Ja som si to stiahol priamo do telefonu cez operu mobile, na tuto chybu som DPMK upozornil a odpisali mi, ze cez Google chrome to ide ? stiahol som ti to cez operu mobile priamo do telefonu, nainstaloval a potom odomna opytalo doinstalovania java spustaca, ten som tiez nainstaloval a ide to.
Zdravím, poradí mi niekto ako si nainštalujem CPDMK na Android ? Keď si to stiahnem do mobilu tak sa s tým nič nedá robiť, sú tam len obrázky a nejaké súbory ktoré neviem môj mobil prečítať. Mám Android 2.3.6.
Dobrý nápad na súťaž.Úloha by bola vybaviť tri veci v jeden deň v limite úradných hodín,na rôznych miestach v meste.Doprava autom,MHD,bycikel,povedzme aj pešo.To by asi boli zaujímavé výsledky... ?
/A celé by to skapalo na vysedávaní a čakaní na úradoch ? ? ? /
Na slovensku sa nachadza asi 2.5 miliona aut, celkovo po kontinente su ich stovky milionov a auto ma dnes uz aj cigan, a socka co nevie ani pisat ci citat. Cize vlastnit auto si myslim ze nie je vobec ukazovanie ze mas na nieco viac. Na druhu stranu musim povedat aj napriek tomu ze je toto forum o MHD, snou vela veci nevyriesis. Ked ti treba nieco zlozitejsie vybavit, pobehat lekarov alebo urady atd, myslim ze kazdy si uz svoje zazil, MHD nato nestaci minimalne nie tato nasa Kosicka.
Tak isto sa neda vsetko riesit autami, to co sa deje v niektorych statoch v US je dost nanic(cestovat autom pol hodiny do najblizsieho obchodu je si myslim ze dost vela, celkovo tak premrhavas vela casu sedenim v aute a cestovanim za beznymi vecami - nakupy, praca...atd).
Napriek tomu si myslim ze v US je tych elektrickovych systemov hodne aj ked pomenej ako v EU a dalsie sa bud stavaju alebo obnovuju, rovnaky trend pokracuje aj v UK niet by lobovania ropnych a automobilovych gigantov tak je to tam urcite lepsie.
Neviem sice kolko vám bolo za socíku, ale čo sa týka linkového vedenia a intervalov, to dnes možme v KE len závidieť. VSŽ to bolo špecifikum, napríklad Pražáci také nápory zvládali len o spartakiádach, ešteže padlo rozumné rozhodnutie postaviť tam rýchlodráhu. Vozový park bol obnovovaný a to velmi štedro, to sa už dnes nebude opakovať. Veď v 80-tych rokoch sa rušili T3, ktoré (podobného veku) v iných mestách ešte jazdili 10 - 15 rokov.
Za nedostatok považujem , že pri výstavbe nových sídlisk sa zabudlo na výkonný dopr.prostriedok (električku), následky pretrvávajú dodnes.
Údržba vozov a tratí nebola kvalitná ,to tiež pretrváva dodnes.
Preplnenosť vozidiel bola skor chybou socialistickými zvykmi - takmer všetci do práce na šiestu , ďalší nápor školáci, všetci začínali naraz.
Pre 810zssk:
Dopravu mhd v NDR som mal možnosť dosť dobre poznať, nepripadala mi tragická, naviac som obdivoval vysokú kvalitu údržby voz. parku , mnohokrát z 20 - 30-tych rokov.
Zúfalú éru socialistického cestovania som zažil,natrieskané spoje a ďalší folklór.Bola to doslova hromadná doprava.V direktívne plánovanom hospodárstve ťažko flexibilne reagovať na okamžité potreby,priemysel zahltený exportom hlavne do ZSSR nestíhal dodávať dostatok moderných vozidiel,linkové vedenia to neriešim vôbec...A pokiaľ by vtedy mohol mať auto skoro každý,tak by to asi vyzeralo ako dnes alebo horšie.
MHD ako socka,to nieje len problém Slovenska,u našich bratov Čechov je to ponímané dtto.Aj keď to považujem za relatívne.Často je motiváciou jazdiť autom len lenivosť,pohodlnosť a ukázať,že na to mám.Osobne mám skúsenosť s jazdením autom do USS.Po cca dvoch mesiacoch sme to opustili,v podstate žiadna zásadná výhoda z toho neplynula. ?
No tak ked si porovnam MHD v zapadnom Nemecku a vo vychodnom bloku (v tom case) tak je jasne kto vyhrava. Za sociku tie dopravne systemy boli tragicke, nezvladali napor cestujucich, boli nekomfortne a drzalo ich iba to ze auta boli nedostupny dovod dopravy. Prave to je dovod preco v momente ked si ludia mohli auto dovolit do neho presadli a preco je dnes MHD na Slovensku socka.
Bohužiaľ je to tak!Električkové prevádzky v USA sa hromadne likvidovali a nezachránili to ani pokrokové vozy PCC...Ropa tiekla prúdom.
Východný blok, aj vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy, naopak MHD preferoval.Vlastniť auto bolo buď nemožné alebo prepych,cestná infraštruktúra zúfalá,potreba prepravovať tisíce ľudí do zamestnania...O rozvoji nejakej rozsiahlejšej súkromnej motorizácie u nás sa dá hovoriť až v 70.tych rokoch/rozbehla to Škoda 100/.To ,čo sa tu deje dnes je v podstate primitívna forma kapitalizmu rokov 30.tych minulého storočia,tvrdý individualizmus,rabovanie verejného sektora,mafie v bielych golieroch....A k tomu ešte určitá forma východného naturelu ?
Amerika mala pred vojnou najrozvinutejšie a najdokonalejšie systémy mhd na svete. Naftovej lobby sa po vojne podarilo prakticky až na malé výnimky zlikvidovať el.trakciu a postupne aj vyhovujúci systém mhd. Dokonca ani v mestách, kde bol ako tak zachovaný systém mhd, nemože sa dnes kvalitou rovnať európe. V menšich mestách do pol miliona obyv. sa väčšinou o žiadnom systéme mhd ani nedá hovoriť. Riedka sieť, dlhé intervaly.
Naftovej lobby sa podarilo tiež do značnej miery obmedziť alebo zlikvidovať ed aj v Európe. (Velká Británia - takmer dokonale, Záp.Berlin-dokonale, Paríž - dokonale...atd.)
môže to byť v tom, no aj keby bol cieľ vzdialenejší od zastávky, 4 minúty (13 - 9 = 4) sú viac než dosť na presun, takže voľačo tu nehraje s tými časmi.
Navyše: "Cyklista Rado bol taký rýchly, že ho dispečer DPMK privítal v cieli otázkou, či išiel po chodníku naozaj podľa predpisov, teda rýchlosťou chodca." – 3 km za 8 minút; teda asi ťažko.
A posledná veta článku ma ozaj pobavila.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Tatranka