Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
To čo chcú vyradzovať ? Solarisy a Tedomy?
Inak super, obnovovať len vozidlový park a zvyšok nič... Len je sranda,že trolejbusy nahradiť nebolo treba, autobusy okamžite.

Prečo sú eurofondy pase?
to sa deju veci ,zeby dalsie kry-sor-y? http://kosicednes.sk/udalosti/dpmk-chce-kupit-nove-autobusy/ ja som len zvedavy z coho to chce este dpmk kupovat, ked eurofondy su uz viacmenej pase..
toto mi krasne a uzasne pripomina kvalitku smradoduhy sudruha remetu zas raz spojeny komunizmus s modernizmom.. "uzasne" no comment.. ruky odtat tomu kto to schvaloval.. https://lh3.googleusercontent.com/-IQ7DTYoGbrA/WUGDy3rXf0I/AAAAAAAAlD4/hTrzA4UnjqcApLErxyOLcXNgPV_hD71twCHMYBhgL/s912/IMG_0052.JPG ?
Reply on: monoblok #81486:
Druhé T3 mali svojho vodiča na obsluhu dverí, rozhodne nie na záťahy do vozovne. Musíš si uvedomiť, kedy sa v Prahe začalo jazdiť mnohočlenne. Vtedy sa už nič neodpájalo.
A keby si sa chcel hádať, popíš mi, aké výhody by pre túto technológiu mala protismerná slučka.
Rád by som adresoval názory na slučky, ktoré tu odzneli.

Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.

Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.

Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
V 50tych rokoch este T3 ani nejazdili, ale obratiska uz existovali. S tym odpajanim nemas pravdu, odpojovalo sa to aj v obratiskach alebo v zastavkach pred vozovnou, kam sa nasledne T3 odpratali, na zaciatku mala kazda T3 svojho vodica a par ich bolo aj v pohotovosti vo vozovniach prave na to odstupovanie druhych voznov do vozovne, ale ani zdaleka vsetky ta nesli.
Reply on: monoblok #81484:
Čo to vykladáš za bludy? Ako by dvojkoľajné obratisko s protismernými koľajami zjednodušilo odstavovanie vlečniakov? A T3 v ČSSR NIKDY s vlečniakmi nejazdili. Ak "vlečniakom" nazývaš druhý voz súpravy, tak tie sa odpájali a pripájali výhradne pri vozovniach, kde bol k dispozícii manipulačný vodič, mechanik na zapojenie kábla mnohočlenu a hlavne bezpečný priestor na odstavenie vozňa.
Máš to v mojom príspevku nižšie vysvetlené, v čase po špičke sa mali vlecnaky odpojovat a jazdili by len sóla, pred špičkou by zase prišli cuvli po vlecnak a jazdili v súpravách cez špičku. Krátky čas sa to s T3 aj robilo, ale zrušilo sa to po krátkom čase.
Reply on: Bjorn #81482:
To by pridalo možnosť jazdenia v protismere. Akú by to pridalo výhodu? Píšete, že sa čudujete, že to nikomu pri projektovaní nenapadlo, ale ja ani teraz, po pochopení schémy koľají neviem, načo by to bolo dobré.
Nie, myslel som klasické obratiská s výjazdom na obe koľaje. Resp. na protismernú a následne spojkou na druhú koľaj. Obojsmerné sú naozaj zbytočné a nepraktické.
Tie smycky sa stavali hlavne v 50. rokoch, kedy sa uvažovalo o odstavovani vlecnakov mimo špičky, chvíľu to aj fungovalo, ale potom sa to zrusilo.
Reply on: mi.v #81478:
Pražské "dvojkoľajné" slučky s protismernými koľajami mi pripadajú ako momotina aj z hľadiska cestujúcich - prečo majú prebiehať medzi perónmi, ak chcú cestovať v spoločnom úseku? Našťastie to už pochopili aj v Prahe a takéto slučky sú pred vyhubením.
Reply on: veteran #81477:
Tiež som na to myslel. Petřiny: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041535

Ale na Boženy Němcovej by sa problém miesta vonkajších nástupných ostrovčekov takto nevyriešil. A navyše treba dvojnásobok nástupných/výstupných ostrovčekov, ak sú v slučke a nie pred ňou – viď linka vyššie.

Mne sa aktuálne použité riešenie vidí asi najlepšie možné na tom mieste. Navyše, doteraz som nepochopil, na čo sú dobré uzatvorené slučky. Klasické sa mi vidia praktickejšie.

@KVKV – zaujímalo by ma, na čom sa návštevníci z DPP zabávali v prípade NMM.
Reply on: mi.v #81476:
Predpokladám, že mal na mysli tzv. zatvorenú slučku, viď Sídliště Petřiny v Prahe.
Reply on: Bjorn #81475:
Čo tým presne myslíte, vjazdy/výjazdy na obe koľaje?
Reply on: veteran #81474:
Tak dala by sa tam vložiť ešte jedna úvraťová koľaj napríklad.

Mňa ale zaráža iná vec - prečo sa vjazdy/výjazdy na/z obratiska nerobia na obe koľaje? Áno, viem, nebolo to v projekte, ale prečo to nikomu nenapadlo?
Reply on: KVKV #81473:
Existuje iný spôsob na skapacitnenie obratiska aby sa nič nezbúralo a/alebo aby sa nijako nezasahovalo do šírky Watsonovej ulice (ani neviem, či je to vôbec ešte možné)?

Tvrdím, že nie.
Reply on: myslavcan #81472:
Aj ked to má zdanlivú logiku, je to hlúpe a nevhodné riešenie. Ako keby tie kolajové riešenia v Košiciach navrhoval niekto, kto niečo také nikdy nerobil a nevidel. Dokonca aj pražáci* sa prišli pozrieť na niektoré "čudá" , hlavne sa bavili na križovatke NMM a smyčke pri žst.
*/odborníci z dpp cez rekonštrukcie tratí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.