Takže dnešný odchod spoja linky R7 na 5:27 bol presný na sekundu. Prišla Shortyho súprava, tak som sa už dušoval, že aspoň niekto je presný, ale Shorty za "volantom" nesedel
Trolej musí byť pekne zamrznutý, lebo aj keď pred nami idú ďalšie vlaky, aj ten náš robí pekné ohňostroje.

Sarko
Dnes si však svojským spôsobom "zašportovala" vodička zo súpravy 400+401, ktorá na zastávke Spoločenský pavilón, smer VA USS, mala na linke R7 voči odchodu na 5:27, náskok -4 minúty. Aj napriek tomu, že som bol už len pár metrov od súpravy, zo zastávky doslova vystrelila. Ešte som utekal ku kruhovému objazdu v nádeji, že sa pri dávaní prednosti nado mnou zľutuje, nie, gestom naopak naznačila, že ma má niekde... Čo na tom, že je to posledná R-ka na "šiestu" zmenu a ďaľšia ide až z SOU dopravného o pol hodinu. Došiel som na túto zastávku, kde som na moje prekvapenie stihol L38, ktorá išla úplne načas (spoj s odchodom tiež o 5:27). Na SOU križovatke v Šaci som na poslednú chvílu stihol prestúpiť na L26 a na VA USS som došiel o 5:50. Ešte som si dal tú námahu ísť do slučky "poďakovať" sa vodičke, ktorá však mala zjavne zlý deň a ešte na mňa začaka vrieskať, že ona išla s náskokom -2 min. (pre nezainteresovaných, je to ŠTANDARDNÁ NORMA stanovená DPMK, ktorú si vodiči môžu dovoliť, teda dovoľujú, pretože dvojminútové náskoky sú naozaj bežným javom a popritom sa ešte robí akože neštandardný náskok...). Tak to som už spustil aj ja, že si na ňu "zasadnem" a každý náskok nad povolené -2 min. budem okamžite telefonicky hlásiť. Celý tento príbeh rozprávam len preto, lebo mal zaujímavý koniec. Táto vodička totiž medzitým svojej nadriadenej z mobilu "preventívne" zavolala, takže keď som jej pred obedom zatelefonoval so sťažnosťou ja, o všetkom už vedela. Samozrejme, nielen s prekrútenými faktami, ale dokonca aj s obhajobou, že v služobných CP sa nachádza informácia s časom odchodu len v určitých bodoch (zastávkach) po trase...
Sumarizácia:
- vodič DPMK si môže úplne beztrestne robiť náskok voči CP -2 minúty, aj keby tento stav mal trvať počas celého výkonu služby...
- vodič DPMK si môže takmer beztrestne dovoliť aj náskok nad povolenú toleranciu, pretože vlastne ide len o "minútku-dve" nad normál...
- vodič DPMK si môže beztrestne dovoliť takéto náskoky, pretože zo služobných CP nemusí alebo nechce vyjsť...
Čo na to bežní cestujúci:
- prečo čakať na zastávke už 10 min. pred odchodom spoja (vtedy spoj zákonite mešká a čakáme aj 15 minút...) a mrznúť, čo ak mi spoj už aj tak ušiel?
- prečo sa stresovať?
- čo tak pouvažovať o inom spôsobe dopravy?
- čo tak dohodnúť sa s kolegami, ktorí majú auto, štyria sa poskladáme mesačne na benzín, vytvoríme si vlastný "CP" a poskytneme si neporovnateľne kvalitnejšie "služby"?
Dôsledky:
- znečisťovanie životného prostredia
- zhoršovanie čoraz neúnosnejšej zaťaženosti cestných komunikácií
- zvyšovanie počtu DN
- redukovanie liniek a spojov MHD
- kruh sa uzatvára a tu v konečnom dôsledku na to doplatí stratou zamestnania možno práve ten vodič, ktorý na začiatku reťazca ignoroval subjekt, pre ktorý MHD existuje (hromadná preprava osôb) a ktorý ho živí, čiže nespokojní cestujúci.
Takže týmto slohom som opäť tromfol 1018 s jeho posledným obsiahlym príspevkom. ?