Dávam Ti do pozornosti MHD v Žiline. Všetky Ikarusy vyradili, nechali si len Karosy. Kým inde prichádzali Tambusy, Žilina kupovala Karosy. Keď inde prišiel ošiaľ s Ikarusmi 4x5, Žilina kupovala Karosy. A dnes, keď sa aj tam začína obnova vozidlového parku nízkopodlažnými autobusmi, vybrali sa... čo?... no Karosy.
Hovorí sa tomu unifikácia. Čím menej dodávateľov máš, tým lepšie, jednoduchšie a lacnejšie.
Ja si myslím že solarisy i keď ich nemam rad su pre Kosice potrebné a robia dp dobré meno ale nie v takom množstve. Ja si myslim že 20 ich v pohode stačilo.
Ále, ále, ále no... Brzdi trošku Tá vychvaľovaná Karosa samozrejme zvukovú signalizáciu má. Ale Vysoké Mýto nemôže niesť zodpovednosť za to, že si ju nejaký vodič "odstrihne"
Na druhej strane však chápem, že zvuk signalizácie smeroviek a znamenia od cestujúceho je v Karose neskutočne nepríjemný. Mne je z neho niekedy zle už len ako cestujúcemu.
Ja tiež poznám vodičov z Prešova, ktorí keď majú sadnúť do Solarisu, radšej vezmú dovolenku. Nadávania na Solaris hojne počúvam aj u ďalších vodičov. Spŕška nadávok obyčajne začne, keď začneme porovnávať Solaris s Karosou - či už City busom alebo obyčajnou B 900-vkou. Heslá ako "Karosa - zlatý autobus", "Zlaté české ručičky", "Poľský šmejd" alebo "Od Poľaka ani čapka nedobra" som už tiež zaregistroval.
Ja si len stále kladiem otázku, či na zhodnotenie výberu typu autobusu nebol čas keď tu boli 4 alebo najneskôr, keď tu bolo 10 Solarisov. Dnes, keď už mimo špičky vidno Solaris na každom kroku sa mi zdá neskoro.
Skôr ako tu vznikne ďalšia hádka ohľadne cien vozidiel, treba si pripomenúť, že ceny môžu pomerne prudko kolísať podľa toho, v akej mene sú uvedené (najmä CZK a SKK sa s obľubou zamieňajú) a tiež, či sú uvedené vrátane DPH alebo bez DPH. Treba tiež brať na zreteľ aj to, či sa jedná o cenu základného modelu alebo aj s doplnkami. Veď len iformačný systém BUSE pre jedno vozidlo stojí bezmála pol milióna! A keď sa k tomu pridružia ešte rôzne rozšírené kabínky, dopytové otváranie dverí, hlásiče zastávok a pod., niet sa čo čudovať, že ceny sú odlišné.
Aby som aspoň trochu vniesol svetlo do cenovej hladiny, vypíšem ceny autobusov Karosa. Cenník bol platný v roku 2003, takže odvtedy sa čosi mohlo zmeniť. Ceny sú uvedené v CZK (!) a bez DPH (!)
Karosa B 951 s prevodovkou ZF 4 - 3 620 000,-
Karosa B 951 s prevodovkou Voith - 3 590 000,-
Karosa B 952 s prevodovkou Praga 5P - 3 060 000,-
Karosa B 961 s prevodovkou ZF 4 - 4 820 000,-
Karosa B 961 s prevodovkou Voith - 4 780 000,-
City bus 12M - 5 700 000,-
City bus 12M CNG - 6 800 000,-
City bus 18M - 7 895 000,-
Sú to originál ceny autorizovaného predajcu Karosy v ČR platné pre rok 2003.
Ešte raz pripomínam, nezabudnite pre naše potreby ceny prerátať na naše koruny.
Užitočný môžem byť ešte niekoľkými cenami z Prešova:
- 1 ks Karosa B 961E v roku 2003 vyšla podnik na 7,9 mil. Sk
- 1 ks Solaris Urbino 12 v roku 2003 vyšiel podnik na 8,9 mil. Sk
- 1 ks Karosa B 941E v roku 2001 vyšiel podnik na 6,2 mil. Sk
- 1 ks Karosa City bus 12M v roku 2001 vyšiel podnik na 8,2 mil. Sk
- 1 ks Škoda 14 TrM v roku 2001 vyšla podnik na 6,6 - 7 mil. Sk
Dnesna ranna prihoda. L27, voz B 941E, smer Jazero-Tahanovce, cas:6:23. Vodic mal uz z vychodzej zastavky na Dneperskej 3minutove meskanie, jasne, ze sa mu pridali dalsie minutky na V.Opatskom a obchadzkou na Colnicu. Samozrejme, ze sa plasil. Na Vodnej privrel medzi dvere jednu slecnu, nestihla vystupit, ludia sice zo zadnej casti voza kricali, no k vodicovi to bolo daleko.Ona stlacila STOPku, rozsvietil sa zlty napis STOP,no bolo to marne-nereagoval.S uzasom som zistil, ze tu vychvalovana Karosa nema zvukovu signalizaciu pre vodica. Hlavne, ze na madle bola nalepena nalepka"...v nudzi stlacte minimalne 3krat(...)"Ako moze potom cestujuci davat znamenia vodicovi? Ci uz v takej neprijemnej situacii, alebo pri klasickom vystupovani s kocikom?
