Zdravím, chcel by som sa podeliť s jedným pre mňa neznámym faktom:
V roku 1968 sa v Košiciach testoval Ikarus 180 (viď napr. http://vtedy.tasr.sk/s/zrXR5zAigl - fotiek tam je viac). Išlo o propagačné turné po siedmich čs. mestách. Nenájde sa náhodou pamätník, ktorý by si spomenul, kam sa ďalej odobral?
Iste, ale formát schémy bol vymyslený tak, aby bolo možné ju nalepiť zo zadnej strany displeja. Ak by som schému urobil vo forme "sever hore" pri dodržaní tohto rozmeru, tak všetky zastávky v tomto smere by boli na seba nalepené a schéma ťažšie čítateľná.
Pekné, prehľadné, ale malá chybička se vloudila: mapy bývajú zobrazované systémom takým, že sever je hore - trošku to mätie. Stačí len otočiť o 180 stupňov a popis tiež.
Žiaľ, som pracovne zanepráznený (študujem VŠ, pracujem a popritom ešte robím schémy, tak nestíham). V rámci svojich časových možností som teda aspoň aktualizoval električkovú schému minulý víkend: https://imhd.sk/ke/media/mn/00001737/Elektricky-20170304.pdf
ahojte, neviem kto z vás to tu má na starosti, ale zišlo sa aktualizovat mapu MHD, mne napriklad ako nekošičanovi by to dosť pomohlo, a v takejto komplikovanej situacií asi aj vela košičanom.
Samozrejme, za posledné dni som sa nastál až až. Akurát by ma zaujímalo, dokedy si budu v DP ešte dovoľovať toto, čo posledné dni. Tak len zopár príkladov za asi týždeň. ZV 4730, aby sa išiel zapojiť na KVP ako linka 71. Napojil sa od galerie aj to s nadbehom dve minuty, nasledujuci spoj trolejbusu do mesta meškal 12 minút, a bral ľudi za dva spoje. Takuto plnku som nezažil od čias začiatku leta, keď do trolejbusov davali miesto klbakov Tedomy. Ešte v ten večer cestou domov v buse počujem, ako dispečer vravi vodičom, žeby vyčkavali na odjazd a nenadbiehali, lebo to bude nahlasovať. /Samozrejme po telefonáte, som odkázaný na písomnú sťažnosť./ Dva dni potom, cestujem na stanicu, električkou, nejakým Variom. Nikoho neštvalo, že na palubnom počítači +2, však hlavne, že to ide. Včera som už ale myslel, že ma odnesú. Jeden trolejbus nešiel alebo nadbiehal, druhý pre istotu bol buď nevypravený alebo nenahradený (vzhľadom na stav vozidiel skôr tá prvá možnosť), na záver prišiel tretí, prepchatý, čuduj sa svete nejakou náhodou načas. A na to by som ani nebol prišiel, keby zase nejaky zasraty najpreferovanejši dopravny prostriedok galaxie nešiel minútu skôr a tak som bol nútený využiť iné spojenie. Cestou z mesta, čakám, čakám. A hľa, miesto 2x T6 zase oslabená kapacita, Vario na linke a žiadne označenie ZV nemalo, takže proste oslabená kapacita a opäť príjemné tlačenie sa. Dnes opäť plný očakávania vyrazím na zastávku na SNP, čakám, čakám.... Keď tu sa zrazu po dvanastich minutach dovalí KTčko na 9tke smerom do mesta, samozrejme prepchate jak keby nas niesol na bitúnok. Už som si pred časom povedal, že DP proste prestanem hejtovať za všetko, lebo sa zdalo, že sa snažia. Ale toto ? Však to je výsmech cestujúcim, to aby som chodil hodinu vopred z domu, alebo radšej išiel rovno pešo. Tu už nepomôže výhovorka, že za to môže mesto. Sedim za počitačom, pozeram na mapu, uvidim nadbeh, upozornim, neposluchne, zapišem, toto je len o absolutne nepochopiteľnej tolerancii vodičom. Takže nie, neoplatí sa vydržať. ?
A o tom, že oznamy o vyluke sice rozvešane boli ale už dva dni po jej začiatku som ho nenašiel ani v jednej elekričke radšej ani nevravim. Hlavne, že mame v palubaku miesto na reklamy, ale na jeden kratky oznam o nahradnej doprave, vyluke sa samozrejme miesto nenájde.
Dnes som videl dispecerov DPMK ako vasaju nejake oznamy na zastavky elektriciek na Komenskeho...teda videl som ich len pri Poliklinike Sever. Chysta sa nieco teraz vie niekto? Okrem vyluky VSS?
N/A