Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #44930:
Nikto tu nehovori o zrušeni TD len o tom, že to nie je alternativa v smere na NO a to je cele.

"Ak by busy končili na Lingove, tak tbusy by mohli jazdiť vyťažené už od začiatku (tí, čo prichádzajú na sídlisko z trolejbusu vystúpia, tí čo odchádzajú nastúpia). Odstránil by sa súbeh, zaplnili by sa trolejbusy a je to.
Kĺbové autobusy by netrebalo, ak by sa zhustili intervaly na úkor toho, že sa skráti trasa linky po Lingov (+ zrušenie vzduchvoziacich liniek). "

Trolejbusy v špičke jazdia plne aj teraz o to nejde....
Reply on: TA #44932:
označujú sa len NP spoje. To by ale odpadlo vhodným rozdelením NP vozidiel tak, aby boli linky, kde by jazdili len takéto vozidlá. Ak sa kúpia nové autobusy, tak sa budú meniť všetky CP na zastávkach?

Re #44933 Peter55: Pokiaľ viem, tak už je isté, že sa vyraďuje 19 vozov.
Reply on: jt #44930:
Nič sa nemusi nahradzať, IK nemôžu vyradiť ani keby chceli možno tak 5 maximalne. Len by sa prerobili tabulky a vodič by už netočili len 10 a 34 ako teraz ale napr. raz by mali L15 (jedna partia) popripade ine linky. Citelisy sa teraz nemôžu ratať ako 100% nahrada za IK lebo by tu bol taky alebo ešte horši stav ako do teraz, ak ich bude 30, 40 tak už nebude problem vyradiť IK lebo nebude nič chybať ale teraz to beriem aspoň ja ako doplnok klb vozidiel napr. o 7 (ak vyadia 3 IK). A predpokladam, že to tak aj bude.
Reply on: jt #44930:
pokladám za samozrejmosť ( na rozdiel od DPMK ), že na jednej linke jazdia vozidlá s rovnakou kapacitou. Niekedy bolo v CP uvedené, aký typ vozu jazdí na danej linke, je to aj dnes?
Reply on: Peter55 #44925:
ani nejde o to, že sú NP, ale že sú nové. Ak to zoberiem všeobecnejšie, tak má DPMK k dispozícii 32 klbákov, ktoré ešte neprekročili vek odchodu do dôchodku. Je mi jasné, že nie všetky sú stále v prevádzkyschopnom stave, ale na pokrytie celodenných služieb aspoň 5 liniek by to malo stačiť, prípadne pri ich výprave aj do trhaných služieb by to mohlo byť takmer pre 4 linky. Ale aby som sa dostal k veci - pri výprave nových NP vozov by sa malo zohľadniť už súčasné vypravenie NP vozov a trasovanie ich liniek. Napr. nemá význam dávať NP voz na L 10. Naopak - L 34 by sa mohla plne znízkopodlažniť, čím by zase odpadla potreba znízkopodlážnenia L 18. Alebo naopak.
Najmenej potrebné klbáky z uvedených liniek ( 10, 12, 15, 18, 19 a 34 ) sú určite na L 12 a potom na L 19 - ak by ju nezapĺňali cestujúci už z Dneperskej, hneď by sa v nej ľahšie cestovalo. Takže mi z toho vyplýva, že nové busy by sa mohli objaviť na 2 linkách z trojice L 15, L 18 a L 34. Avšak v prípade kapacitného posilnenia L 15, by sa mohlo pouvažovať čo s L 50, keďže je s L 15 tak " vynikajúco " skoordinovaná.
Reply on: LUKYmhd #44918:
---Trolejbusy sú sice pre Furču nosná doprava ale určite sa nijakemu Furčanovi nechce cestovat dookola. Každý sa chce do mesta dostat čo najrýchlejšie a teda myslím si že trolejbusy nie su velmi rýchly spôsob dopravy. Nechcem tým povedat ze trolejbusy treba zrušiť.---

Trolejbusy nie sú najrýchlejšie, aj jazdia dookola, to je pravda, ale riešenie nie je v ich zrušení. Treba urobiť presný opak - rozšíriť sieť a vytvoriť nové linky. Napríklad výstavbou trolejového vedenia na Sečovskej (v tejto oblasti sa ale plánuje električka pre Východné mesto - ktovie kedy). Len ak sa vybudovaný dopravný systém bude využívať v maximálnej možnej miere, len vtedy bude mať význam jeho zavádzanie. Po rozšírení siete by boli trolejbusy ešte lacnejšie. Napríklad v tomto prípade nie je problém urobiť napríklad to, že autobusy zo Sečovskej budú končiť na Lingove a trolejbusy odtiaľ pôjdú v niekoľkominútových intervaloch (striedavo 71/72). Tí, čo prídu linkou 15, majú cieľ na sídlisku, čiže busy sa postupne vyprázdňujú. Naopak tbusy odchádzajú zo sídliska v tom istom smere a postupne sa napĺňajú. Ak by busy končili na Lingove, tak tbusy by mohli jazdiť vyťažené už od začiatku (tí, čo prichádzajú na sídlisko z trolejbusu vystúpia, tí čo odchádzajú nastúpia). Odstránil by sa súbeh, zaplnili by sa trolejbusy a je to.
Kĺbové autobusy by netrebalo, ak by sa zhustili intervaly na úkor toho, že sa skráti trasa linky po Lingov (+ zrušenie vzduchvoziacich liniek).

