Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Granite01 #81742:
Obaja sme písali o prevádzkových peniazoch, nie jednorazových. Koľko km ročne spravia nafťáky? Ak by tretina z nich mala CNG motory, koľko EUR sa ušetrí? Aj pri hrubom prepočte mi vychádza násobne väčšie číslo ako tých 1,2 mil. Či nie? 🙂

(Ideálne by bolo, keby sem niekto napísal aktuálne náklady na vozkm nafťáku vs. CNG v KE.)
Pozrite, každý si hudie svoje.
Platy musia ísť z prevádzky. Modelovo som napísal, že pri 500 vodičoch a náraste +150 eur DPMK potrebuje 1 220 000 eur ročne. Nejde o jednorázové peniaze - každý rok potrebuje DPMK túto sumu. To som nepísal o zvyšovaní platov vodičov električiek atd.....Ani som nepísal o tom, či sa vodičom bude páčiť zvýšenie o cca 106,55 Netto (150 brutto) mesačne.
Na otázku sa tu vecne nedebatuje, tvrdí sa len, že ak by podnik hospodáril inak, tak by na platy mal.
Tvrdím, že aj keď nejaká optimalizácia nákladov môže usporiť náklady, nebude to vonkoncom postačovať na zvýšenie miezd. Čo je na tomto mojom názore zlé, dokonca tu niekto naznačuje niečo o Smere? Toto je realita, takisto ako je realita nekvalitné riadenie a rozhodnutia mesta ohľadom DPMK.
Reply on: Granite01 #81738:
Nejde iba o nákupy, ako Vám napísali ostatní, ale o veci, ako napríklad podporovanie nesprávnych priorít, na čom sa strácajú peniaze. O koľko nižšie dokážu byť náklady na vozkm u CNG busov v porovnaní s nafťákmi? O 20-30%? U súkromných DP, kde si majiteľ všetko stráži sám, áno; u týchto našich DP nie. A tak sa zdôvodní, že CNG je blbosť a ďalej sa kupujú nafťáky. A tu sa strácajú obrovské peniaze len na každodenne prejazdenom palive. (Znovu pripomínam, že u osobného auta sa s CNG motorom jazdí za 50% kilometrových nákladov voči benzínovému motoru.)

Ak sa na týchto "štátnych majetkoch" zle hospodári a kradne, nie je to blúznenie. Samozrejme, ak sa zastávate SMER-u, blúznenie to je, lebo žiadny skutok sa NESTAL.
Reply on: Granite01 #81738:
Eurofondy rastú na strome? sú to tiež peniaze, ktoré boli vybraté na daniach od občanov, akurát v tomto prípade z väčšej časti občanov inej krajiny EÚ. Ak sa ti nepáči príklad s Fondami, tak si stačí spomenúť, že nákup prvých 5 elektrobusov (spolu s ďalšími 122 busmi) išiel cez úver bez akýchkoľvek fondov. Nebyť tohoto úveru, hodnota, ktorá každoročne z podniku odíde ako splátka tohoto úveru, sa mohla využiť na platy, a vozy sa namiesto toho mali obstarávať už len cez fondy, keď je to tak výhodné.
Reply on: Granite01 #81738:
Aké predovšetkým? Veď tam idú aj vlastné zdroje. Aj keby na ne dávali z vlastných prostriedkov len euro (čo teda ani zďaleka nie je pravda), tak by to bolo minimálne amorálne. Väčšia a predraženejšia zbytočnosť sa už totiž kúpiť nedala.
Reply on: tbus #81737:
Rozhadzovanie na elektrobusy ide predovšetkým z EU fondov, však? Tak nemiešajte jablká z hruškami. Platy musí dopravný podnik platiť z prevádzkových výnosov (cestovné+dotácia mesta).
Síce neviem, či sú alebo nie sú peniaze. Len som predsa napísal, o akých sumách sa bavíme, keď hovoríme o zvyšovaní platov. Sú to len a len strohé fakty na zamyslenie. Pre každého, kto aspoň trochu reálne rozmýšľa a neblúzni len o kradnutí. Lebo nejde o fazuľky, ale o dosť veľký balík peňazí, ktorý len tak nenájdete ležať na ulici ?
Reply on: Granite01 #81735:
na jednej strane rozhadzovanie na elektrobusy a kadejaké momotiny, a na opačnej strane tvrdenie, že nie sú peniaze
Reply on: Granite01 #81735:
Keď prestanú kradnúť bude aj na výplaty
Reply on: Dead #81733:
Zvýšenie platu je logické riešenie. Len neviem, odkiaľ na to DPMK zoberie? Mesto bude musieť zvýšiť dotáciu. Nejde o malé peniaze. Zvýšenie hrubého platu o 150 eur pri 500 vodičoch znamená ročne minimálne 1 220 000 eur nákladov na mzdy+odvody naviac. Myslíte, že mesto je na to pripravené? Či pekne spinká?
Reply on: Dead #81733:
Keby len jeden až dva spoje....v piatok zastávka Národné námestie od 16:19 do 17:04 vynechalo 5 spojov smer Ťahanovce, konkrétne dve 36ky (trhané) a tri 27ky....
Reply on: Yogi616 #81732:
Ako som napisal, plat a znizenie toho veku. Tiez nemyslim ze znizit by sa mal az na 18 rokov, neviem ako dlho trva kurz, resp. cas od ziaciatku az kym zacne jazdit na beznej linke, takze do zaciatku by to malo byt asi 1-2 roky maximalne, teda aby nebol prilis dlhy cas od skoncenia skoly, inak sa najde ina praca. Mozno ako kompenzacia by mohlo byt predlzenie kurzu, mlady vodic ziska viac skusenosti, bude jazdit bezpecejsie a skrati sa cas medzi koncom studia a zaciatkom kurzu.

