Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
ako vyzera s ostravskými vozmi? este su tu či už sa vratili nazad do Ostravy? ak su tu vyjdu este von?
Reply on: mi.v #85157:
lockdawn neexistuje ja to nikde necitim zeby bol lockdown
Reply on: N/A #85161:
tak sa chod pozriet na gýč v Bratislave či v Žiline, či do Budapesti na Vianocne vyzdobene vozidlá a garantujem ti ze z toho gyču odpadneš.
Reply on: LUKYmhd #85156:
Podľa mňa je to gýč, nie hanba… ale to je môj názor. 🙂
Reply on: Yogi616 #85159:
A svieti? Pretože ja som ju v decembri nevidel a určite nie v noci
Reply on: LUKYmhd #85156:
529 je vyzdobená vianočným "polepom"
Reply on: mi.v #85157:
nejde o akcie ide o vyzdobu a nasadit ju do beznej premavky tak ako to je napr v Bratislave či v Žiline..vsetko sa da len treba chciet a nie sa neustale na nieco vyhovárať.
Reply on: LUKYmhd #85156:
Prečo hanba? Počas "lokdávnu" by v nej aj tak neboli žiadne akcie.

Gramatický tip: Slovo hamba sa skloňuje podľa vzoru blomba. Nezabudnúť ani na bombón 🙂
Reply on: Dispecer #85155:
je to hamba vzdy tu bolo a jazdilo nieco vyzdobene a teraz nič.
Reply on: LUKYmhd #85150:
Musíš si vystačiť s LED pásikmi na 529 alebo svetielkovou výzdobou kabíny vďaka niektorým vodičom (videné na nejakom VarioLF2).
Reply on: Viko #85151:
nemusela by tak vyzerat staci mat schopneho primátora co my nemáme...takze tak.
Bavíte sa tu o údržbe aj nákupe nových autobusov.
Keďže však všetko na Slovensku a v Košiciach funguje len pozlátkovo, navonok, inak to nebude. Stále bude podstatné sa prezentovať pred novými pár kusmi ako riešiť dopravu systémovo. Je to v peniazoch aj systéme. Podniku DPMK sa roky dávalo tak málo peňazí, až si svojimi hospodáskymi výsledkami prežral celé imanie spoločnosti. Najlepšie vedenie mesta to vyriešili elegantne, mesto vložilo pozemky ako imanie do DPMK. To síce neprinieslo žiadne cash peniaze, ktoré by reálne pomohlo DPMK, ale na papieri do vyzeralo super.
Čo sa týka údržby, tá sa z môjho pozorovania určite nerobí rozsahom, ako v mnohých dopravných podnikoch na západ od nás. Asi je to aj o peniazoch a systéme, ktorými disponujú tieto podniky. Preto 10 ročné autobusy z Viedne vyzerajú častokrát lepšie ako tie dvojročné z DPMK. Preto tie ojazdené zo západu častokrát končia v Rumunsku, Bulharsku a na Ukrajine.
A napokon, je to o systéme a riadení mesta ako celku. U nás aj nové busy na "kvalitných košických cestách" dostávajú tak zabrať, že 5 rokov prevádzky u nás je akokeby minimálne 10 rokov v Brno, Viedni a ďalších západných mestách. Veď akú úroveň otrasov absolvuje autobus v KE sa skoro rovná otrasom na polygóne TATRY na Morave 😉
Reply on: Podhradovčan2 #85136:
1005 aj 1006 sú v Šaci
Reply on: LUKYmhd #85150:
Obávam sa, že v meste, kde momentálna výprava vyzerá ako boj o holé prežitie, nie je veľmi priestor na atrakcie.
V BA vianočná električka, v ZA vianočny trolejbus, len v KE samozrejme nikdy nič..žiadna atrakcia nič vobec zaspali sme dobu..smutné naozaj.
Tu dlzku dodacich lehot si mozes dat do vyberoveho konania. Na Slovensku stale hovorime, ze vyhrat musi ten s najnizsou cenou. Nemusi, ak dame dostatocne % aj na ine kriteria, ktore uz ten najlacnejsi vyrobca nemusi splnit.
Beries ma prilis za slovo, napriklad v PID nechcu mat ziadne autobusy starsie ako 20 rokov, preto napriklad vyradili aj dlhe Citelisy, ktore inak boli este v dobrom stave. Zvysok je take vseobecne klise, ktore je kazdemu jasne, je to na ramenach riaditela podniku, aby tieto peniaze dokazal presadit u zodpovednych ludi na magistrate. 3-5 rokov je dost dlha doba na to, aby sa to stihlo a pripravilo. Urcite by som kvoli tomu nekupoval nejaky secondhand, ved uz kvoli CNG davame do nasich citakov nove motory.
Neviem, ale podstatne to nie je. Ale ked to nebola spotreba, tak sa urcite opatrenie tykalo radenia a hlavne vysky otacok, pri ktorych sa ma preradit na vyssi prevodovy stupen, vseobecne u viacerych aut aj autobusov plati, ze pri novych autach sa ma radit pri vyssich otackach nez sa radi v aute, ktore ma nieco najazdene a je tzv zabehane.
Princip ostava, lenive zabehanie pocitili vodici neskor.
Prave pre to, co pise tbus, to vyznam ma. Da sa to robit hardwarovo alebo ti to vedia povedat aj skusenejsi technici v servise, ci je chyba skor v medzikuse alebo je to specifikum daneho autobusu.
Reply on: monoblok #85144:
"K bodu 4, existuju manualy, ako spravne servisovat kazde auto ci autobus. Potom je to presne o tom, ze nepustis do prevadzku autobus, ktory ma vaznejsiu poruchu, lebo niekde ostane visiet. Pre vodicov by mali existovat tzv best practises, teda ako spravne jazdit s danym typom autobusu. Ktore zavady treba hlasit a s ktorymi sa este da jazdit bez toho, aby to malo nasledok na prevadzku daneho vozidla. Kvalita servisu sa tiez hodnotit, su na to ukazovatele, ktore sa sleduju."

Best practices môžeš po vodičoch vyžadovať vtedy, keď ich bude niekto kontrolovať, viď môj bod č. 2 v #85124.

Čo sa týka kvality servisu, neviem, či má zmysel hodnotiť ho, ak vyzerá tak, ako to popísal tbus v #85130.

Každopádne, autobusy s poruchami, ktoré sú závažné natoľko, aby autobus nebol vypravený do prevádzky s cestujúcimi, odstavované každopádne sú. Doba opravy však je tiež závislá na dodávke náhradných dielov.
"2 Hovori o setreni na nespravnych miestach. Najvacsia blbost je riesit spotrebu novych autobusov kvoli par euram na vyplatnej paske pre vodica, lebo ten nasledok bude stat omnoho viac. Ale na Slovensku je vela ludi schopnych uvazovat max v dlzke volebneho obdobia, ved teraz posetrim palivo, dostanem par eur a to, ze ten autobus o 5-6 rokov bude trapenim pre vodica uz nevidim."
Neviem, či vieš, ale v DPMK už dosť dlho (aspoň 15 rokov, ak nie aj viac) nemajú vodiči žiadnu zložku platu závislú od spotreby PHM.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.