Re #44919 TA: Na linkách by mali jazdiť podľa možností rovnaké vozy. Čiže by sa nemalo stávať, že raz ti príde SU15 a raz nejaký kĺbák. Napríklad keď si na stránke prešovského DP vyhľadáš trasu (podobne ako tramz.net), tak ti vyhodí optimálnu trasu a linku a aj obrázok autobusu/trolejbusu (krátky/dlhý/bus/tbus) a presne taký ti aj stále príde (v tomto prípade nejde o to, že všetky busy jednej linky sú garážované na jednom mieste a iné linky na inom, ako to býva vo väčších mestách). Tak je to všade, nie, že teraz sa desať busov rozhádže na štyri linky.

Re #44927 Peter55: Ja som sa pýtal niečo iné. Nové busy majú nahradiť vyradené Ikarusy (napríklad aj na L10, 34), tak čo ich nahradí, ak nové busy budú na linkách 15, 71 a pod.?
Reply on: Dispecer #44928:
Ha ha ha, ci pana tak som sa davno nepobavil. Až je to smutne.
Možno teraz napíšem niečo odveci a možno ani nie... ?

Mne už vôbec nevadí, že každý deň sa tlačím v 12 - metrovom autobuse (napr. dnes som mal šťastie na #6415) na linke 18... ? A vôbec nežiadam nejaký kĺbak, alebo 15-metrový Soláč na ňu... ? Ba si ešte prosím minibus alá Iveco Daily s čo najmenšou obsaditeľnosťou... ?
Reply on: jt #44916:
Ikarusy aj Karosy su na 10, 18, 34 aj teraz tak netrep 2 cez 3.
Reply on: jt #44916:
Vieš čo poviem Ti to na rovinu, už ma to tu yebe, STRČ si tie trolejbusy ktore idu na NO 20 a môžeš s nimi isť aj do teplych krajin, trolejbusy NIE SU alternativa za linku 15 chapeš? Donutiš ma cestovať na NO 20-25 minut miesto 10? NIE NIE NIE Ty by si to tiež nerobil tak laskvao to neodporučaj inym, ja nebudem rano vstavať o 15 minut skär aby Ty a par zkaomplexovanych do trolikov spali pokojne, že furčania chodia trolejbusmi ?
Reply on: TA #44919:
Ale niekde na tu vyťaženosť stačia kratke vozy. A k tym pokrytiam, veď nemusia byť všetky služby pokryte NP vozidlami.
Reply on: patrick51 #44921:
to co si tu dal za odkaz VIRUS???
Reply on: LUKYmhd #44918:
"nizke vozy na L71. Je to naozaj riadna blbosť"
Re #44913 LUKYmhd: "A na L72 nedaju dajaky Ciťák? ? Chcel by som sa povoziť"

Sa rozhodni ? a nestraš s takým!!! Pokým ten Ciťák nebude mať palice nech sa tam ani neukazuje. ?
Reply on: patrick51 #44921:
si to mohol hodiť aspoň do OFF-TOPIC fóra a nehádzať to sem 2x.
oprava... Detailne fotografie kosickych citelisov najdes na http://www.mhdke.tk/
Detailne fotografie kosickych citelisov najdes na http://www.mhdke.tk/Detailne fotografie kosickych citelisov najdes na http://www.mhdke.tk/
Reply on: Peter55 #44908:
" problém " je v tom, že najvyťaženejšie služby sú všetky, keďže všetky jazdia počas špičky. Takže z tohto pohľadu by som bol za to, aby tu jazdili buď všetky alebo žiadny. To sa, samozrejme, týka každej linky, nielen L 15. V súčasnosti má teda DPMK k dispozícii 13 NP klbákov, čo by malo stačiť na takmer kompletné pokrytie 2 liniek. Takže radšej vybrať 2 ( najvyťaženejšie ) linky a nasadiť ich tam.
Reply on: jt #44916:

Trolejbusy sú sice pre Furču nosná doprava ale určite sa nijakemu Furčanovi nechce cestovat dookola. Každý sa chce do mesta dostat čo najrýchlejšie a teda myslím si že trolejbusy nie su velmi rýchly spôsob dopravy. Nechcem tým povedat ze trolejbusy treba zrušiť.

L15 naozaj chodi velmi plna. Dokonca aj cez víkendy sa niekedy neviem do nej dostať. Takze myslim si ze nejaký klbak resp. klbaky by tam mohli behať.

S jednou vecou s Tebou súhlasim a to sú garantované nizke vozy na L71. Je to naozaj riadna blbosť.
Reply on: jt #44916:
tak si zajtra ráno vyskúšaj ísť L15.Doporučujem. L15 je určite využívaná,takže netrep blbosti,že na L15 netreba klbák.
Reply on: Peter55 #44908:
Asi preto, že na Furču chodia trolejbusy. Tie niekedy aj stoja v garáži a zatiaľ ich je dostatok (problém býva s vodičmi). Trolejbusy sú lacnejšie, takže by sa mali využívať v maximálnej možnej miere, mali by sa stavať nové trate a rozširovať počet liniek. Toto ale u nás príliš reálne nie je, takže treba využívať to, čo máme (budare z t-liniek zrušiť a dať tam, kde ich treba), zrušiť dlhé súbehy busov a tbusov napríklad vhodným presmerovaním (19).

Zrušia sa Ikarusy z liniek 10 a 34, čo ich nahradí? Presunú sa nejaké staršie kĺbové Karosy z tých liniek, kde sa majú zaviesť? Alebo snáď Solarisy?

Myslíš si, že na linku zo sídliska do nákupného centra treba veľkokapacitné autobusy? Áno, veľa ľudí jazdí len do centra a ich cieľom nie je Cassovia, ale aj tak tam harmoniky jazdiť nemusia. Nosná doprava na Furči sú trolejbusy, autobusy majú byť len doplnok.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.