Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
eMareq: Ano, ale R-ky v 90-tych rokoch podla mna vypadavali vdaka AD, kde sa miestami intervaly na ukor ED zlepsili a peazne trasy jej rozhodne nebudu priat. Je potrebne v tomto smere uplatnit zasadovost a koncepcnost, neustupit jednotlivcom a lobbistom so zistnymi umyslami. Bezni cestujuci si vyhody prestupnej tarify velmi rychlo osvoja, budu si ju pochvalovat a este aj z viacerych pozitivnych pricin pritiahne cast cestujucich, ktori prestali MHD vyuzivat alebo uz len prilezitostne, a to najma z dovodu absolutne neatraktivnych intervalov. Taki Peresania budu len radi, ak im pojde taka kyvadlova L22 ku kazdej elektricke, ktora bude premavat cez Peres kazdych 6,6 min. v jednom smere, za predpokladu 20 min. intervalu na LR1, R2 a R3. Teraz im chodi L22 raz za hodinu/polhodinu v spicke, vsak taka zmena musi kazdemu doslova "udriet" do oci. A ak sa bude chciet niekto dostat na stanicu a ujde mu LR1, tak ma moznost ist o par minut s akymkolvek inym spojom a pri OC Optima prestupit na L5, alebo z R3 na Spolocenskom pavilone na L6, ale hodinu rozhodne cakat nebude musiet. No a prestup by sa vyriesil jednoducho, na prechode pre chodcov instalovat semafor. Napadla mi aj drahsia moznost - od podjazdu na mimourovnovej krizovatke smerom od Lorincika potiahnut asfaltovu komunikaciu hned vedla rychlodrahy ku zastavke ED a na stanovisti liniek smerom na VA USS zriadit sucasne aj vystupnu a nastupnu zastavku L22. Autobus sa otoci na konci ostrovceka v slucke a vrati sa spat ku mimourovnovej krizovatke a dalej uz po povodnej trase.
Reply on: 5 #17052:
Musim sa ospravedlnit a osobitne Veronike za moj prispevok lebo az teraz som si vsimol ze "majitelia" prispevkov su pisani pod prispevkami ?. Nepozornost pri citani se vloudila ?.
Je jasne, ze cena ropy uz vyraznejsie nepoklesne. Samozrejme, ze ako sa bude zvysovat jej cena, bude sa musiet zvysit aj cena za cestovne. Druha negativna vec dieseloveho pohonu vozidiel MHD je to, ze nech je nech motor splna akukolvek normu, hoci aj Euro V., nebude taky ekologicky ako elektricky pohon. Preco by sme si mali mesto a zvlast centrum smradit aj vyfukmi, ked mame vybudovanu infrastrukturu ekologickej dopravy?
Reply on: TA #17049:
Ked sa dobre pamatam, tak jeden z argumentov proti bola udajna hlucnost.
Reply on: TA #17049:
To bol plán. Tá trať mala byť postavená v/do roku 1995 /ak nie - Sarko oprav ma :)/. Vhodné podmienky na jej stavbu myslím si, že boli za minulého režimu. Lenže sa nerátalo, že príde zmena polit. systému a všetko čo s tým súvisí preto nebol problém si stavbu tratí rozhodiť na konkrétne 5-ročnice. /moja hypotéza/

Re #17050 TA: Nie, veď keby sa to stalo, tak už to je predsa tu 🙂
Keď nebude na križovatke preferencia alebo funkčná nosná električková doprava tak vozidlá MHD budú stáť v zápche taktiež.... ?
Reply on: Pivix #17039:
Musím sa Veroniky zastať, lebo tú vetu nepovedala ona, ale študent Stanislav. Jej odpoveď je nad jej menom ?

