre autobusové spoje vychádzajúce z Autobusovej stanice Liptovský Mikuláš smer konečná zastávka: Demänovská Dolina, Dúbrava, Gôtovany, Konská, Lazisko, Liptovská Kokava, Liptovské Kľačany, Liptovský Hrádok, Liptovský Ján, Partizánska Ľupča, Važec, Veterná Poruba, Východná, Vyšná Boca, Závažná Poruba, Žiar. V opačnom smere zostane zastávka a zastavovanie spojov prímestskej autobusovej dopravy bez zmeny.
Namiesto nej budú prímestské linky zastavovať na „Ul. Hurbanova, MATERSKÁ ŠKOLA“, kde v súčasnosti zastavujú autobusy MAD a kde budú zastavovať všetky spoje prímestskej autobusovej dopravy pre ktoré bude zrušená zastávka na Jánošíkovom nábreží
Inak všetko naj tejto sekcii ☺
Reply on: Mischo1 #35:
sidlo SAD LM je v RK. Inak plati #41.
Reply on: irizar #43:
este k tym linkovym tabuliam vtedy mi prisli absolutne bezvyznamove no dneska by sa to mozno zislo napriklad na linke 8 ktora ked ide z podbrezin ma tri mozne ciele paludzka ondrasova a AS hned 8A, 8B, 8C aj linka 11 by mohla mat aspon dva kedze tiez konci niektora v paludzke rovnako ako linka 9, 11 dokonca s AS chodi cez kaufland cize dalsie zmena povodnej linky aj letna linka 13 moze koncit s aquaparku bud na podbrezinach alebo pri dome kultury cize holleho 13 PDA ? ?
Reply on: BB - Schuhu #46:
to je rpavda ale z toho vozu som sa fakt tesil a ten vrzgajuci klb to nieje nic nove ak si niekedy cestoval medzimestskou linkou PP-KK ktora je obsluhovana s vacsej casti karosami C744 to su len klby tam som si nedavno fakt zaspominal na stare casy plny doslova narvaty autobus uz na vychodzej zastavke klb ze sa kazdu chvilu rozpadne takisto ako aj cely autobus zlty diabol som ho nazval je totiz uplne cely zlty len jeden v SAD PP ?
Reply on: irizar #43:
dik za doplnenie naozaj pre mna zaujimave informacie najma s tym zelenacom pamtal som si to odtial a s tou dymiacou rachotinou mas pravdu pamatam si s mojich skolkarskych casov ako sme sa raz boli pozerat ako na dolnej podbrezinskej zastavke ten unikatny voz zareval dostal defekt a uz len dymil myslim ze sa vsak potom opat nejakym zazrakom dostal do premavky ked sa u nas premalovaly tie modre ikarusy na cervene pamatam si ze som jedno rano na to cumel a nieco mi vravelo ze pochadzaju z PP utkvela predstava 7 rocneho decka samozrejme len tak na okraj a stym zelenym 435 si pamatam kazdodennu jazdu rannu do skoly zaujimave spomienky inak zaujimavostou bolo ze tento voz nebol len tak uplne nahodou zaradeny do premavky uz tu bolo spominane ze to bol predvadzaci voz bol velmi nespolahlivy v zime a preto nebol v neskorsich rokoch v zimnej prevadzke vobec paradoxom bolo ze bol v zime nahradeny karosou B732 teda absolutne nepostacujucim vozom dnes je tato linka tj. linka 8 z podbrezin 7,10 obsluhovana sorom NB 12 CITY a v pohode staci este k tomu ik. 435 mal dokonca este rozmery drzadiel bocnych tabul stavane na budapestianske bocne tabule cize podstatne vacsie
Reply on: irizar #43:
inak je mozne, ze aj tie zgeneralkovane Ik280 presli cez Asko...

Bratislava 8. októbra 1995 (TASR) - Asko, a.s. Košice vyprodukovala v roku 1992 na báze generálnych opráv a prestavieb spolu 35 autobusov Ikarus, ktoré boli všetky predané na domácom trhu. V roku 1993 to bolo 34 autobusov uvedenej značky, z ktorých sa na domácom trhu umiestnilo 10 a v zahraničí 24. V roku 1994 táto spoločnosť vyrobila spolu 83 týchto vozidiel, z ktorých sa 5 predalo v SR a 77 exportovalo.
Reply on: irizar #48:
ASKO hlavne Ikarusy generalkovalo, zmontovana tam mala byt posledna seria kosickych Ikarusov 280. ci mal ten podnik dlhsie trvanie je otazne. mozno nieco okrem generalok zmontovali pre Rusko...
Reply on: TeBeCe #44:
Možné to je. Ja som si doteraz myslel, že ASKO bol len dovozca, ten spoločný podnik je pre mňa novinka.
Reply on: BB - Schuhu #46:
On ten bus bol v čase, keď sa dostal do BB už pol roka odstavený - ja som žil v tom, že už je vyradený, kým som ho v januári 2006 neuvidel v Bystrici. U nás bol ešte v slušnom stave, vpredu mal dokonca aj Em-test. A počul som, že po skončení účinkovania v Bystrici skončil na súčiastky v SAD Trnava.
Reply on: sirius5133 #38:
Podľa mňa LM-337AC bola v 03/2006 vrátená do LM a tak následne vyradená. Inak ten bus nebol veľmi v najlepšom stave. Cestoval som s ním v tom čase takmer každý deň - interiér značne zastaraný, špinavý, klb vrzgal. No nikomu to nevadilo, lebo v tom čase jazdili po BB omnoho horšie busy. Ale ked sa takto po čase na to dívam, nevnímam to vôbec zle. Je to skrátka kus historie a teší ma, že som mal možnosť vyskúšať aj niečo iné.
Reply on: irizar #43:
Vdaka za stručné priblíženie dejín Ikarusov. Tak ak som dobre počítal, spolu bolo 10 Ikarusov (z toho 5 x I280.08, 4 x I280.10, 1 x I435). Celkom slušný počet.

