ja som to pochopil celkom presne
- mesto kultúry, - EHMK
- mesto rodiny - rodinkárstvo kde sa en dá
- mesto inovatívneho podnikania - zadlžovanie, úvery
- zdravé, environmentálne mesto - CNG busy, bezplatne parkovanie
Tak som našiel tie 4 priority mesta. Košice ako:
- mesto kultúry,
- mesto rodiny,
- mesto inovatívneho podnikania,
- zdravé, environmentálne mesto.
Akoby som program KDH čítal. Posledný bod v kontexte bezplatného parkovania a slabej MHD pôsobí dosť komicky.
tych znaciek "Daj prednost v jazde elektricke" je tam "len" 5 (slovom päť!), co stlp to znacka, dve dokonca v zltom reflexnom oramovani. Takze uz len toto o dacom svedci ?
jáj, jasne, prednosť električky....v praxi: http://www.postimage.org/image.php?v=PqgOQ60
(foto zo včera ráno; dávam do pozornosti dopravnú značku v popredí, krátko predtým ešte v pozadí ?)
Chcelo by to anketu medzi stálymi vodičmi L4 ?
Inak mi tak napadá, že zastavovať električky budú musieť tak či tak (bo indukčné slučky sú príliš blízko ku križovatke), čiže aj tie ktoré by bez CSS prešli plynulo... ono najhorším následkom neriadeného výjazdu z obratiska je 1-2 minúty meškania, ale následkov súčasného vjazdu som videl (a aj zažil) viac než dosť...
Posledná (pesimistická :D) vízia: gumokol idúci súbežne s električkou, ktorá bliká na odbočenie, gumokol vidí 150 m pred sebou zelené svetlo na semafore, a teraz hádanka - skôr spomalí, aby dal prednosť el., alebo ešte pridá?
uz sa vie ? ?....chaoticky a samozrejme s vynechanymi spojmi....a naslednym tyzdnovym vyplakavaním a ospravedlnovaním sa DPMK v mediach ako to nezvladli pre nedostatok vodicov ? ? ?
Objednané bolo len riadenie výjazdu z obratiska a príslušného priechodu pre chodcov. Naviac, načo by mal byť riadený vjazd do obratiska keď tam má električka prednosť podľa Vyhlášky? Ale je pravda, že ak by bola CSS riadená celá križovatka Južná trieda x Gavlovičova, tak žiaden výjazd z obratiska riadiť netreba.
Od októbra už sú vodiči 9 a 4 rozdelený na 9karov a 4karov. Čiže už aj posledným službám, kde vodič mal zahrnuté ako jeho linky 2 linky (9 a 4),je koniec. Vodiči budú mať tak pridelený už iba jeden voz.
Koho už len zaujímajú Záhoráci! ? Radšej niečo poučné z histórie...?
Dnes je tomu 118 rokov (28/09/1890), kedy István Popper uzavrel zmluvu s mestom o výstavbe konskej koľajovej dráhy na základe svojej vlastnej žiadosti. Ministerstvo obchodu schválilo túto zmluvu pod č. 8812
RDZ 50