Dopravný podnik si uplatní celú opciu na Variá

DPMK na základe podpísaného dodatku k zmluve kúpi aj zvyšných 13 vysúťažených električiek.

Dopravný podnik mesta Košice v utorok 8. marca 2016 podpísal dodatok ku kúplnej zmluve 84/2014, ktorou si uplatňuje vysúťaženú opciu na dodávku zvyšných 13 kusov električky Pragoimex/TWT Vario LF2+. Cena jedného kusu ostáva oproti pôvodnej zmluve nezmenená – 1,449 milióna €. Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6.

Dodávka prvých 23 električiek LF2+ prebiehala postupne od polovice roku 2014 do augusta 2015. Prvé tri kusy boli po homologizačných jazdách zaradené do bežnej premávky v decembri 2014. Po zabezpečení ďalšej dotácie európskych peňazí bola uplatnená časť opcie na dodávku ďalších desiatich kusov, ktorá bola naplnená v októbri 2015. Po ukončení výluk v centre mesta sú LF2+ nasadzované na linky 2, 3, 4, 7 a R.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tramtrain kosise

tramtrain kosise

Nerozumiem? ? ?
Reply on: Petto #54:
"plynový fetiš na začiatku milénia..." - zareagujem:

Dopravné podniky mimo kominterny (komunistickej internacionály), ktoré sa revolučným silám nepodarilo ustrážiť a ktoré sa preto opäť dostali do rúk samostatne hospodáriacej buržoázie (fuj), zemný plyn v busoch doteraz PREFERUJÚ, lebo na ňom enormne šetria. V kominterne sa na plyne ušetriť "nedá" (čítaj: nesmie dať) pretože, ako niekto písal, plyn sa nedá v noci odčerpávať a odnášať cez plot!
Takisto, ďalší zdroj uvádza, že v ropnom priemysle je dlhoročný zvyk, že vhodní ľudia u každého veľkoodberateľa benzínu/nafty dostávajú motivačné percentíčko (alebo iné "malé pozornosti"). U zemného plynu tento zvyk rozvinutý nie je, čo je jeho ďalšia výrazná nevýhoda oproti nafte!
Aj tu v Košiciach automobilisti s CNG jazdia za polovicu nákladov oproti benzínu (a rovnako ako inde, vychádza to dokonca o niekoľko percent lacnejšie ako LPG) – len na busoch sa to "nedá" (a preto, súdruhovia, sa treba vrátiť k nafťákom, čo sa už aj našťastie deje).
(Predpokladám, že revolučný závod kominterny v BA je na tom dosť podobne.)
Reply on: veteran #56:
Zato v najvychodnejsiej EU gubernerii sme si do 31tr napchatli tolko sedadiel ze je problem tam vopchat 2 kociky a bicykel samostatne ani nevravim. No aspon nove elektricky su naozaj skvost v interieri - bez ironie. ? Mozno trochu len vysoke vodorovne madla - nie vsetci maju aspon 180 aby dotiahli na madlo vo vyske cca 190cm.
Reply on: Petto #55:
Definuj slovo postačujú ? Tuto v najzápadnejšej ukrajinskej gubernii sa snažíme do vozidiel pojať čo najviac stojacich cestujúcich (opäť citát z tunajších reálií), takže v takom prípade postačujú ? ?
Reply on: orlov #53:
To som zase nepovedal ? . 22metrove vozidla vam viacmenej postacuju nie ? Okrem tej spominanej L9
Reply on: KosickyTiger #51:
BA mala nevyhodu ze K2S sa nedala predlzit udajne na NP verziu K3. Nezabudni na plynovy fetiš na zaciatku milenia a plno CNG Vrakos
Reply on: Petto #46:
Máš pravdu, netreba nám dlhšie električky, aby chodili poloprázdné ... ? ... A vôbec - netreba nám žiadne električky. Úspešne sme zrušili trolejbusy, zrušíme ďalšie trolejové svinstvo. Za ušetrené peňeži nakúpime moderné baterkové SORky - tie určite nebudú poloprázdne, ale zaplnené do posledného miesta ?
Reply on: KosickyTiger #51:
Ja by som sa tiež nesmial, tie rekonštrukcie KT8 boli Ultra Social Edition...
Reply on: Petto #46:
Zase bars še ňešmejce, Bratislavčaňe, bo kým my sme mali už nízkopodlažné KT8D5rn.2, tak vy sce še cešili, keďz sce še odviezli modernizovanou K2. ?
Reply on: S499.1023 #48:
Pokiaľ viem, tak im bolo povedané, že na vozidlo dĺžky klasického sóla im peniaze nedajú. Neviem, či tam dokonca nepadali konkrétne (minimálne) metráže. Asi to malo čosi dočinenia s tým, že pokiaľ potrebuje niekto nakupovať sólo električky, tak to rovno môže prevádzkovať niekoľkonásobne lacnejšie gumokolové prostriedky.
Reply on: S499.1023 #48:
nech zije sudruh FICO!
Reply on: veteran #47:
Prečo nebolo sólo "prefinancovateľné"?
Reply on: Petto #46:
Predpokladám, že reálne nikto, len poniektoré indivíduá potrebovali byť ešte viac užitočné, než bolo treba a trieskali takéto voloviny do telky ?

K tomu čo treba a čo nie. Pokiaľ sa budú objednané vozkm škrtať a nikto nebude robiť poriadky s nezmyselnými súbehmi ED vs. AD, tak tu bude vždy postačovať to, čo tu bolo do príchodu Taškentšmejdov. 22-metrové električky neboli to, čo podnik chcel, len smola, že klasické sólo nebolo z €rrorfondov prefinancovateľné.
Reply on: veteran #45:
WTF, to kto vam zavidi ? ? . Uprimne ale treba vam vobec dlhsie elektricky ? Taka nasa 29T by vam bola asi zbytocna nie ? Mozno okrem linky 9, na ktoru mate aj tak dost zatial schopnych KT8 ?
Reply on: Petto #44:
Nechceme, lebo potom nám v Čechách nebudú závidieť obnovu vozidlového parku ? A to si nemôžeme dovoliť.
Ked uz mate taky ošiaľ po 22m električkách - nechcete aj naše bratislavské novostavby K2S ? Ved velky rozdiel tam neni a nejaky ten podvozok navyse pre 1435 tam hadam ate pre prerobenie na sklade. ?
Reply on: snowman2 #42:
Keby aspon EVO2, ale Vario?
vidim ze tu vsetkym vyhovuju pragoshitexy..tak nech sa paci smeracikovia uzivajte si to co vam do papulky vas Risko dal..ale potom nestazujte si.. demencia toto ? a kludne ma minuskujte dalej ,som predsa vas "verejny nepriatel" ?
KosickyTiger

KosickyTiger

Reply on: tbus #40:
Mám obavy z toho, kam SMERuje táto diskusia. ? ? ?
Reply on: snowman2 #37:
čiže chceš robiť to isté, čo robí J§T a SOR a Pragoimex a proti čomu vlastne bojuješ a čo sa ti nepáči ?