Nové midibusy a kĺbové autobusy sa zaraďujú do premávky

Vo štvrtok 28. augusta 2014 bol vo večerných hodinách do premávky na linku 22 zaradený midibus SOR BN 9.5 #6702, ktorý nahradil odstavený midibus Iveco First #5902, ktorý bol ponúknutý na odpredaj. V najbližšom čase budú na linky MHD zaradené aj zvyšné štyri nové midibusy.

Od začiatku septembra sa okrem piatich midibusov do premávky zaraďujú aj zvyšné nezaradené kĺbové autobusy SOR NB 18 City #4750 - 4756. V premávke je tak už 122 autobusov SOR, kompletnú 127-kusovú flotilu autobusov SOR doplní ešte päť elektrobusov, ktoré by mali byť podľa našich informácií dodané v septembri.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #74:
Uz som to tu pisal, ze interval by mohol byt 20 min., ale mozno by stacilo aj 30 min., mozno na skusku, podla vytazenosti by sa to mohlo upravit. Co sa tyka prestupu, tak vlastne medzi NO a Heringes/Furca ani nie je nutny, prave vdaka okruznej linke ktora by isla az na NO - a za NO to je komplikovane, kazdy potrebuje ist niekde inde.

Vdaka tomu ze by to bola okruzna linka, je mozne zaciatok/koniec nastavit na NO, tam je to idealne pre vodica, aj vsetci cestujuci sa dostanu z NO domov a naopak z domu na NO bez prestavky.

Ten tvoj navrh Heringes Furca je podla mna druhy najlepsi, ako som pisal, no je tam dost problemov, ta odbocka zo Secovskej vlavo, nutne prestupy a kvoli nim je mozne ze by spoj vyuzivali len Heringesania, Furcania by sa radsej tych par minut presli na castejsi spoj ako cakat na priamy, no s prestupom, dalsim cakanim a nastupom do plneho busu, takze kludne ten spoj moze byt casto poloprazdny az prazdny. Uz som spominal aj opacny smer, ak Furcan z Charkovskej cestuje z NO alebo este vzdialenejsieho miesta, mozno uz cestou prestupuje, tak kvoli jednej zastavke nebude cakat mozno 20 min., len aby sa vyhol 5 minutovej ceste pesi - a nastavit tie spoje tak, aby necakal, ked z NO idu spoje 15 a 20 8x za hodinu sa proste neda.

To vsetko, aj moj navrh ma nejake dovody, su to hlavne ta problematicka krizovatka, to ze Heringes ma malo cestujucich, to ze KNV ma od Heringes este 5 zastavok a semafory, odbocenia vlavo, ak by isiel spoj cez Heringes na Charkovsku a Krosniansku, mohol by odbocit neskor ako 20ka, az na semafore, tym by usetril cestu aj cas a boli by to mozno len 2 zastavky, nie 5 ako teraz 20ka. Myslim ze pre tie 2 ulice na Furci by ta 1 zachadzka stala za priamy spoj - 20ka ma teraz 2 zachadzky a je dalej a cestujuci z KNV to musia znasat.
Reply on: Dead #73:
Je pekné popísať výhody svojho návrhu, ale skúšal si tomu urobiť aspoň cestovný poriadok tej linky a porozdeľovať jednotlivé odchody medzi autobusy? Vďaka tomu si vieš aspoň "by the oko" vypočítať koľko autobusov budeš potrebovať. Pri presnejších počtoch musíš rátať aj s prestávkami pre vodičov (a tie musia byť na vhodnom mieste, kde má vodič k dispozícii aspoň WC).

Taktiež, ak máš linku ktorá sa v niektorých zastávkach stretáva s inými linkami, budú sa navzájom ovplyvňovať - prestupy, zmeny v trasovaní ostatných liniek. To ti tu už bolo niekoľkokrát naznačené...