Co ma však prekvapilo, sú tie grafity na fotkách. Zaujímavé je, že takto "spestrené" busy normálne jazdili v premávke a nijako to neriešili. Neviem si v súčasnej dobe predstaviť, že by sa takýto bus objavil v premávke. Ale to len tak na okraj.

Skoda, že sa nezachovala fotografia toho zeleného Ikarusu 🙂
Reply on: irizar #43:
Ten Ikarus 435 nebol nahodou kompletizovany v ASKO Kosice, ked ma nalepku tejto firmy nad dverami? Prave v roku 1995 bol vytvoreny spolocny podnik na montaz Ikarusov v Kosiciach.
Trochu ešte siriusa doplním, akurát nemôžem poslúžiť EČV - kedysi som si ich zapisoval, ale tie záznamy sa mi v priebehu rokov stratili. A bohužiaľ, pamäť už nie je to čo bývala, takže v rokoch tiež nemám celkom jasno. Takže história Ikarusov v LM, ako si ju pamätám:

1. Prvý bol Ikarus 280.10, pôvodne svetlomodrý, neskôr prestriekaný na modro-bielo, v typickej schéme (Č)SAD. Vypravovaný bol na prímestskú linku do Dovalova. Zaradenbý bol niekedy začiatkom osemdesiatych rokov, vyradený okolo 1997. http://www.ikarusy.net/foto/foto.php?id=10722&res=1

2. Približne v roku 1986 - 1987 boli zakúpené ďalšie tri dvojdverové 280.10 pre MHD - prvý z nich prišiel ešte keď bola otočka na stredných Podbrezinách. Špecifické boli tým, že na ľavej strane mali iba jeden rad sedadiel. Vtedy sa aj začalo to označovanie poradí priamo na linkových orientáciach - 8A, 8B, 8C. Vtip je v tom, že tie tabuľe tam boli aj keď bol voz na inom poradí takže v podstate nemali význam, akurát plietli cezpoľných, ktorí si mysleli že je to osobitná linka. Autobusy boli modré, neskôr prvé dva z nich prestriekali na červeno. ( http://www.ikarusy.net/foto/foto.php?id=10100&res=1 ). Ten tretí bol po vyradení LM-677AD zaradený na prímestie do Dovalova, zmizol cca 1999.

3. Na jeseň 1989 prišiel ojazdený 280.08 prvej série pôvodom z Budapešti - tmavmodrý, veľké vetračky. Neskôr prestriekaný na červeno-bielo, asi aby ladil s Karosami. Už si nepamätám kedy zmizol, ale tuším 1993.

4. Cca 1991 sa objavil ďalší ojazdený 280.08 prvej série, ale tento už bol v "našom" prevedení. Bol v červeno-bielom nátere, pôvod neviem. Práve toto je ten "zelenáč" - v 1995 bol prestriekaný na zeleno-bielu, asi aby ladil s novým Ik-435 ? . Vyradený bol v roku 1999 a už bolo načase - vtedy to bola príšerná dymiaca rachotina, ktorej motor reval tak že ste ju počuli cez pol sídliska. Ikona môjho detstva ?

5. V rokoch 1994-1995 sa objavili tri 280.08, zgenerálkované, v svetlomodrom nátere, pôvod neviem. Dva z nich boli neskôr prestriekané na červeno (LM-305AC a LM-667AD), tretí (LM-671AD) zostal v pôvodnom nátere plus grafiti. Posledný bol vyradený v roku 2003. Fotky nájdete tu: http://www.ikarusy.net/foto/sk-liptovsky-mikulas-sad/1.html

6. Ikarus 435, pôvodne predvádzací, zaradený v septembri 1995. Toto bolo prvé fakt moderné vozidlo v MHD v LM - mal veľké vetračky, dopytové otváranie dverí, proste špica. Keď som ho po prvý raz videl z protiidúceho autobusu, myslel som si že je to Renault ? . V každom prípade, bol to nepodarok - v dielni strávil viac času než v premávke, bol v ňom menený motor aj prevodovka. Nakoniec SADke došla trpezlivosť a po dlhodobom odstavení bol voz vyradený a odpredaný bohviekam. Nahradila ho ojazdená B741.

Zaujímavé a trochu smutné je, že v čase, keď som chodil na strednú školu (1995 - 2000) bolo do ulíc LM vypravovaných 6 kĺbákov, a bývali narvané. Dnes sú tu iba sóla a v podstate postačujú. Niektoré spoje síce chodia preplnené, ale to by sa dalo odstrániť aj drobnými zmenami v cestovnom poriadku...
Reply on: BB - Schuhu #37:
aj ja sa pamätám na zelenáča, na linke 8A a 8G som ho tuším videl v roku 1997.
Reply on: TeBeCe #20:
presne tak. Na druhú stranu po novom má byť vozidlo registrované tam, kde bude najviac používané, pretože daň z motorových vozidiel je potom platená inde (teraz mám na mysli najmä BA značky po celom Slovensku, ktoré do BA zavítavajú len na krátke návštevy). Už sa to však pomaly rieši, ale LM a RK sa to nedotkne (sú v jednom kraji).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.