jednoducho predat kym sa este da vyhodne polovicu tych blbych baterkobusov ktore sa totalne zbytocne nakupili, len zaberaju zbytocne miesta v depe a garazi -to boli totalne vyhodene eura do vzduchu, nove vedenie dpmk by to malo spravit ako prve zbavit sa ich minimalne polovicu dat prec,nechat ich len zopar na okrajove linky kde nie je potrebna vacsia kapacita- a za usetrene resp ziskane prachy z predaja + nejake eurofondy navyse nakupit dlhe parcialne trolejbusy v pocte aspon 10-15 ks ,aby boli nimi pokryte nosne linky na ktorych kedysi premavali
Problém je ten, že keď večer-v noci prídu busy z mesta tak všetko parkuje pod trolejmi, niet kde stáť.... Už keď prišli nové Sorky v noci sa rieši kde parkovať autobusy aby sa to všetko pomestilo. V prvom rade ak budeme rátať s TD, treba vyriešiť, kde dáme busy z Hornádskej, aby sme vôbec mohli prevádzkovať zázemie pre TD v garáži.
Neviem ako je tam teraz plno, ale trolejbusov je prinajlepšom 7 a aj z nich už nemusí byť všetko použiteľné. Koľko je deponovacia kapacita haly keď vezmeme kĺbové vozidlá? Odhadujem 12-15? Opravte ma... Na imhd je odtiaľ málo fotiek, ale prazsketramvaje pomôžu http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2015112401 Dobre vidím, že na niektoré miesta sa vojdú 4 vozidlá vedľa seba? Alebo na vonkajšej stope v tvare U sa vojde aj 7 za sebou? Tým som chcel iba povedať, že tá hala sa mi nevidí taká malá. A musia byť všetky baterkáče a všetky trolejbusy v hale? A ako sa majú baterky baterkáčov? Ešte umožňujú normálne jazdiť linky?
a tie parcialne trolejbusy kto vyraba, robi to niekto vobec, od koho by sa nakupovalo? solaris, sor ci skoda? cize bez nakupu tychto vozov a dodatocnej upravy uz existujucej trolejbusovej siete na tento typ trolejbusov realizacia navratu trolejbusov nebude mozna?
Keby ste na to neboli upozornili, nenapadlo by ma, že SU 15 má porovnateľnú kapacitu s dlhým trolejbusom. A fakt...
Do stavu a údržby nevidím – či je ľahšie a lacnejšie udržať prevádzkyschopné SU 15 alebo staršie (ale o to jednoduchšie na údržbu?) 15Tr. Alebo možno máme dosť nových, takže vo výprave ani jedny ani druhé reálne nechýbajú? Ako je to?
Jasné, bolo by to menšie zlo, ale keď doteraz tie vozy nechýbali (nevypravené spoji boli väčšinou argumentované nedostatkom vodičov, čo je zase chyba komunikácie s cestujúcimi), tak národu bude ťažko vysvetliť že 15Trky sú nejaká spása a jediná možnostlť záchrany výpravy. Obvzlášť keď sa vyraďujú SU 15.
Akákoľvek snaha o záchranu trolejbusov bez nákupu nových bude len a len kontraproduktívna.
Zaradením do premávky starých prehniyých vysokopodlažných trolejbusov, namiesto nízkopodlažných a relatívne nových autobusov je fakt super nápad, a cestujúci to iste ocenia. Menej šoto zmýšľania by to chcelo.
Uvažovalo sa chvilku o zavedení novej trate ed , linky 8. Mne osobne tá trasa nedávala velký zmysel.
Ale behom rekonštrukcie Moldavskej a zavedením výlukovej trasy L6 cez Kuzmányho, Amfiteáter k DPMK si mnoho ludí pochvalovalo túto trasu. Stálo by za úvahu, či by sa nová linka v tejto trase nemala zaviesť natrvalo. Otáčať by sa mohla na kruháči. Perspektívne v budúcnosti predlžiť cez Bardejovskú na Mikoviniho. Prípadne zaviesť okružnú linku obojsmerne v trase Amf - Terasa - Moldavská - Kuzm - Amf.
Prechod na parciálne trolejbusy nevyžaduje skoro nič. Žiadne prebudovanie siete, vytváranie novej infraštruktúry. Akorát inštaláciu natrolejovacích striešok na vhodne určených zastávkach. Žiadne vystupovanie vodiča k manipulácii so zberačmi, všetko prebieha velmi rýchlo na zastávke behom nástupu cestujúcich, prípadne sťahovanie zberača aj za jazdy (Praha). Alternatívny pohon dnešných parciálnych trolejbusov je takmer výhradne na batérie.
Treba sa ísť pozrieť napr. do Plzne, Zlína...
Viem, že rekonštrukcia trate nad jazerom je dosť závažný aktuálny problém, ale tie trolejbusy by som spustil čo najskor, trebárs spojazdnením posledných troch štyroch spojazdnitelných, čo ešte neponičili. Za takých 5 rokov by sa to mohlo dosť predražiť, pretože v DPMK platí , že čo sa nepoužíva to chátra alebo sa rozkráda. Viď samotné trolejbusy !
Dnes v novom kĺbovom buse blikal vo vnútri nad predným sklom nápis STOP a ozývalo sa hlasné pípanie. Žeby nová signalizácia požiadavky na vystupovanie? Tipoval by som, že ten hlasný a dosť ostrý zvuk čoskoro príliš obľúbený nebude.
Trolejbusy tu tak skoro nebudú. Nový primátor sa vyjadril, že preferuje také trolejbusy, čo umožňujú aj jazdu bez troleje. To znamená vypracovať a prebudovať celú sieť, nakúpiť hybridné vozidlá. EU to zaplatí, ale tak skoro to nebude. Počas svojho volebného obdobia to možno ani nestihne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Bjorn