Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zopár technických otázok:
u električiek zastávky na znamenie ? Už vidím tie brzdenia koľajovkami, padajúci cestujúci a každodenné komflikty - napr. na zastávke Južná trieda 125 - rozbehnutá električka od NO a tesne pred zastávkou v zadnom voze dá signál že vystupuje - poteš pánboh čo bude nasledovať...
na znamenie Senný trh - stojí električka v zastávke smer ŽSt na semafóre červená, ale dvere neotvára ? Podľa mňa to rozumné nie je.
zastávka na znamenie pri školách - napr. SOU Železničné - totálna hlúposť, už vidím, ako si študenti robia srandu, dohodnú sa , a dajú signál na poslednú chvíľu, a v tom momente je konflikt v buse na svete
Na sídlisku mať zastávku na znamenie je podľa mňa tiež blbosť -Postupimská Furča.
Prestupné zastávky na znamenie ?! napr. Sečovská

atď.
Pripadá mi to veľmi amatérske. Nehľadiac na to, ak je na linke z 11 zastávok 9 na znamenie, ako chcete dodržiavať cestovné poriadky, vážení ???
Ten celý návrh je podľa mňa kandidát na dopravného Buľa 2008 !!!
P.S. Na tú poslednú otázku by som si prosil od kompetentných z DPMK fundovanú odpoveď v mene spokojnej košickej cestujúcej verejnosti !
L12 -co si pamatam tak chodievala tak ako dnes, potom vymysleli zachadzku k novej nemocnici a neskor ju zrusili a teraz ju zavadzaju zase, naco ? aby ju potom zase zrusili ? preco ju zavadzaju znova? resp. preco ju vtedy zrusili ?
Mám otázku na autorov linkového vedenia:
Na http://www.dpmk.sk/images/stories/nove-linkove-vedenie/trasy_liniek_podrobne.pdf som našiel na strane 19 linka 54v, to bude samostatná vetva, alebo to bude zachádzka linky 54. Ale aj tak je to zaujímavé.

2. pri linke 28 sú zaujímavé smery: smer Nemocnica Šaca, smer Poľov

Za povšimnutie stojí aj 21 prázdnych strán na konci súboru.
Reply on: PTI #34932:
Tu zelenu si vymysleli ako sucast smernic EU, osobne tu blikajucu zelenu absolutne nemusim, je to taka medzera, kedy clovek nevie , co sa deje, ci moze ist.V londyne je to tak, ze ak blika autam zelena, zaroven blika aj chodcom / alternativa je zhasnuty semafor u chodcov / . No a teraz : mne ako chodcovi blika zelena a autam tiez.... zmysel tohto mi pride nulovy.kto ma prednost? bol som svedkom, ked auta na blikajucu isli, pricom aj chodci boli uz na vozovke...
Myslim si, ze tato volovina je zmatočna a zbytocna.
Mám pocit, ze je to taka blbinka zo zapadnych krajin, kde su ludia tak blbi, ze na vsetko potrebuju tabulky, navody, nakresy, a podobne. Tak isto aj so signalizaciami, cim komplikovaniejsie to je, tym mi to pride viac ako pre primitivov.
Reply on: eMareq #34924:
"Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP"

Hee? To akože na elektronickú peňaženku? A prví na Slovensku? To mysleli prví v druhej dekáde dopravcov alebo ako?
Reply on: Isidor #34933:
Vidis, toto ma nenapadlo 😃 Dik 🙂
Reply on: Isidor #34933:
úvaha sa týka (hlavne) mestských liniek teda..
Reply on: poiiii #34931:
6,9 mil. Sk (bez DPH)

Re #34930 810zssk: ak sa vek počíta v mesiacoch či dňoch, neni problém

Re #34929 eMareq: zas na druhej strane, po augustových zmenách (a spolu so septembrovými 2006) dosiahneme v ED zhruba úroveň výkonov v roku 1995, ak nie vyššiu (dlhšia popoludňajšia špička než vtedy, 10' ráno na L6/9 oproti 12; i keď neexistoval režim "w", len "x", plus neskoršie posledné spoje). Čo je po úpadku, ktorý za tie roky stihol prebehnúť, pomerne veľký úspech, dovolím si myslieť. 🙂
Zdravím Vás, vedel by mi niekto povedať, že koľko stál jeden 12m Tedom jazdiaci v košiciach?
K vyrocnej sprave: Matika mi nikdy nesla, ale toto je uz moc divne: Ako moze byt priemerny vek jedneho vozidla ine ako cele cislo (napr. 1,97)? ?
Reply on: Papyr #34927:
Nuž vidíš, ale tak to bolo aj za dosť dávnej minulosti (vlastne od výstavby VSŽ, tam sa to začalo lámať). Projektanti veľkých sídlištných aglomerácií na dopravu nemysleli tak sa to riešilo operatívne - autobusmi. Ak do toho započítam rôzne projekty na električkové trate, niektoré do tramtárie, tak za ten čas zbytočného čakania, že sa to raz postaví, už mohla stáť lacnejšia verzia (rovnako efektívna a v tom čase ešte aj za bagateľ) a problém s ekológiou v MHD by nebol. Z toho vyplýva, že skoro 2/3 cestujúcich z miest, kde cestuje nemá možnosť cestovať inak ako autobusom.

