A teraz vážne. Vlado tu spomínal, ako sa v DPMK dozvedel, že to bola práve Optima, ktorá požiadala o zavedenie verejnej električkovej linky č. 5. Ja si dovolím len malú poznámku, že DPMK už po dostavbe OC Optima navrhoval jeho vedeniu trasovanie pravidelnej električkovej linky. Zavedenie Optima busu však bolo dobré na zistenie vyťaženia smeru a potrebu zabezpečiť buď lepší interval alebo kapacitnejšie vozidlá. KT-čka sú na to ako stvorené. Dúfajme len, že kvôli spoplatneniu nedôjde k výraznému poklesu cestujúcich. O zneužívaní Optima busu študentami sa samozrejme hovorilo v neoficiálnej rovine a hádam nikto nepoprie, že uvedenú linku študenti hojne využívali.
K novonavrhovanej trase Optima busu sa chytám za hlavu... Už len jednosmernosť sa vymyká normálu, nehovoriac o trase. No ale sranda musí byť, tú linku si hneď v sobotu nenechám ujsť. Bude ma zaujímať hlavne umiestnenie a zastavovanie linky na zastávkach v trase od Polikliniky Západ po OD Terasa. V prípade zastávky Kino Družba mi napadá len to parkovisko medzi autami ako nočná 105 rovno na cestu a v prípade ostatných zastávkach si neviem celkom predstaviť zastavovanie na pripájacích pruhoch križovatiek. Nuž, nechám sa prekvapiť...
K novonavrhovanej trase Optima busu sa chytám za hlavu... Už len jednosmernosť sa vymyká normálu, nehovoriac o trase. No ale sranda musí byť, tú linku si hneď v sobotu nenechám ujsť. Bude ma zaujímať hlavne umiestnenie a zastavovanie linky na zastávkach v trase od Polikliniky Západ po OD Terasa. V prípade zastávky Kino Družba mi napadá len to parkovisko medzi autami ako nočná 105 rovno na cestu a v prípade ostatných zastávkach si neviem celkom predstaviť zastavovanie na pripájacích pruhoch križovatiek. Nuž, nechám sa prekvapiť...
Sarko
OK, súhlas, DPB je zaslepená matka a DPMK neposlušná dcéra...
Aj keď máš rád K2S, klasických K2 je ešte stále veľa a tie má rád asi každý najmenej. Naše KT8 tiež postupne prejdú reko na KT8RN a aj keď nedostanú Progresy, TV3 nie je na zahodenie. Dôležitejšie je, že sú s NP článkom, veľkokapacitné a obojsmerné. Po tom, čo im DPMK venuje viac starostlivosti, nestojí odstavená ani jedna. 30 ks T6 tiež nie je zanedbateľný počet (o málo viac ako polovica z BA) a 73 ks T3 z rokov '82, '83, '85, '87 a '89, čo predstavuje presne 50% z vozidlového parku toho istého typu v BA. Otázne je, či v blízkej budúcnosti nedôjde k vyraďovaniu alebo menej pravdepodobnému odpredávaniu. Do stavu vozidiel som nepočítal 10 ks T3, ktoré sú vyradené, resp. odstavené na km (vyradenie/odpredaj).
Takže s BA sme si teoreticky vlastne fifty-fifty. '-)