Ale to sa len tak cez fórum dá len veľmi ťažko vysvetliť... ?
Reply on: Iv #69:
Ja nemam sajnu o nicom, ale ti ktori to pisu mi to nevedia zdovodnit, tak napiste ako to funguje, preco konkretne je moj navrh zly, co konkretne sa tam neda zrealizovat a preco. Ja pisem mnoho konkretnych vyhod, ale vy nenapisete nic, co je to za pristup, ty to nevies, kasli na to.
Najlepšie to tu napísal 5o (peťo, peťko). Heringeš - Lingov - KNV s prestupom na L15 niekde na MiU/Lingov.

Midi a elektro by sa tiež mohli použiť na 26. Po väčšine tam jazdí SOR12 prázdna, prípadne zo par ľudí (pre každého cestujúceho s vlastnými dverami na nástup a výstup), okrem striedania zmien.
Reply on: Iv #69:
Na obsluhu heringesa bude stacit baterkac. Rannu si odjazdi nabije sa a pojde na poobednajsiu
No uvidime kde a ako ich nasadia,, osobne by som uvažoval s nimi aj na okrajovej L 28 - tie Tedomy čo teraz tam jazdia, niesu vyťažene, ani v špičke... No je to na DP - ako to bude...
Ešte akurát bude zaujímave kam nasadia tie elektrobusy čo dôjdu, nebude to určite na celodených linkách - no nájsť presne linku "na mieru" pre tie elektrobusy bude pre DP asi ťažký oriešok ?
Uvidime - necháme sa prekvapiť...
Reply on: Dead #67:
s minibusmi nerataj, jeden bude jazdit na 22ke, zvysne idu do garaze VSA a maju jazdit na 13, 31, cez vikend 31 a 34...
okrem toho su tvoje navrhy uplne odvecin vobec nemas sajnu co ako funguje...
zatial sa mi najviac paci navrh KNV-Myslava, Lorincik - Opatske cez Heringes
ale je to jedno, lebo DPMK si to urobi aj tak po svojom, mozes tu pisat aj sto takychto navrhov, aj tak sa neouzije ani jeden z nich...
Reply on: 110mat110 #66:
Uz si nepamatam na tvoj navrh, myslim som reagoval na vsetky, ak nie, sorry, pokusim sa ho najst.

K tym porovnatelnym busom 15 a 20, tak mozno som sa zmylil, mozno chodia rozne v roznych casoch, myslim ze chodi aj mensia 15ka, ale myslel som aj na to ze ak je tomu aj inak, mam pre to riesenie, to som napisal v jedinom prispevku.

Uz som napisal aj to, ze 15kou by sa nemuselo vobec hybat, to ze 20ka by sa mala za NO rozdelit tu pisali viaceri, nie len ja, potom by sa mohli upravit intervaly, hlavne ten nestastny vikendovy.

K mojej "miliarde" navrhov, bolo ich len niekolko a v novych som reagoval na pripomienky ostatnych a vlastne som mal vzdy len 1 hlavny, ta okruzna linka vdaka ktorej by sa mohli upravit intervaly 20ky, zrusit jej zachadzka, konkretne som o nom pisal tu: #32 - tam su aj popisane vyhody.
Ake su vlastne oficialne spravy, stanoviska, plany? Ja som pocul len o tom, ze nove midibusy maju riesit Heringes a odbremenit 20ku od zachadzky, zatial sa ale nic nedeje. Kto je za to zodpovedny a kedy sa to bude riesit?

Nakoniec spravia spoj HeringesNO s midibusom, aby po par tyzdnoch zistili ze cez tu krizovatku na Secovsku to nejde a mozno obnovia zachadzky 20ky.

