Áno ale celý úsek bol vyhlásený ako trať v havarijnom stave a peniaze na opravu sme vtedy na magistráte do rozpočtu dostali. Podobne by sa mal riešiť aj celý úsek na jazere, hoci po etapách.
Dnešná šírka jazdného pruhu na moste je 3,85 m. Keď sa z každého pruhu zoberie pol metra, ostanú pruhy šírky 3,25 m , čo plne vyhovuje norme a ešte vznikne dvojmetrový stredový pruh, bez toho aby sa musel zužovať chodník a prekladať trakčné stožiare.
PTI: trošku odbočím od témy a vrátim sa späť k regulačnému plánu Moskovská...
Pán Titl, na to pláne mi nie je jasný jeden technický detail. Na moste je zaznačený stredový deliací ostrovček šírky 2 metre.
Avšak na moste nie je dostatok miesta. Iba ak by sa ubralo z chodníkov a posunuli sa stĺpy osvetlenia, čo mi však príde zbytočne nákladne kôli ostrovčeku.
Alebo som niečo prehliadol?
Asi si ju netrufli zrusit len tak jednoducho. Navyse, cely usek od zastavky Senny trh po vjazd na obratisko na stanici je o dost kratsi ako Jazero. Oprava stala menej, aj tak ju robili na niekolko etap.
Keby u nas existoval skutocne nezavisly odborny organ, opravneny kontrolovat technicky sat trati a zaroven opravneny vydavat rozhodnutia o povoleni alebo o zakaze prevadzky na tratiach, tak by mozno na 2/3 trati bola zastavena prevadzka. Sucasny stav je precin vseobecneho ohrozenia. Zeby som sa porozpraval s prokuratorom?
Južná trieda stála 150 miliónov,
úsek na Želstanicu cca 30 miliónov, na Jazero je potrebné naplánovať minimálne 100 miliónov. V pláne DPMK ani v rozpočte 2008-2010 som na rekonštrukciu tratí nevidel nič. Vo firme sú zodpovední a kompetentní za stav trate, na ktorej sa vykonáva MHD, máme tu aj VUC ako drážny orgán. Alebo sa všetcia čo do toho majú čo povedať nad stavom trate zamyslia a začnú konať, alebo počkáme (taký dobrý zvyk u košicoch) až sa niečo stane (vykoľajenie so smrťákom apod) a potom sa uvidí, jak to všetko bude rýchle konať a robiť závery a dávať peniaze na rekonštrukciu trate.
Pokiaľ viem pri VSS už tých vykoľajení bolo dosť, chvalabohu iba materiálne škody...
Tá splietka tam navrhnutá je.
Čo sa týka zdvojenej koľaje z Južnej triedy, je to riešené raz a nafurt, dnes chodia tri linky, o dva roky ich môže chodiť šesť, hovorí sa opäť o Východnom meste, ak sa má veriť tomu, čo sa tu stále trúbi, že električková doprava je nosnou, tak tú druhú koľaj treba a nikomu prekážať nebude. Je potrebné myslieť aj na nepravideľnosti dopravy, výpadky prúdu, dopravné nehody - a tie dve koľaje sú potrebné ako soľ. Najmä ak ich križuje tak zaťažená komunikácia - a bude obojsmerná.
Najmä že vy ste taký odborník a hodnotíte prácu polovice DPMK...
Určite je z hľadiska pplynulosti dopravy lepšie ak sú na štvorprúdovej zbernej komunikácii na vstupe do mesta s hodinovým počtom vozidiel 2000 a viac za sebou dva či tri fungujúce dobre nastavené svetelne riadené križovatky v dynamickom režime a s preferenciou MHD, ako na tomto úseku nezmyselne osadená značka DZ B27a 40, obmedzujúca 24 hodín v kuse rýchlosť na maximálnu 40-ku, a za ňou stoja policajti a vyberajú po 2 tisíc Sk.
Na margo Moskovskej - žiadna norma nehovorí o tom, že na takejto komunikácii má byť zriadená otočka autobusov vrátane ich odstavovania. To je len tak na okraj, táto konečná bola zriadená dočasne, odstavovanie a otáčanie busov mal mať DPMK už 10 rokov vyriešené. Nehľadiac na systém vyčkávacích časov a prestávok na konečných v Košiciach, nenájdete podobnúani jednu konečnú v inom meste na Slovensku i v ČR, aby niekde stálo 5-6 autobusov - a to ešte priamo na komunikácii, verejne prístupnej, a pritom tam chodili dve alebo tri linky. to je košická rarita.
CSS v križovatke Palackého -Krivá: požiadavka na zriadenie je vyše 10 rokov, mesto nezafinancovalo, teraz to konečne postaví SSC v rámci dokončenia 3.etapy križovatky Prešovská - Sečovská ešte v tomto roku...
Ešte na margo CSS: keby bolo po niekoho vôli (diskutuje tu s nami), tak je semafór pri každej značke daj prednosť! To je ohľadom tej Moskovskej, ktorá údajne spĺňa kritériá na výstavbu CSS. A potom ako ďaleko za ňou zaostáva Paklackého - Krivá - Bus stanica? 20 rokov?
PTI: ad Aupark - kedy vygumujete tú predradnú koľaj z Južnej triedy, ktorá je absolútne zbytočnou? Okrem mimoriadnych udalostí sa v smere z Južnej triedy NIKDY nevyskytujú dve linky pred križovatkou za sebou!!! A v dnešnej dobe viesť ďalšiu koľaj, na ktorú sú potrebné aspoň 3m šírky a miesta je tak málo, je úplný nezmysel. Namiesto toho by sa mala urobiť splietka (potreba len 15cm šírky) a to najmä na Štúrovu pred Dargov (tu by zase bola výhodnejšia predradná koľaj). Nuž čo, keď väčšina projektantov a vyjadrovateľov zo strany DP nemá ani páru, aká je dopravná situácia na konkrétnom mieste, ku krotému treba zaujať stanovisko.
A jeden z ďalších zaujímavých územných plánov: http://www.kosice.sk/docuStore_getById.asp?id=7156
ráta sa v ňom s električkou na VŠA a dokonca smyčkou niekde za Merkurymarketom , ale to ešte zrejme nevedeli o tom multifunkčne zbytočnom štadióne ?
Nodes