Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Yogi616 #82418:
Nič nemiešam.
Podľa mňa ide v prvom rade o to, aby bolo v meste čím menej áut.
A tomu by rozhodne pomohlo o.i. to, keby ľudia z okrajových častí mesta a priľahlých obcí museli vo VHD čím menej prestupovať (pretože ak sadnú do auta, žiadny prestup ich nečaká).
Samozrejme ale pripúšťam, že v niektorých časoch a smeroch jestvujú spoje, ktoré sú tak málo využívané, že síce treba, aby boli, ale ťahať ich ďalej ako po prvú električkovú zastávku by bolo hriechom.
A keď už priame autobusové spoje do centra majú byť (a ja si myslím, že väčšina ich má byť takáto), mali by byť čo najrýchlejšie, aby boli aj čo najkonkurencieschopnejšie voči IAD.
A to sa dá najlepšie dosiahnuť osobitnou trasou nezávislou od bežnej premávky. A v rámci toho sa mi úprava električkovej trate umožňujúca aj premávku autobusov lacnejším riešením ako vyhradené autobusové pruhy na ceste - a navyše aj pre cestujúcich pohodlnejším (lebo tie isté nástupištia ako električka, takže odpadajú behačky medzi cestou a električkovou traťou).
Reply on: cedin #82417:
Počkaj, ale ty tu raz miešaš auto, raz autobus.
Nebolo by lepšie, ak by z Važeckej chodili do centra len električky a teda by si žiadne autobusy na trati ani nemusel riešiť? Neviem, či niekde existuje tak dlhý spoločný úsek pre tram+bus.
Reply on: veteran #82415:
Čo je na tom nejasné?

1. Ak autobusy pôjdu až do centra, budú pre obyvateľov KNH a priľahlých obcí atraktívnejšie.
2. Ak autobusy budú v špičkách predbiehať kolóny áut po električkovej trati, budú atraktívnejšie.
3. Ak cesta nebude prejazdnejšia, pre autá bude menej atraktívna.
4. Ak bude záchytné parkovisko lacné a bezpečné, viac to bude ľudí lákať na odstavenie auta už tam.
5. Ak bude odtiaľ ľahký, rýchly a bezpečný prístup k zastávke MHD, tak detto ako u „4“.
6. Ak za odstavenie auta na záchytnom parkovisku bude naviac lístok na MHD zdarma, tak detto ako u „4“.

To všetko by malo pomáhať tomu, aby sa obyvatelia KNH a priľahlých obcí buď do mesta ani autom nevybrali (ale radšej autobusom) alebo ak predsa, tak aspoň aby ho odstavili na začiatku sídliska a ďalej pokračovali MHD.

Ak sa však rozšíri cesta, zatraktívni sa cestovanie autom a ľudí vo VHD bude ešte menej.
A ak sa k tomu pridá ešte zvýšenie podielu spojov z KNH a priľahlých končiacich v zastávke „Važecká“, tak to spôsobí ešte vyšší úbytok ľudí vo VHD a ďalší nárast IAD.
Takže toto nie je dobrý spôsob riešenia prepchatia Slaneckej.
Ak mám viac fotiek(22) ako ich tu môžem pridať? Čiernobiele
Reply on: cedin #82414:
Načo bude naproti Važeckej "veľké" parkovisko (a ešte za "symbolické" ceny), keď ideš aj tak všetko ťahať do "centra" ❓
Reply on: Dispecer #82381:
Áno, Slanecká by potrebovala niečo celkom iné ako rozšírenie na 4 pruhy...

Moja predstava (je mi jasné, že utopická):
1. Žiadne rozširovanie cesty.
2. Rekonštrukcia a modernizácia električkovej trate (tak, aby bola pojazdná aj pre autobusy).
3. Všetky mestské aj prímestské autobusové spoje z daného smeru (Krásna n. H., obce) až do centra.
4. Naproti Važeckej veľké parkovisko, strážené / kamerované, optimálne aj kryté.
5. Parkovanie zdarma / symbolické, parkovací lístok = aj 2 lístky pre 1 osobu na MHD, napr. na 60´.
6. Na úrovni Važeckej podchod popod Slaneckú alebo aspoň tlačidlový semafor s preferenciou peších.

To by bol súčasne aj „cukor“ (zrýchlenie verejnej hromadnej dopravy aj jej zlacnenie pre tých, čo by naproti Važeckej odstavili auto) aj „bič“ (nezlepšovanie podmienok pre IAD).
Reply on: Patricio #82412:
Dáky bližší popis by prosím nebol? ?
Asi to nie je DPMK, ale aspoň pre zaujímavosť.
Reply on: Terepin #82399:
To som chcel vedieť. Ďakujem.
Reply on: Terepin #82399:
Mozno nijak. Ona tam jazdi aj ked je Optima zavrata aj teraz.
Reply on: Terepin #82400:
Takáto fotka má nulovú vypovedaciu hodnotu. Veď na tejto fotke vyzerá zastávka Bocatiova tak, ako keby námestie MM bolo len pár metrov od nej. pritom sa jedná možno o 300-400m odfotenej ulice. Samozrejme, že prispôsobenie trate profilu celej ulice vyzerá na takej fotke hrozne.
Pozdravujem...

Terepin...
Tiež som chvíľku pozeral, kde bola tá fotka na Komenského fotená ?
Ale, čo ma oveľa viac rozladilo, sú tie nové svetelné križovatky ? ?
Reply on: reparil #82405:
Možno to má súvislosť s linkou X2, ktorá 2 mesiace tam pobehovala aby urovnala trať ? ? ? ?
Reply on: KosickyTiger #82404:
No to bude tym, ze kuzmanka ma travu, komenskeho asfalt.
..a nakoniec este vysvitne ze duha robila tu robotu poctivejsie vramci IKD ako samotna eurovia vramci MET, to by som sa teda po... ? sila.. tie vlny tam su ako predtym, teda po 50 rocnej trati takze to bude hadzat rovnako s celou brikou ako predtym... klanim se eurovia.. ?
Reply on: mi.v #82403:
Ale je pravda, že tie koľajnice sú o dosť hlučnejšie ako tie od Dúhy na Kuzmányho.
Reply on: Terepin #82402:
Nahrajte sem foto urobené bez teleobjektívu. Ako písali pred časom aj iní, s teleobjektívom to nie je príliš objektívne. 🙂
Reply on: mi.v #82401:
Na presne tie vlniace sa koľajnice.
Reply on: Terepin #82400:
podľa fotky a môjho odhadu to je 650-800 m Komenského ulice po prvom snehu, zosnímanej teleobjektívom. Na čo konkrétne myslíte okrem zdanlivých nerovností, v skutočnosti dlhých 50-100 metrov?
To je čo, preboha?! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.