Ten klbový citybus si kde videl?
Ja viem len o dvoch prevádzacích vozidlách, ktorá jazdia aj košické linky a to Irisbus Ares a Irisbus Iliade..obe patria spoločnosti BUSTRANS, ktorej patrí Eurobus. ?
Irisbus Ares - KE 326 CR - 169 - EUROBUS...nie je to článkový autobus...
EUROBUS je spoločnosť prevádzkujúca SAD..rsp.MHD v mestách Košice, Rožňava a Spišská Nová Ves...
Pridávam identifikačný znak
b) Karosa ( s bočným nápisom "eurobus" ), pomerne dlhý 1-článkový autobus, v pravom hornom rohu je na čelnom skle číslo 169 .
Pomôžte mi, prosím, s identifikáciou typového označenia autobusov SAD-KDS :
a) Karosa Citybus ( biele prevedenie ) , vpredu dole je umiestnený nápis "Predvádzacie vozidlo"
b) Karosa ( s bočným nápisom "eurobus" ), pomerne dlhý 1-článkový autobus .
Prepravte:
a) zo stanice: KRNOV (CD)
do stanice: HANISKA PRI KOSICIACH (ZSR)
b) nalozene na voznoch:
8154 394 2963 - 1
8154 394 3990 - 3
8154 394 2453 - 3
c) zasielka:
elektricky KT8 (2 cl. koncove, 1 cl. stredny) + priloz bez PNM
d) rozmery zasielky:
11/ 12000 mm max.
12/ - 15/ ...
19/ Na kazdom z troch vagonov Res je nalozeny jeden clanok elektricky. Krit. body zodpovedaju obalovej ciare vsetkych dielov zasielok. Zberac prudu bude demontovany a prilozeny k nakladu bez PMN.
i) Podla ustanovenia predpisu D2 cl. 195, 358-364
- vozte po hlavnych stanicnych kolajach;
- rychlost max. 80/20 km/h;
- jazda po kolajach s krytymi nastupistami a pristreskami max rychlost 20 km/h;
- jazda v useku Lanzhot-Kuty max. rychlost 20 km/h - znizena vyska TV (most);
- jazda cez Jablonicky tunel v useku Jablonica - Smolenice max rychlost 10 km/h - znizena vyska TV;
- jazda v zst. Surany max. rychlost 20 km/h - znizena vyska TV (lavka);
- jazda v useku Zarnovica - Hlinik nad Hronom max. rychlost 20 km/h - znizena vyska TV (lavka);
- zakaz odrazania a spustania;
- opatrne posunovat!
Dnes (je po polnoci, takže vlastne už včera) sme sa so Shortym prešli popri nábreží Hornádu kompletne od Nad Jazera až po Ťahanovce. Nejaké postrehy tu opisujem v jednotlivých odstavcoch:
* Výstavba nového mosta Južné nábr.-Stará pracháreň je už pred dokončením, chýba dobetónovať posledný diel (cca 1 - 2 m), položiť asfaltovú vrstvu a zábradlie. Časť novej komunikácie v smere Palackého-Stará pracháreň a Stará prešovská-Stará pracháreň, vrátane prepojenia týchto smerov a zámkovej dlažby chodníkov je už dokončená.
* Pôvodný nevyhovujúci starý most je už kompletne zbúraný, jeden bager tu odstraňuje posledné sutiny. Ten istý bager sa v čase nášho prejazdu aj zachytil do nejakého oceľového lana, z ktorého sa nevedel vyslobodiť. Bol aj tak šikmo naklonený, akoby každú chvíľu mal spadnúť do Hornádu. Odporúčam pozrieť si toto miesto, po tom, čo tu chýba starý most, je toto miesto zmenené na nepoznanie.
* Nedávne záplavy nechali následky aj tu. Na viacerých miestach retenčnej hrádze, kadiaľ voda za normálnych okolností vôbec netečie, sú namiesto rovných trávnatých úsekoch veľké výmole. Poškodené boli aj betónové tvárnice - výstuhy svahu novej retenčnej hrádze zo strany Južného nábrežia a takisto oporná konštrukcia nového mosta aj s podkladovými panelmi, ktoré boli obalené oceľovými pásmi zapichnutými na dne rieky. Oceľové pásy boli skrútené a celé podkladové panely odniesla voda nevedno kam. Všade okolo útrob konštrukcie sú nánosy dreva a dokonca celý strom aj koreňmi. Most už mal našťastie dokončený železobetónový nosník, takže sa nič vážne nestalo.
