Dnes je tomu presne 7 rokov, čo neplánovane dojazdil Ikarus 435 KE-413AB #4308, bola to scéna skoro ako z akčného filmu, vraj vzplanul takmer v momente
a "kvality" pana remetu sa ukazauju aj dalej..kde pride ta smradoduha tam vsade mor a skaza.. http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22431 ? uz som len cakal na podobnu spravu, zvlast specialne po tej smrtelnej nehode, im to padlo vhod, priam idealne..
Lebo majú zasvinené neudržované šarfenbergy, s poruchovými kontaktmi ,než to opraviť , lepšie odpojiť a trakčné napätie privádzať pantografom . Odhadujem, že to bude postupná perspektíva všetkých košických T6.
Nevie niekto, prečo poslednú dobu, čoraz častejšie vidno jazdiť súpravy T6 na oba zberače alebo len na predný zberač ? Je tomu asi mesiac, čo som prvý krát zbačil súpravu T6 idúcu na oba, toho týždňa tak isto, a dnes ráno zase ďalšia súprava, tento krát iba na predný zberač.
Vsak uz dnes chodia autobusy jak noty na bubon, mozes si strihnut, ci pride skor alebo nepride vobec? Mesto je nesvojpravne, ze si necha do objednavky kecat dodavatelom? Zase Arrivu by som tu nespominal, lebo v Prahe maju pruserov az az, urcite je lepsie mat MHD pod kontrolou mesta, ale malo by to prinasat nejake ovocie, aby sa nemuselo na udrzbe trati a vozidiel setrit. Preto sa vzdy smejem, ked niekto kritizuje Jancuru, on tie vozne, loko a dlasie veci musi zaplatit banke, tak je jasne, ze ide ta, kde mu to prinesie peniaze. A nesuhlasim s tym, zeby po peniazoch nemali ist podniky ako DPMK, pretoze im to moze priniest len financnu nezavislost a nebudu musiet natahaovat ruku a dufat, ze mesto nieco ma a dosype.
Z tohto pohľadu OK, beriem. Ako som písal nižšie, nikto nehovorí, že po prípadnej privatizácii sa zmenia ceny, výška dotácie, podmienky rozsahu obslužnosti a podobne. V meste, kde dodávateľ vozidla dokáže splniť kritériá na 100% to platí o to viac. Kamaráti si to upravia navzájom tak, aby boli oni spokojní, veď takto to chodí na Balkáne predsa.
Živo si predstavujem, ako príde "správna" firma, ktorá bude na pozadí "radiť" mestu čo a ako si má objednávať, aby jej to pasovalo (do obehov, do výkonov atď.).
Poznajúc miestne reálie som, žiaľ, skeptický. Tu nevedia zmanažovať ani len poriadnu rekonštrukciu tratí, nieto ešte nejakú privatizáciu.
Ak nie sú nastavené mechanizmy priebežnej obnovy vozového parku, tak môže nastať aj situácia, že je potrebné obnoviť toľko vozidiel naraz. Je to značne neštandardné, ale zrejme to bol fakt. Ak viaceré čiastkové nákupy odkladali, tak to dáva opodstatnenie.
Súhlasím s podfinancovaním, ale to je celoslovenský problém. Takisto súhlasím s tým, že toto je len dôsledok zanedbania priebežnej obnovy vozového parku. Podnik a mesto však stáli pred hotovou situáciou a tá nebola v rovine „aké by to bolo“, ale v rovine „aké to je“, riešila sa aktuálna potreba – neviem sa vyjadriť, či číslo 130 bolo značne navýšené, ale ak by aj objednali povedzme 80 autobusov a ďalších 50 o pár rokov neskôr, rovnako by si na to museli zobrať úver a rovnako by podnik bol zadĺžený, otázne však je, koľko starých úverov by sa dovtedy podarilo splatiť. A to, čo si uviedol na záver, je samozrejme pravda, ak odíde naraz 130 autobusov, tak bude potrebné jedného pekného dňa kúpiť takisto 130 autobusov ako náhradu, iba ak by sa postupne vyraďovali najhoršie kusy a tie sa priebežne zamieňali za nové vozy.
Veď to, čo by mesto platilo mestskej firme, zaplatí súkromnej. Čo si nevieš predstaviť? Prečo je MHD prevádzkovaná napríklad firmami Veolia, Arriva a podobne?
Nedokážem si celkom predstaviť súkromníka, ktorý by prevzal všetky košické linky AD. A ešte nebodaj bez tlakov a lobovania aby si mesto tu a tam objednalo len toľko, na čo súkromník bude ochotný pristúpiť. A outsourcovať len niektoré linky a zvyšok (neatraktívne) si ponechať, to je dosť nebezpečný mišung.
Zavisi na sposobe objednavania. Ak bude na zaklade vozkm tak sa dockame niecoho na sposob SAD. Takze zhorsenia kvality pri okrajovych intervaloch a nezaujimavych lokalitach
Lenže ak by si mesto tieto výkony objednávalo, tak je jedno, kto tam bude jazdiť a v tom je tá pointa. Spoje by mohli byť priamo dotované tak, ako hocikde inde. Jediný rozdiel by bol v tom, žeby nedochádzalo k "skrytej" krížovej dotácii.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Bjorn