Reply on: Isidor #31401:
Priemerný počet divákov na futbale v Košiciach - 2000 na zápas (aj v tom je asi 25 policajtov).
Pri investícii 1 mld je to na jedného (vrátane ožratých a tých čo behajú sem-tam holí po ihrisku) suma cca 500 TISÍC SK !
Už sa teším na ten zázrak.
regeta
S výkonnostnými odmenami vo výške 25 % základnej mzdy a príplatkom za odpracované roky to činí od 15 490,- do 17 300,- Sk v hrubom. K tomu aby dostali tieto odmeny v plnej výške musia splniť minimálne 57 rôznych kritérií.
K základnej mzde majú ešte príplatky za prácu nadčas, za prácu v noci, v sobotu, nedeľu a sviatok, za pracovnú pohotovosť, za doplnkový predaj cestovných lístkov a iné, čiže za to čo robia navyše.
Podľa prehľadu predloženého zamestnávateľom za mesiace máj až júl 2007 sa hrubá mzda napr. u 367 – tich vodičov AD vyšplhala v priemere na sumu od 21 do 27 tisíc Sk.
Áno, ale nikto nechcel povedať, že v tom bola aj dovolenková odmena vo výške 50% základnej mzdy, ktorá je raz ročne, jednorazová odmena GR vo výške 1,500,- Sk za prácu vo veľkých horúčavách, príplatky za vykonanú prácu nadčas v rozsahu 4,5 až 6,5 tisíc hodín mesačne, odmeny za predaj CL, ktoré sa u väčšiny vyšplhali na niekoľko tisíc Sk mesačne a príplatky za prácu v noci a prácu v sobotu, nedeľu a vo sviatky. U ostatných vodičov to je podobné.
Mnohí z Vás si ešte myslia, že sú to platy nadštandardné ? Prečo je potom problém zabezpečiť dostatočný počet ľudí pre výkon profesie vodič MHD? Podľa niektorých riadiacich pracovníkov nie je fluktuácia žiadny problém, veď niekto odíde a niekto príde a doprava zatiaľ stále funguje.
Uvediem Vám preto niekoľko porovnaní a niekoľko objektívnych čísel.
Myslíte si, že práca vodiča mestskej dopravy v Košiciach je menej zložitá a menej zodpovedná ako práca vodiča mestskej dopravy v Bratislave, resp. vo vyspelejších štátoch EÚ ? Opak je pravdou.
BRATISLAVA KOŠICE
ROZVRH PRÁCE - cyklus celodenné 4 – 2 – 4 - 2 pravidelný kto to vie ?
delené 5 – 2 – 5 – 2
- norma PČ zo služieb ani z „MS“ to zo
zadelenia nevyčítate
- na obdobie cca rok mesiac
ale pri stálych úpravách
DISPOZIČNÉ ZÁLOHY v rámci pracovného cyklu ako PČ v dňoch voľna
DOMÁCA POHOTOVOSŤ NEPOZNAJÚ Hocikedy
POHOTOVOSŤ NA PRACOVISKU v rámci cyklu ako PČ v dňoch voľna
SOCIÁLNE ZARIADENIA ak dĺžka linky nad 30 min. časom budú aspoň
tak na oboch stranách na jednej strane
Prestávky medzi spojmi cca 20 min pravidelne bežne 10 – 12 minút
pri nereálne
postavených CP
Celodenkári a trhanári robia svoje služby služby sa miešajú
Myslíte si, že ak vodič mestskej dopravy v Košiciach pracuje za horších pracovných podmienok ako vodič mestskej dopravy v Bratislave má za to vyšší plat ? Omyl – aj tieto sú oveľa horšie !
v Bratislave v Košiciach
Mzdová tarifa vodičov MHD zvýšená od 1.1.2008 o 15 % na od 1. 4.2007
AD 106,30 + 25 % VO 80,0 + 25 %VO
TD 106,30 + 30 % VO
KD 100,40 + 21 % VO 76,0 + 25 % VO
+ stabilizačný príspevok
až do 47 tisíc
Ubytovňa 500,- Sk / mesiac 2,500 Sk / mesiac
od febr. 3140,- Sk / mesiac
Dôvody pre navýšenie mzdových taríf
- Navyšovanie mzdových taríf v DPMK, a.s. len oproti inflácii za posledných 10 – 11 rokov a aj to oproti priemernej za celé Slovensko mešká o 15 %.
- Ceny potravín, bytov ale aj iných komodít koncom roku 2007 išli rapídne hore, zvyšujú sa ceny energií a s tým všetko ostatné, čím stúpli aj životné náklady,
- Naši zamestnanci vykonávajú službu vo verejnom záujme ale zákon o úprave miezd v týchto službách sa na nich nevzťahuje, keďže sme a.s. mesta
A ak niektorí tvrdia, že mzdy v DPMK sú nadštandardné, tak Vám k tomu poviem viac.
Priemerná mesačná základná mzda vodiča električky pri tarife 76,- Sk/hodinu je 12 392,- Sk a priemerná mesačná základná mzda vodiča autobusu a trolejbusu pri tarife 80,- Sk/hodinu je 13 044,- Sk.
S výkonnostnými odmenami vo výške 25 % základnej mzdy a príplatkom za odpracované roky to činí od 15 490,- do 17 300,- Sk v hrubom. K tomu aby dostali tieto odmeny v plnej výške musia splniť minimálne 57 rôznych kritérií.
K základnej mzde majú ešte príplatky za prácu nadčas, za prácu v noci, v sobotu, nedeľu a sviatok, za pracovnú pohotovosť, za doplnkový predaj cestovných lístkov a iné, čiže za to čo robia navyše.
Podľa prehľadu predloženého zamestnávateľom za mesiace máj až júl 2007 sa hrubá mzda napr. u 367 – tich vodičov AD vyšplhala v priemere na sumu od 21 do 27 tisíc Sk.
Áno, ale nikto nechcel povedať, že v tom bola aj dovolenková odmena vo výške 50% základnej mzdy, ktorá je raz ročne, jednorazová odmena GR vo výške 1,500,- Sk za prácu vo veľkých horúčavách, príplatky za vykonanú prácu nadčas v rozsahu 4,5 až 6,5 tisíc hodín mesačne, odmeny za predaj CL, ktoré sa u väčšiny vyšplhali na niekoľko tisíc Sk mesačne a príplatky za prácu v noci a prácu v sobotu, nedeľu a vo sviatky. U ostatných vodičov to je podobné.
Mnohí z Vás si ešte myslia, že sú to platy nadštandardné ? Prečo je potom problém zabezpečiť dostatočný počet ľudí pre výkon profesie vodič MHD? Podľa niektorých riadiacich pracovníkov nie je fluktuácia žiadny problém, veď niekto odíde a niekto príde a doprava zatiaľ stále funguje.