Okrem mojho navrhu na okruznu linku ktora je danou za tu nestastnu krizovatku a uci sa z vlastnych chyb, resp. skusenosti, je tu aj ten navrh Dispecera (HeringesFurca), ktory ale tiez ide cez tu krizovatku, ale mne by to bolo aj jedno ak by sa tym vyriesila zachadzka 20ky, no pre ostatnych by to malo mnoho nevyhod. Heringesania by nemali na vyber, museli by stale prestupovat, no myslim ze intervaly by tam nemohli byt prilis dobre na to aby to pouzivali ludia z tych ulic Furce ktore doteraz nemali zastavky, takze vyuzivany by bol ten spoj hlavne medzi Heringesom a Dargovských hrdinov, MiÚ, ale aj tam by boli spoje poloprazdne, resp. by sa vozilo par cestujucich, niekedy doslova par aj vratane vodica. Ti cestujuci z Krosnianskej, Charkovskej, ak by mali cakat na nie prilis casty spoj ktory ide len par zastavok a potom cakat a nastupit na plnu 15ku alebo 20ku, tak radsej ten cas straveny prestupom venuju ceste na inu zastavku kde su castejsie spoje a este nie tak plne. Preto som radsej navrhol priamy spoj az na NO, ktory by bol vyuzivany viac, predsa sa musi pocitat aj s tym, ze ten prestup nemusi byt jediny, nie kazdy ide len na NO - a prestupovat 2x kazdy den nie je nic moc - a cestou spat z NO - kto bude cakat - stat mozno 20 minut aby sa vyhol ceste pesi mozno 5 minut a zviezol by sa miesto toho 1 ci 2 zastavky? Aj tu bude ten spoj poloprazdny.
Reply on: Dead #65:
Svoj navrh som prezentoval. Odignoroval si ho.

Ja nemam nic proti uprave 20tky. Ty len strielas zaradom miliardu navrhov a tym, ze si napisal ze 20 a 15 maju porovnatelne autobusy si mi len dokazal ze nemas sajnu co hore secovskou jazdi. Tymto su pre mna tvoje navrhy len strielanim do tmy.
Reply on: Yogi616 #64:
Ved 15ka sa menit nemusi.

Myslim ze 20ke by stacil interval 20 min., (mozno az na rannu spicku, par spojov), v smere NO>KNV bez zachadzky na Heringes by sa tych 5 min. prakticky vyrovnalo a popoludni 20 min. stacit bude. Samozrejme pocitam s oddelenim trasy za NO k Peresu.

Ten nizsi pocet spojov 20ky by vykompenzoval novy okruzny spoj, ako aj ini spominali, podstatnu cast cestujucich 20ky tvoria Furcania, velka cast z nich su ludia okolo Lingova, aj z ulic Krosnianska, Charkovska a pre tych by bol novy spoj lepsi, v smere na NO bez zachadzky.

110mat110 - mas lepsi napad, alebo myslis ze terajsi stav je idealny? Ak ty to vsetko tak dokonale ovladas, preco neprides s lepsim riesenim? Ja som napisal konkretne vyhody ktore by moje riesenie prinieslo cestujucim z roznych casti mesta, vyhod je vzdy viac ako vyhod ktore by priniesli navrhy inych, alebo sucasny stav.

Napis co konkretne ti vadi a preco, nie len to ze je to cele zle a ja neviem nic, ak ty vies vsetko, tak bud konkretny.
Reply on: 110mat110 #63:
A keď chceš rozbíjať 15ku, teda ju zredukovať, tak ubereš spoje na Železníky. Ak rozbiješ 15ku, musíš riešiť 16ku.
Myslím si, že oveľa lepšie návrhy mali 5 a tbus.
Reply on: Dead #60:
Podla toho co si napisal o 15tke a 20tke ani len netusis ake su miestne pomery tak to uz prosim ta prestan riesit
Reply on: tbus #61:
Po prve, midibus bol len jedna moznost, dalsia moznost je bezny bus ako ma 20ka.
Po druhe, ludia si zvyknu ze ten spoj zachadza na Heringes a budu ho vyuzivat menej.
Po tretie, staci aby spoj na Heringes isiel par minut PO 15ke a problem je vyrieseny.

Lenze prave vidim ze tam mam chybu, Heringes > NO by vyzadoval odbocenie vlavo na Secovsku, takze pouzitelne moznosti su navrh od Dispecera a moj prvy navrh s okruznou linkou na NO - vlastne sa tym vela nemeni.

