Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnešných Košických Benátok 2015 sa jedna pripravená loď nezúčastnila – a tou bol trolejbus DPMK. Aké symbolické.
Reply on: veteran #76511:
súčasný stav – ?

Ale myslím, že v tej odpovedi máličko nadsadzujete. Odhliadnuc od súčasného stavu, dovoľujem si tvrdiť, že od čias, kedy bola koľajová sieť zredukovaná na novodobé mimimum (ako záver rozsiahleho rušenia tratí bolo zrušenie trate do Čermeľa?), až tak veľa úprav v koľajovej sieti nemáme, ak nepočítame krátkodobé výlukové stavy a premiestnenie nástupných ostrovčekov (čo nie je zásah do trate). Úpravy typu "nové esíčko pri stanici" alebo "nová Južná trieda" by som za zmenu nepočítal.

Zrušilo sa obratisko pri VSS. Pribudla trať na Jazero, Kuzmányho a Alejovú. Viacnásobné úpravy boli na NO a NMM. Sprejazdnila sa slepá koľaj v obratisku Važecká a menilo sa pár vecí na rýchlodráhe (pri vozovni, vo výhybniach, koľaj v smyčke). Asi to je všetko, ak som na niečo nezabudol. No a keď je reč o koľajových dráhach, na DŽ sa zlikvidovala výhybňa Vpred. 🙂

V trolejbusovej doprave sieť rástla po etapách a okrem toho bolo už iba niekoľko úprav okolo NO a na Mlynskej bašte. Či sa menili obratiská, neviem, ale to by malo byť všetko.

Takže celkovo od r. 197x, nebolo zmien v dráhach podľa môjho názoru až tak extrémne veľa.
Reply on: veteran #76511:
Zatiaľ, by to boli len nové korytá nového mlynského náhonu...?
Reply on: mi.v #76508:
Odmazávanie je jednoduché, to hej, ale, žiaľ, častokrát sa trate prestavovali v inej trase, inom usporiadaní, s inými výhybkami a tak ďalej.

Súčasný stav... Nuž hej, to by bolo ľahké, keďže na podstatnej časti siete máme len jamy ?
#5735 z CVR klenoty aurum
Reply on: tbus #76507:
? paráda, ďakujem (aj #76506)

Predpokladám, že najpracnejšie je zhotoviť mapu dnešného stavu, lebo to znamená najviac kreslenia. Ak je hotová, tak napr. mapu z roku 1980 už nie je také prácne vyrobiť, lebo sa iba zmažú veci z tej dnešnej (trolejbusové linky, ED Jazero, Alejová – a mazanie, narozdiel od kreslenia, ide rýchlo) a čosi málo sa pridá (medzi NO, NMM).

Máte výhľadovo nejaký plán zachytiť hoci aspoň dnešný stav? (keďže ten sa najľahšie dokumentuje)
Reply on: mi.v #76504:
Nejake schemy su aj tu http://www.doprava.unas.cz/?id=3005 ?
Reply on: mi.v #76504:
Niečo na tento spôsob tu je, stav z roku 1918, aj keď nie až tak podrobne: http://imhd.sk/ke/media/mn/00000974/Elektricky-1918.pdf

Čokoľvek podrobnejšie je v tunajších pomeroch behom na dlhé trate. Niekedy ani s určitosťou nevieme, či vlečka nakreslená v nejakej schéme vôbec existovala, nieto ešte výhybky a ich presné polohy.

Časom sa snáď nájdu projektové dokumentácie, podľa ktorých sa bude dať niečo takéto zostaviť.
Otázka na priaznivcov tejto stránky: máte v bližšom alebo vzdialenejšom horizonte v pláne vytvoriť MAPU DRÁH podobne ako je v BA sekcii? (Mapy > Mestské dráhy: http://imhd.sk/ba/media/mn/00001210/Mestske-drahy-Siet-mestskych-drah-20150501.pdf)

Nemuseli by tam byť všetky umiestenia návestí a iné detaily. Ale taká kompletná trolejbusová stopa by bola zaujímavá.

Tiež by bolo zaujímavé časom zostaviť takú mapu napr. pre rok 1958, keď mesto malo rôzne dnes neexistujúce trate (na severe) a vlečky. Veľmi by ma zaujímalo kadiaľ presne sa jazdilo, aké boli tvary smyčiek a kde boli výhybky.
hmmm 9 uz len 4 spoje mimo spicky
Reply on: Granite01 #76496:
Nemyslím si, že tram-train by bol pre to prekážkou (už len preto, lebo žiaden nebude)... ?
Reply on: Granite01 #76496:
1) v Bratislave sa ich ide robit hned niekolko....
Reply on: KVKV #76493:
Ty si si zvolil Krndu. Otázka je, čo je horšie ? .
Reply on: Tatranka #76497:
Pre KVKV by bol asi najlepší Orbán ? .
Reply on: KVKV #76493:
Babiš by bol lepší...? ? ?
Reply on: Base #76495:
Mne sa zdá, že :
1. Na Slovensku o spoločných zastávkach Bus - Tram ešte nechyrovali.
2. Keďže sme si vymysleli TramTrain (ktorý aj tak nikdy nebude), tak rekonštrukcia NMM - Staničné námestie má prvky železničnej stavby . . . a tým pádom žiadne busy na električkovú trať nebudú pripustené!
Reply on: KVKV #76492:
Osobne si viem celkom predstaviť spoločnú zastávku BUS-TRAM v polohe súčasnej električkovej zastávky - samozrejme však bez úprav to nebude... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.