Kazdopadne bez zvysenia platu to nepomoze, ak moze vodic jazdit v inych zamestnaniach SKOR, aj beznych autach, resp. bez cestujucich, bez nutnosti robit psychotesty, bez zvysenej zodpovednosti a to vsetko za rovnaky ci vyssi plat, na autobus sa da len par nadsencov a to stacit nebude.

Este k DPMK, ak je pocet vodicov pre aktualny CP nedostatocny a DPMK o tom vie, tak vazne by to mali riesit, taktiez som to spominal, zmenit CP alebo zverejnit niekde vynechane spoje vopred, to je nemyslitelne ze jeden den vynecha 1 spoj, dalsi den 2 spoje ZA SEBOU, toto je problem pre cestujucich aj pre vodicov, jednak su pretazeni a este musia znasat reakcie cestujucich, ktori v burke ci horucave dlho cakaju na spoj a nasledne si nemaju ani kde sadnut, kedze je spoj preplneny, taktiez sa nestihaju dostat na miesto vcas...
Reply on: Dead #81731:
Vodičské oprávnenie na skupinu D je možné získať od 24. roku. Avšak nemyslím si, že je potrebné jeho zníženie až na úroveň 18 rokov, myslím si, že hranica 21 rokov je ideálna. Inak mali sme tu nedostatok vodičov už v roku 2008 a to bola tá hranica na získanie "Déčka" ešte na úrovni 21 rokov.

Ako si predstavuješ, že by mal DPMK riešiť tento nedostatok?
Reply on: veteran #81729:
Vodici chybaju myslim kvoli dvom hlavnym problemom, 550€-ovy plat, ku ktoremu sa uz blizi minimalna mzda a tiez uz spominany problem, ze je minimalny vek viac ako 18 rokov (mozno az 23, opravte ma), takze potencionalni vodici si dovtedy najdu inu pracu, zvyknu si. Tusim to chceli menit, ale neviem ako to dopadlo.

Vedlajsie problemy su podmienky, v zime aj v lete to nie je idealne, potom dosledky nedostatku vodicov sposobuju nutne nadcasy a dosledok nezverejnovania vynechanych spojov zase sposobuje podrazdenost cestujucich, co je dalsi odstrasujuci faktor.

Pri tychto podmienkach sa aj cudujem ze vodicov nie je este menej.
Reply on: Dead #81720:
Však 31.10.2017 končí verejné obstarávanie na modernizáciu odbavovacieho systému. Takže sa snáď dočkáme niečoho čo patrí do tohto desaťročia.
Reply on: Dead #81724:
"...napríklad zaplatenie kurzu za predpokladu 5-ročnej viazanosti."

To má byť benefit, nie trest ? ?
staci si precitat komentare k clanku na FB- realnych pasazierov MHD-myslim ze to hovori za vsetko- ze niekto caka vyse pol hodiny na bus a nepride a ponahla sa urgentne k lekarovi myslim ze uz ozaj nie je normalne a hranici to s *** izmom ..za hviezdicky si doplnte co uznate za vhodne ? https://www.facebook.com/kosice.estranky/posts/1494817640577122
Reply on: 110mat110 #81719:
"zviesť sa autobusom": autobus – zvodca akýsi 😃

(asi ste chceli napísať "zviezť sa autobusom")
Reply on: Podhradovčan #81725:
Budú vynechávať každú 2. Lampu

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.