Keď v roku 1990 (boom MHD) ubehli električky 8,522 milióna km a autobusy 14,702 mil km. Tak výkony u busov klesli v porovnaní s týmito údajmi cca o 25%, a u električiek je to o 54% ? ?
Reply on: 5 #34925:
Nijako, ale... MMK - City council, Town council. NO - liberator's skuééééer. ?

Re #34926 5: ?
Reply on: eMareq #34924:
Hm, elektricka trakcia tvori iba 30 percent? To veru nie je idealne... Idealne by bolo, keby to bolo naopak, ED+TD 70%, AD 30%.
Ešte k tej angličtine. Ako sa prekladajú zastávky Magistrát mesta Košice a Námestie osloboditeľov?
Reply on: eMareq #34924:
Mňa najviac oslovilo toto:
"Konštatujem, že ľudský potenciál je najvyššou hodnotou akou v DPMK, a.s. disponujeme a toto tvrdenie sme pripravení dokazovať neustálym zlepšovaním pracovných podmienok pre všetkých zamestnancov."
"V rámci zvyšovania kvality dopravy sa ráta s ďalšími rekonštrukciami električkových tratí (Kuzmányho - ČSA - ZImná), ako aj so začatím realizácie projektu KORID a s modernizáciou vozidlového parku. K zvýšeniu kvality patrí aj rýchlosť prepravy cestujúcich, ktorú plánujeme zvýšiť v spolupráci s mestom Košice a políciou a to zriadením preferencií MHD na jednotlivých križovatkách, prípadne operatívnymi zásahmi do cyklov križovatiek."
Samé veľké a úprimné pravdy. ?
Reply on: 5 #34900:
No tak čo sa v tej správe také múdre píše (najprv pod čím je podpísaný Košický Zahradník - Lacika Bééééééééé):
- Že sa 1.7. zmenila tarifa (ale zmena linkovania prichádza o 13 mesiacov po, nebol zjavne čas do tohto dátumu niečo vymyslieť, ktoré by prechod na novú tarifu odrážalo. A predsa prestupy od MHD odrádzajú a my by sme si na nové nezvykli...)
- Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP. O "spoľahlivosti" sa už nepíše.
- Rovnako sa píše o inštalácii nových automatov, ale o ich "funkčnosti" sa tiež veľa nedočítame.
- Varujúcim faktorom je pokles o 2 milióny cestujúcich (o varujúcom faktore zníženia objemu výkonov ani bu ani mu - asi to nie je dôležité) vraj pri rovnakom počte objeme výkonov v porovnaní s rokom 2006. ?
- Potom sa rozjíma nad tým ako sa kúpilo 19 nemtudomov za 130 mega úver. Samozrejme nechýba veta o ich ekologickom a ekonomickom prínose. ?
/Pozn. Zmienka o rozhodnutí zrušenia trolíkov a jej náhradou CNG dopravou chýba (v rámci ešte väčšej ekologizácie a ekonomického prínosu MHD)/

Ku farebným grafom a číslam za rok 2007:
Výkony: 15 878 tisíc km
z toho ED: 3 891 ❗ ❗ ❗ (24,5 😵
z toho AD: 11 075 (69,8 😵 ?
z toho TD: 916 (5,7 😵

Počet prepravených osôb podľa trakcií za rok 2007:
ED: 28,3 %
AD: 65,3 %
TD: 6,4 %

Myslím, že čísla vravia sami o sebe. Teda pokračuje trend uprednostňovania autobusov v MHD na úrovni takmer 70 %, čo nie je dobré. Km klesajú najviac u ED a TD (aj počet cestujúcich). AD ako jediná si ako tak drží ten svoj podiel.

Priemerný vek električiek je 19,86 roka (korigovaný 18,51), u autobusov je to 8,77 roka a trolíkov 11,74 roka.
Reply on: PTI #34922:
? ? ? ?
Z víkendovej diskusie som zistil, že momentálne najväčší problém MHD v Košiciach je preklad názvov zastávok do angličtiny. Takže až sa toto dorieši, kvalita MHD stúpne razom minimálne o 50 %. Už sa všetci tešíme.
Reply on: Dispecer #34912:
Heh daju tam fotku tedomu a keď ťa zamestnaju dostaneš 6222 a podobne ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.