No konecne zaujimava tema.Uz ma nudili tie neustale porovnavania Solarisov s Karosami. Vravis, ze su to senzory? Ono by to bolo super, ak by to bolo funkcne. Okrem kamier doplnali na krizovatke pri Strojari aj tlacidla pre chodcov.
Podobne kamery su pri spolocenskom pavilone. Tiez by malo ist o pohybove senzory?
V podstate mame v KE na krizovatkach uz 3 typy senzorov na preferenciu elektriciek. Najcastejsie je to kovova slucka v tvare osmicky medzi kolajami, potom trolejovy snimac na Bozenke a kamerove senzory.
A este solarisi.S kazdym co som sa stretol som nic ine nepocul len karosa to zlaty bus.Nove su super trochu hlucne ale odpich dobry.Solarisy poruchove.No najlepsie je teda mam najradsej ked ich donesu najdeme pod nimi olej ci naftu a to este nechodia.A tak to je s kazdou varkou.Dobre nehovorim koli vozickarom starsim ludom je to fakt dobre.No nic moc
Nenapísal som žiadnu dezinformáciu, tak láskavo rozlišuj, čo je blbosť a čo upresnenie informácie. Cena 9 mil. Sk je samozrejme len približná a pokojne by sa mohla uvádzať ako priemer. Karosa B961 stojí presnejšie približne 8,5 mil. Sk.
Tolko ospevujete tie solarisy ale za to nestoja.Co je dolezite?Kolko bude vo vrecku ale to vam na nos nezavesia.Davno este prve solarisi bolo v korzari ze stoja vraj 6 mil.Kde je pravda?Z kazdeho jeden melonik v ruke a je nam fajn.Dpmk ide dole vodou.To ze ich vyrusili nejake nove odbori.Aspon sme v korzari s pravou tvarou.A maju pravdu.Len jednoducha otazka PITNY REZIM a su vsetci .....
To je blbost co si napisal. Lebo 9 melonov stala len seria 3511 - 3520, dalej cena jezveca bola 7,5 miliona. To len tak aby si nepisal blbosti. Cena 5,5 miliona vychadza na B952, lebo 961tka je cca o melon nieco drahsia
Chronometráž s preferenciou síce súvisí, ale preferencia je vecou dohody medzi ÚSSK - RSK (Útvar správy komunikácií Košice - Referát správy komunikácií) a ODS DPMK (Odbor dopravnej služby) a následné prispôsobenie chronometráži dopravným podnikom. RSK však o dynamickej zelenej pre elektičku nechce ani počuť a tak tá stráca zmysel. Súčasná preferencia v podstate len upravuje čas čakania na svetelnej križovatke vzhľadom k posunom zastávok za tieto križovatky (ako vieme, tie sa zasa posúvajú kvôli samostatnému jazdnému pruhu vľavo). Takže chronometráže tým pádom zostali, resp. sa aj zhoršili.
Inak odporúčam postaviť sa ku križovatke Alejová-Pri prachárni (OC Cassovia) a sledovať prichádzajúce električky na semafor. Občas je tu na skúšku zapnutá dynamická zelená. Vtedy tu všetky električky v plnej rýchlosti prechádzajú na signál voľno.
Ono ta preferencia mi evokuje snahu o co najkratis cas potrebny na prejazd urcitym usekom. Na jednej strane su tu nove senzory na preferenciu ( cize na skratenei casu ), na druhej strane je tu mozno 30 rokov stara a dnes jasne nevyhovujuca chronometraz. Ci preferencia a chronometraz tiez spolu nesuvisia?
Veď áno, po tom, čo sa vylúčilo, že by išlo o CityBus nad tou cenou visí otáznik.
Re #5445 Nodes: Však preferencia ED nemá s križovatkami ako takými nič spoločné. Tá je len na svetelných križovatkách a má urýchliť čakanie na nej. Semafory sú ešte na križovatke s Požiarnickou, tak verím, že senzory pribudnú aj tam.
Pre mna to znie podobne ako situacia, ktora nastane pri neustale sa zvysujucej cene ropy a tym aj cene nafty. Ta bude musiet viest skor ci neskor k zvysovaniu cestovneho a v krajnom pripade ( a mozno dost utopickom ) povedie k obmedzeniu autobusovej dopravy. A kedze elektricky a trolejbusy su na tom tak ako su ( a lepsie budu skutocne len velmi velmi tazko ), aka situacia asi anastane v MHD v KE...?
Nodes