Inak momentalne ide v spicke 15ka 4x, 20ka 4x, takze za hodinu spolu 8 spojov NOLingov, niekedy su intervaly len 3 minuty, dokonca aj 1-min. interval a aj cez prazdniny, aky ma zmysel ze z NO na Lingov ide 15ka aj 20ka tesne za sebou, po 3 alebo aj 1 minute? Nejde vtedy jeden z busov poloprazdny? Myslim ze to by sa dalo mierne zredukovat a vyuzit pre novy okruzny spoj.
Reply on: Dead #60:
Teraz si predstav ze z NO pojde tento midibus par minut pred 15kou, na ktoru caka 50 ludi. Tych 50 ludi sa narve do midibusu, ti dvaja co chceli ist na Heringes budu stat na jednej nohe a frflat preco to chodi plne a preco nedaju vacsi bus. A 15ka pojde poloprazdna.
Navrh od Dispecer, ma svoje minusy, ale myslim ze je po tom mojom navrhu druhy najlepsi.

"Heringeš - Lingov - Charkovská - Krosnianska - Poliklinika Východ - Tr. arm. gen. L. Svobodu - Lingov - Heringeš"

+ zrusenie zachadzky 20ky na Heringes
+ novy spoj pre nove ulice ktore ho nemali
+ relativne kratka linka
- zatacanie vlavo zo Secovskej
- cast trasy bez zastavok "naprazdno"
- nutne prestupy pre zucastnenych

Moj navrh bez zmien, okruzna linka:

Heringeš - Charkovská - Krosnianska * - Lingov - NO - Heringes

* prip. este ina zastavka, medzi ak tam je, nepoznam to tam dobre
+ Heringes by mal priame a rychle spojenie s NO
+ Charkovska, Krosnianska by mali priame a rychle spojenie s NO
+ horna cast KNV by to mala mozno blizsie ako 20kou
+ rychle spojenie, kt. by neslo cez celu Furcu
+ nebola by nutnost zatacat z Heringesa vlavo na Secovsku
+ 20ke by sa zrusila zachadzka na Heringes
- cast trasy bez zastavok "naprazdno"

Moj navrh, NOVY, pozmeneny, obojsmerna linka, mozno zrychlena:

NO > Heringes > Lingov > Charkovská > Krosnianska (prip. aj dalsie zastavky na furci)*
Krosnianska > Charkovská > Lingov > Heringes > NO

* trasa by mohla byt ciastocne zhodna s linkou 15, mozno by mohla ist az na konecnu 15ky a tym by sa obmedzili intervaly 15ky
* 20ke by sa tym mohli znizit intervaly v spicke na 20 min. a mozno zvysit mimo spicky
+ Heringes by mal priamy spoj s NO v oboch smeroch
+ nove ulice na Furci by mali priamy spoj na NO v oboch smeroch
+ KNV by mala priamy spoj bez zachadzok v oboch smeroch
+ horna cast KNV (aj dolna a cast Furce) by mala lepsi spoj az na Lingov v case ked nepojde 20ka
- zatacanie vlavo zo Secovskej (ale to je aj v inych navrhoch)

* dolezite je tiez oddelit trasu 20ky za NO pre inu linku, aby sa mohli upravit intervaly 20ky NOKNV

* cez vikendy by sa mohla zachovat zachadzka na Heringes pre 20ku a zlepsit interval, vikend a vecer by sa dal riesit rozne, je viacero moznosti

K pripomienke ze by sa na Heringesi novy spoj neotocil, myslim ze 15ka a 20 maju rovnake, alebo porovnatelne dlzky busov, ak nie, stale sa mozu pouzit mensie busy, mozno aj nove midibusy pre novu linku ktoru navrhujem, ak by tam castovali hlavne ludia z Heringesa a tych niekolkych ulic z Furce, midibus by mozno stacil, ostatni z KNV, Lingova, zbytku Furce by stale mali spoje 15, 20, 71, 72, 17 (z Palackeho).
Reply on: 5 #57:
Rozhodne trvam na tom ze kazdy druhy spoj NO>KNV bez zachadzky nie velka vyhoda, dokonca pre mnohych ziadna, ak koncia v praci/skole tak, ze im vyjde spoj so zachadzkou, tak kolki z nich budu cakat na dalsi spoj bez zachadzky, kolki z desiatich budu cakat o 15 min. dlhsie?