Anketa potvrdila známe veci:
Kto si raz zvykne na pohodlie auta, k MHD sa nevráti.
Tiež názor: "Keď budeme mať peniaze, hneď si kúpime auto." akoby hovoril, že MHD využívajú ľudia len preto, že nemajú na auto.
Ľudia myslia len na seba a vôbec si neuvedomujú celospoločenské aspekty tohto problému. A ráno v zápche budú zase raz všetci IAEgoisti nadávať... (a mali by - sami na seba).
Reply on: Sarko #17044:
No neviem, mne sa tieto linky zdajú, tak vymyslené, že prípadné prestupovanie z a na autobus by sa stretlo s veľkou nevôľou (niektoré linky už takto premávajú desaťročia a pokus ich zmeniť je sprevádzaný hlasným funením :)). Zaujíma ma ako by si riešil prestupy zo spomínaných liniek tak, aby aj vozidlá zo spomínaných liniek boli efektívne.
Čo sa týka R1, R2 a R3 také sme tu mali na začiatku 90tych rokov. Keď sa jazdilo v sedle každých 20 min do železiarní do nejakej tretej - štvrtej popoludní počas prac. dní, dlho tento stav nevydržal, najprv "odpadla" R2, potom sa R3 transformovala na R7 a nakoniec aj R7 bola zrušená (viac tá linka bola využívaná ako prostriedok spojenie Terasy s Optimou).
Už sa zaviedlo prestupovanie z niektorých ťahanovských RA spojov RA na električku pri Amfiteátri ❓
Reply on: eMareq #17042:
kedy sa vlastne schaľovala ( či skôr neschvaľovala ) električková trať do Šace ❓
BTW zaujímali by ma tie racionálne argumenty proti električke do Šace. Asi jediným bolo to, že stálo by to veľa...
Reply on: m2001 #17047:

Ci existuje strednodoby neviem, ale existuje kratkodoby na horizont rokov 2006-2008. Ak z neho nieco potrebujes zistit konkretne, kontaktuj ma na 1018@imhd.sk
Existuje strednodobý investičný plán DPMK, resp. dá sa k nemu dostať? ináč na dmpk.sk si ešte nevšimli, že kmeňové lístky a kupóny už od 1.4. neexistujú.... ?
Reply on: TA #17041:
Skor to vyzera tak, ze mesto nema zaujem na rozvoji inych druhov dopravy. Rozhoduju individualne zaujmy jednotlivcov.
Reply on: Sarko #17044:
Ale aj ja viem tak, Saca elektricku odmietla. Ci je to niekde inde?
Reply on: eMareq #17042:
Ja nevidim problem v tom, aby linky 21 - 25 nemohli koncit pri najblizsich zastavkach na rychlodrahe a nerobili zbytocne jalove kilometre do centra. A navyse usetrene km mozu pomoct vyprave ED.

Odkial mas, ze Saca elektricku nechce? Take som este nepocul. Vo vsetkom su podla mna peniaze a taka Saca by len bola rada, ak by mala priame spojenie s centrom po odrezani liniek AD 🙂
Reply on: TA #17040:
No tych peticii by bolo asi viac... Ale vsetko sa da vysvetlit. Nie ako doteraz, nikto o nicom nevedel a zrazu zmena liniek MHD. No jasne, ze potom kazdy protestuje. To treba cim skor vstepovat ludom, ze tak a tak sa to zmeni a toto a toto sa zlepsi. Na Americkej by sa posilnila L35, takze pocet spojov by ostal zachovany, to iste po zruseni L37 na Azijskej, tiez by sa posilnili zostavajuce linky.

Ludia, ktorych sa dotkne prestup pri OC Vazec by velmi rychlo pochopili vyhodnost zmeny, keby zistili, ze namiesto 2 spojov za hodinu v sedle/4 v spicke (L13+38), im tam bude chodit v celodennom intervale sice iba L13, ale napr. kazdych 10 minut. Ale taka linka uz nemoze chodit kazdych 10 minut do Bane, takze tu by som asi potiahol L27 a L13 trasoval namiesto L25 z Vysneho Opatskeho za skratenu L25. Vsetko bude treba domysliet do najmensieho detailu.

Ak by sa zrusili vsetky busy premavajuce do Sace (aj RA), tak by sa mohol zahustit nielen interval LR1, ale minimalne aj do severnej (R3 alebo R7) a juznej (R2) casti mesta.

Trat Valcovne USS - Saca je naprojektovana a mam vykres aj niekde doma, ake kto ju postavi za tazke miliony, ktore nie su...
Reply on: Pivix #17039:
No proste žena. ?

