Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KosickyTiger #73564:
Problém s poklesnutím spodkov článkov nebol spôsobený podvozkami, takže nie je dôvod ich nejako upravovať alebo úplne meniť. Buď v DPMK preťažili vozidlo, alebo sa pri výrobe nesprávne zaistila skriňa, pretože spodky článkov ani nič iné poklesnúť nemá. Ak sa počíta kapacita cestujúcich s PRIEMERNOU hmotnosťou jedného cestujúceho 70 kg, tak to vychádza 19 000 kg/70=zaokrúhlene 272 cestujúcich. Avšak, nie každý cestujúci má takú hmotnosť a nie každý je objemovo rovnaký,naviac treba rátať aj s nejakým ostatným hmotným nákladom, takže je potrebné rátať s nejakou rezervou. Podľa technických parametrov na imhd.sk a na wikipedii sa do vozidla má zmestiť 254 cestujúcich, čo potom vychádza na záťaž 254*70=17 780 kg. Z tohto vyplýva, že DPMK preťažil vozidlo o 1 tonu nákladu. Podľa oficiálnej stránky výrobcu Pragoimex sa má do vozidla zmestiť len 234 cestujúcich, čo potom vychádza 234*70=16 380. Podľa tohto údaja, DPMK preťažil vozidlo až o 2 tony nákladu. V Pragoimexe však zrejme vynechali nejaký počet cestujúcich kvôli vyhradeným miestam pre kočíky a vozíčkárov, takže by to po pričítaní mohlo ako-tak sedieť s údajmi wiki a imhd. Každopádne to potom stále vychádza na preťaženie o 1 tonu nákladu. Takže, kde nastala chyba❓ ?
701 má podvozky Comfort (z pôvodného PCC podvozku ostali prevodovky, brzdiče a koľajovky), variá + -ky majú podvozky Comfort+ (z pôvodného podvozku ostali len brzdiče)
Reply on: Dispecer #73562:
Nie som žiadny odborník, ale myslím si, že teraz buď nejakým spôsobom znížia kapacitu, alebo upravia podvozok a v Krnove už budú vyrábať s novými podvozkami.
Reply on: Alex06 #73560:
LF bez pluska majú len trochu upravené podvozky z T3 a spol. (Aj podvozky VarioLF 701 sú pôvodom z niektorej našich T3 a potrebné úpravy sa robili práve v dielňach na Bardejovskej...)

Čiže rozdiel medzi LF a LF+, LF2 a LF2+, LF3 a LF3+,... je hlavne v podvozkoch.
Reply on: KosickyTiger #73561:
Majú rovnaký typ podvozku, akurát, že tie olomoucké električky majú inú kapacitu, resp. tam je nižšia max. hmotnosť a tým nižšie nároky na podvozok.
Reply on: Alex06 #73560:
A LF+/o - jazdia si bez problémov? A to asi majú podobný podvozok ( s dvojitým vypružením )
A ta co jazdi niekde v cechach,asi 1401 lf2+? ma nieco inac riesene alebo im stacila zataz dajmetomu 17t? ...moze byt zeby lf2ky to zvladli? tam je asi ine pruzenie a podvozok ako pri pluske,tak snad to poriesia.
Reply on: LUKYmhd #73558:
A na nových tratiach?
Reply on: Peter55 #73557:
Jo uz som to pochopil len sa mi to zdalo vela. A nerob prosim take šoky. Dufam že sa to opravi a bude dobre služiť.
Reply on: LUKYmhd #73554:
Nie, robim si srandu.
Samozrejme, že to bude výrobca riešiť alebo to už rieši a urobi patrične kroky a nápravu aby to bolo v poriadku pre bezproblemovu prevádzku. Žiadna ina možnosť jaksi nie je možna resp realna, je to nova električka a nemôže byť všetko hneď 100%.
A načo ju zaťažovali 19 tonami? Tak pre srandu králikov asi nie. Električka ako aj ine vozidlo sa musí počas homologizácie otestovať aj s maximálnym povoleným zaťažením pre daný typ vozidla ktorý je potom v premávke bežna záležitosť keď sa v špičke do tej električky natlači XY ľudi. Ak by sa električka testovala len prázdna a v ostrej premávke by sa vyskytla takáto chyba mohlo by to mať všelijake následky, práve preto sa robia tie testy pred nasadením do ostrej premávky kde sa vyriešia všetky možne problémy.
Hej a v Bruseli už majú pripravené podklady na prepadnutie €urofondov ?

Čo sa týka tých 19 ton: 254 cestujúcich × cca 75 kg/osoba = cca 19 ton ?
Reply on: Peter55 #73553:
to vazne ?
Reply on: Peter55 #73553:
To važne? tak to sme dopadli pekne teda..ale načo ju tak zaťažovali že 19timi tonami preboha? co teraz asi bude???...
Reply on: Rudyke902 #73550:
Plusko sa už neda opraviť a bude musieť byť zošrotovane, vyroba je pozastavena a vyzera to tak, že už sa ani neobnoví ?
Reply on: KosickyTiger #73551:
Nooo, tak to tá VERONIKA teda takú veľkú slávu v premávke ešte ani poriadne neurobila - ako mala ked ju "krstili" ? Stálo by za úvahu spočitať koľko dní stála v depe "pre niečo" a koľko dní,(či hodin, či km) odjazdila v prevádzke od kedy ju máme.. No to sa asi nedozvieme.
Dúfam že tie všetky PLusky (ak tu ovšem všetky aj dôjdu) ju nebudu následovať.. ?
Reply on: Rudyke902 #73550:
1. - Nemám tušenia, dúfam, že sa to skoro vyrieši.
2. - Nejazdí už 4 mesiace, kôli havárii s autom na Komenského. - Od vtedy už o nej ,, ani chýru, ani slychu"? ?
,, Chcem sa opýtať ..
1. Čo teraz je s tým našim Pluskom 801 ? Viem že su skúšky pozastavene, no aký je další "scenár" toho celého? Čaká sa na vyjadrenie výrobcu k problému, či sa bude musiet vrátiť výrobcovi a problém odstránia oni tam, či u nás ? A aký to bude mať dopad na dodávku ostatných vozov?

2. A čo je s našou Veronikou - jazdí vôbec?
Reply on: veteran #73547:
.... len škoda toho SOLARISU 3512 .. podľa mna ešte mu skoro zazvonil umieračik..
Reply on: veteran #73547:
Staré autobusy ,,umierajú", nové ,, sú už na svete" , a nové električky ,, sa rodia".?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.