Nevie niekto koľko váži jedna miškovecká 26THU3? Lebo to nikde neviem nájsť, ale jednoznačne musí vážiť neporovnateľne viac ako LF2+, a pritom má tak isto 6 náprav...
Tak som zvedavy ako to poriesia s tou 19t zatazou.predsa pri 4 napravach -teda 8 kto to ako berie sa lepsie rozlozi hmotnost,tak trpy stred...ozaj a je tam aj rozdiel aj na streche,je tam viac plechu,oproti olomouckej,zda sa byt preto vyssia,ale mysllim ze viac nez o 200kg by nemala byt tachsia ako tamta
Nízkopodlažnosť je u týchto električiek primárne určená pre vozíčkarov a pre kočíky, čiže tie prázdne "plochy" oproti 2. a 3. dverám tam musia byť, aj keby sa do jednej plochy vošlo 5 kočíkov/vozíčkarov. A predsa vozíčkar/matka s kočiarom nebudú utekať až zozadu do druhých dvier pre miesto, ktoré už môže byť aj tak obsadené. To platí aj pre prípadnú prepravu nadrozmerných predmetov (krabíc, lyží...) aby sa nezavadzalo s týmito vecami v uličke.?
A ak by sa dalo o 6 sedadiel viac ako je u tej olomoucskej? to by sa znizil pocet miest na m2 o cojaviem 6-8 to by bolo asi aj o 500kg menej,podla mna uplne staci mat v prednej casti miesto na kociky,ved tam vojdu asi aj dva kociky a inv.vozik...ci?
V Technických podmienkach, ktoré sú prílohou zmluvy sa píše:
"Hmotnosť prázdneho vozidla: 30 000 kg ± 5%
Hmotnosť maximálne obsadeného vozidla 5/8 os./m2: 42 250/47 780 kg ± 3%"
Takže to vychádza presne na tých 17 780 kg čo napísal Kona, ale ak ešte vezmeme +3%, tak sa dostaneme k číslu 49213 kg... Teda asi tam sa vzalo tých 19 ton.
elektricka ma urcite urcenu celkovu hmotnost, a skusky sa isto robia podla vopred urcenych pravidiel, pochybujem zeby si v ramci skusok dovolili pretazenie
Problém s poklesnutím spodkov článkov nebol spôsobený podvozkami, takže nie je dôvod ich nejako upravovať alebo úplne meniť. Buď v DPMK preťažili vozidlo, alebo sa pri výrobe nesprávne zaistila skriňa, pretože spodky článkov ani nič iné poklesnúť nemá. Ak sa počíta kapacita cestujúcich s PRIEMERNOU hmotnosťou jedného cestujúceho 70 kg, tak to vychádza 19 000 kg/70=zaokrúhlene 272 cestujúcich. Avšak, nie každý cestujúci má takú hmotnosť a nie každý je objemovo rovnaký,naviac treba rátať aj s nejakým ostatným hmotným nákladom, takže je potrebné rátať s nejakou rezervou. Podľa technických parametrov na imhd.sk a na wikipedii sa do vozidla má zmestiť 254 cestujúcich, čo potom vychádza na záťaž 254*70=17 780 kg. Z tohto vyplýva, že DPMK preťažil vozidlo o 1 tonu nákladu. Podľa oficiálnej stránky výrobcu Pragoimex sa má do vozidla zmestiť len 234 cestujúcich, čo potom vychádza 234*70=16 380. Podľa tohto údaja, DPMK preťažil vozidlo až o 2 tony nákladu. V Pragoimexe však zrejme vynechali nejaký počet cestujúcich kvôli vyhradeným miestam pre kočíky a vozíčkárov, takže by to po pričítaní mohlo ako-tak sedieť s údajmi wiki a imhd. Každopádne to potom stále vychádza na preťaženie o 1 tonu nákladu. Takže, kde nastala chyba ?
701 má podvozky Comfort (z pôvodného PCC podvozku ostali prevodovky, brzdiče a koľajovky), variá + -ky majú podvozky Comfort+ (z pôvodného podvozku ostali len brzdiče)
Nie som žiadny odborník, ale myslím si, že teraz buď nejakým spôsobom znížia kapacitu, alebo upravia podvozok a v Krnove už budú vyrábať s novými podvozkami.
LF bez pluska majú len trochu upravené podvozky z T3 a spol. (Aj podvozky VarioLF 701 sú pôvodom z niektorej našich T3 a potrebné úpravy sa robili práve v dielňach na Bardejovskej...)
Čiže rozdiel medzi LF a LF+, LF2 a LF2+, LF3 a LF3+,... je hlavne v podvozkoch.
A ta co jazdi niekde v cechach,asi 1401 lf2+? ma nieco inac riesene alebo im stacila zataz dajmetomu 17t? ...moze byt zeby lf2ky to zvladli? tam je asi ine pruzenie a podvozok ako pri pluske,tak snad to poriesia.
Dispecer
Čiže rozdiel medzi LF a LF+, LF2 a LF2+, LF3 a LF3+,... je hlavne v podvozkoch.