* Zhodli sme sa, že ľavý breh Hornádu je výborným miestom na prechádzku, bicyklovanie alebo korčuľovanie. Súvislý chodník/z časti pešia komunikácia začína už na hranici Krásnej n/H. a Nad Jazerom od konca Galaktickej ul. a plynule pokračuje popod nové mosty na križovatke Južné nábr.-Slanecká. Prvé prerušenie je v časti nového mosta na križovatke Južné nábr.-Stará pracháreň, ale po dostavbe tohto mosta je predpoklad, že chodík bude viesť cez všetky tri nové mosty až na Bosákovu ul. Otiaľ sa plynule pokračuje, avšak už len po poľnej/trávnatej ceste až na Rampovú ul., kde nasleduje druhé prerušenie. Tu môžu pešiaci prejsť cez most na pravý breh a pokračovať po brehu až ku železničnému mostu, spod ktorého vedie na pokračovanie trávnatého chodníka 14 schodov. Pre cyklistov a korčuliaristov je vhodnejšia trasa po Rampovej smerom k železničnému priecestiu (čo je súčasne križovatka Alvinczyho-Rampová), tu odbočiť vpravo na severnú vetvu Rampovej a pokračovať plynulým podjazdom popod železničný most a ďalej po Slovenskej ul. (bývalá Ul. Medzi mostami) až na konečnú L14 Pri hati. Tu je tak či tak potrebné úrovňovo prejsť cez rušnú Hlinkovu ul., najlepšie cez CSS na križovatke Hlinkova-Študentská-Vodárenská a odiaľ je možné pokračovanie cez Ul. Pod šiancom a od hate, resp. od konca kúpaliska Ryba opäť po ľavom nábreží s asfaltovým chodníkom. Po náročnej ceste sa odporúča zastávka na Aničke, kde je možné sa napiť z 13°C studeného magnéziovo-horčíkovo-sírnateho prameňa. Rekreačný chodník sa končí na starom ťahanovskom moste, kde sa cesta zakotví kde inde ako pri obľúbených Súdkoch s osviežením už aj napr. takou Becherovkou, však Esíčko
* A keď sme už pri ťahanovskom moste, nedalo mi nepozorovať železničné priecestie a výluku 2. traťovej koľaje KE-Družstevná p/H. Vystihli sme celkom zaujímavý čas, keď v smere z KE prešli v krátkych intervaloch (cca 10-12 min.) asi 4 nákladné vlaky, potom 2 osobné a do toho ešte Ex Kriváň. Za celý tento čas sa závory zavreli cca minútu pred príchodom vlaku a 2 minúty po prechode cez priecestie. Z toho vyplýva, že v priebehu sledovania bolo priecestie vždy 7 minút voľné a 3 minúty obsadené. Potom boli púšťané vlaky v správnom smere.
* No a nakoniec zaujímavosť na L14. Presne o 17:45, keď má zo stanice Košice odchod Ex Kriváň, ma aj odchod spoj L14 zo zastávky Ťahanovce-Kostol (sm,er Pri hati). 5209 sa však tesne za priecestím pokazila. Krátko na to sa zavreli závory a po chvíli už tadiaľ prefrčal spomínaný expres. Po cca 15 minútach sa vodičovi 5209 podarilo na krátku chvíľu vzkriesiť a dôjsť na zastávku Žel. zatávka Ťahanovce. V smere z Magnezitárskej dielenské vozidlo #6285 a vzápätí na to záloha v podobe #5226, ktoré hneď zobralo všetkých vyhodených cestujúcich a pokračovalo sa v ceste. A my takisto - domov.
Staci, dakujem. Ale ako sa vola sluzbukonajuca upratovacka/-cky v Galante nezistis..
Inac este jeden serial chodi na Markize, ktory tiez pasuje do tejto situacie. Pretoze ak nam 512-ka bude takto dlhe dni chodit po slovenkych tratiach a netratiach, urcite si nejeden z nas vzdychne "Ked budes moja"...
TA
b) Karosa ( s bočným nápisom "eurobus" ), pomerne dlhý 1-článkový autobus, v pravom hornom rohu je na čelnom skle číslo 169 .