Re #17037 Sarko: Niektoré linky, ako 21, 22, 23, 24, 25 cez centrum budú naďalej premávať. Ale taká 28 by mala byť skrátená (ako to bolo v minulosti a nikto si až do určitého dňa nesťažoval), 29 (potiahnutá až na Bankov/Alpinku cez Kostoliansku cestu), 36 - zrušená a nahradená opäť L17, ktorá by s delodennou premávkou najazdila o 40,3 km (mesačne = 30dní o 1 209 km) menej ako súčasná necelodenná L36 a úsek Maratón - Sokolovská by bol intervalovo rovnako zaistený (ako to bolo v minulosti, keď to robili práve tieto dve linky). Počet spojov by vzrástol o 19 na 85 voči súčasným 66 pre L36. L38 by mohla byť expresná a celodennú premávku by obstarávala L25. Napadá ma ešte úprava liniek 14 a 22.

Re #17040 TA: Šaca električku nechce (a to by tam stačili linky dve). Škoda.

Re #17041 TA: Prakticky pripadá v dnešnej situácii do úvahy prestavba len na plyn (resp. kúpa vozidiel na plyn). Ktorý je ešte relatívne lacnejší ako nafta, ale aj on ide hore. Najlepšie je však eliminácia AD tam kde sa to dá TD/ED. Preplynovávať vraky (ako v BA) sa z dlhodobého hľadiska nevyplatí. Radšej kúpiť nový voz, ktorý má ekonomickejšiu prevádzku. Iné formy ako napr. palivové články sú hudba budúcnosti (aj keď sa vozidlá vyrábajú) a dnes sú veľmi drahé, že v našich podmienkach si to nemôže nikto dovoliť.

Re #17041 TA: Predtým sa rezervy nehľadali, lebo sa "nemuseli". A tak to potom dopadlo. Inak mesto by ten rozdiel v cene nafty mohlo doplatiť. Rozpočet s týmto určite nerátal.
Reply on: eMareq #17034:
netreba hľadať, ale nájsť ?

Inak keď sa tu už hovorí o stále rastúcej cene ropy, tak prečo DPMK nepreferuje ekologické formy dopravy, ktorým netreba benzín či naftu. ❓ ❓ ❓
Reply on: Sarko #17037:
vieš si predstaviť, aké petície by spisovali obyvatelia Americkej tr. ( kvôli L 36 ), obyv. Krásnej ( kvôli L 28 aj 38 ) atď. Pochybujem, že by aspoň polovica ľudí pochopila, že pre nich výhodnejšie pri OC Važec prestúpiť na bývalú L 36, ktorá by nadväzovala na príchody niektorej električkovej linky, ako keď teraz cestujú zbytočne neekologickou dopravou súbežne s eko. dopravou.

S tou L 25 si to myslel ako? Jedna vetva Šaca - Valcovne a druhá by obsluhovala V. Opátske? Nejako som to s touto linkou nepochopil.
V každom prípade, ak by sa zrušili všetky bus linky premávajúce do Šace a zhustil sa sedlový interval R1 ( prípadne i špičkový ), tak obsluha Šace by sa dala zabezpečiť jedinou bus linkou VA U. S. Steel - Šaca, Nemocnica - tá by priamo nadväzovala na L R1. I keď najlepším riešením by bola odbočka z rýchlodráhy do Šace, čím by sa autobusová doprava v MČ Šaca mohla obmedziť na nulu. Nebol náhoudou niekedy v minulosti vypracovaný projekt trate Šaca - USS ❓
Reply on: 5 #17038:
V tej ankete sa mi najviac paci vyhlasenie Veroniky Ilešovej (študentky): "Ceny benzínu ma netrápia, lebo nie ja ho kupujem. Za MHD by som pohodlie môjho auta nikdy nevymenila."
Tak toto nepotrebuje komentar. Len treba dufat ze takato slecna(?) nebude mat moznost rozhodovat o veciach verejnych lebo to by 1L benzinu kludne stal aj 100Sk. Ved prachaty otecko alebo frajer zaplatia ta co sa budem... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.