Ako som navrhoval ja, zachadzka na Heringes by mala pre KNV zmysel cez vikendy a vecer ak by sa tym znizili intervaly, inak nie.

Tych 40 min. interval sa neosvedcil - ako som mnohokrat uviedol, NIKTO (mozno okrem starych babiek), nebude cakat 40 alebo 60 minut (vecer), radsej idu 15kou, alebo ak su dalej od NO, tak idu napr. trolejom, pretoze nebudu tak dlho cakat. Ak by boli nizsie intervaly, tak vsetci tito by pouzivali 20ku, isli by aj z inych miest na NO ak by tam mali priamy spoj na ktory nemusia cakat vecnost - a pouzilo by ju aj viac Furcanov a ludi z hornej casti KNV ktori pouzivaju teraz spoje 15, 17, 71, 72.

Ako si sam uviedol, 20ka za cias ked isla do Myslavy bola velmi dobre vyuzita, interval 20 min. bol aj podla mna idealny, vtedy mimo spicku isla 20ka stale kazdych 30 min. - a pritom vtedy ani nezachadzala na Furcu, napriek tomu bola dobre vyuzita - teraz ked ma KNV viac obyvatelov, viac mladych, nie je tam zakladna skola, takze mnoho deti chodi na Furcu do skoly.

V dalsom prispevku napisem alternativy ktore tu boli napisane...
Reply on: tbus #56:
Naozaj dobrá myšlienka. Len s čísielkami pozor, lebo v KNVsi je číslo 20 posvätnejšie ako u šejkov krava. Vždy som mal pocit, že najlepšia trasa 20-ky bola tá prapôvodná z KNVsi do Myslavy, v špičke to dokonca malo 20 minútový interval a jazdilo to narvaté. Vynára sa mi trhaná stálica 6255... ? No teda 31 ostane pre Vyšné Opátske - Pereš - Lorinčík. Víkendové prestávky zredukuje zachádzka na Heringeš. ? Nielen vozkm, ale aj efektivita využitia zdrojov je dôležitá.
Reply on: Dead #55:
Ako najvypuklejší problém sa tu prezentovalo zdržiavanie ľudí z KNVsi/Furče zachádzkou na Heringeš. Môj návrh to odstránil s jedinou výnimkou - každý druhý spoj v popoludňajšej špičke z mesta. Ak to má byť pochybné plus, potom si treba položiť otázku, čo vlastne chceme. Všetky plusy sú len na úkor niečoho (vozkm). Tak budete mať radšej celodenne zachádzky alebo obetujete časť priamych spojov?
Na víkend a večer rátam s obyčajnou 20 po NO každých 40 minút. Na pohľad čudný interval, ale pre KNVes sa aj vcelku osvedčil a veľké plus je jeho koordinovateľnosť s L15.

Heringešu ja nič zlepšovať nechcem. Dnes majú luxus na úkor pohodlia iných. A ak sú zdroje obmedzené, tu by si mal DPMK uvedomiť, či chce prilákať do MHD 2 % ľudí alebo z nej 98 % odlákať. Lebo nie Heringeš mu dnes napĺňa rozpočet.
Reply on: 5 #54:
geniálne! ?

Ku tomu ešte jeden môj skromný návrh (v podstate návrat o pár rokov dozadu), prehodiť trasy 20L a 31. Linky majú totožné intervaly, vozidlá, dokonca od palackého po SOŠA totožnú trasu. Priame spoje by aj po výmene tak ostali až po Moldavskú po starom. ☺
- 20L by premávala z Vyšného Opátskeho cez Lorinčík na Opátske, nebolo by ju treba koordinovať s ničím, mohla by si jazdiť okružne (a naďalej si 50 min prestávkovať).
- 31 by premávala z Myslavy do KNV, a keďže by nebola okružná, dala by sa normálne skoordinovať spolu s dnešnou skrátenou 20 po NO.
- Písmenka a čísla by sa samozrejme dali upraviť, 31L sme ešte nemali ?