No problem je v tom, ze sa ti to vobec nepodarilo. Ty si tu porovnaval pocet obyvatelov a prevadzkovu dotaciu (co je cast celkovej dotacie a jej percentualny podiel ovplyvnuje kazdy DP sam). Porovnavat dotacie vzhladom na pocet obyvatelov je rovnaka blbost ako na vozokilometre. Myslis si, ze PO ma tabulkovych 94tis obyvatelov, alebo realnych 80? Myslis si, ze BA ma tabulkovych 430tis, alebo realnych 600?
Jeden z parametrov, ktorym mozes porovnat dotacie je pocet prepravenych osob(aj ked to tiez nieje uplne ono) a tam vyslo, ze v BA to je 4,1Sk na osobu a v KE 4Sk. Ano BA ma viac. Zanedbatelne viac... ?
Ja som vôbec nemal od začiatku sa tu tak dlho naťahovať a tomu som sa venoval iba okrajovo. Ale len išlo o to dokázať, že BA mal vyššiu dotáciu, čo sa viac-menej podarilo.
Ja viem, ze ty im vobec neroumies, to mi nemusis vraviet. Ja zase nerozumiem preco si tu zacal s touto diskusiou ked tomu vobec nerozumies a strielas tu cisla z nejakych tabuliek, ktore ani nevies presne interpretovat... Mylis si tu sucty s rozdielmi, osoby s obyvatelmi a hadas sa za tvoju jedinu "pravdu", ktoru ti vyvrati kazdy zdravy rozum...
Ja som nikdy netvrdil, že mám s Dpmk niečo spoločné a pochybujem, že ty si ekonóm a rozumieš tým ekonomickým kategóriám, z ktorých ani ja polovičke nerozumiem. Ale je to ekonomické porovnanie 9 dopravných spoločností v 58 kategóriach.
Ja len hovorim, ze ak by BA chcela vacsie investicne dotacie tak by ich dostala na ukor prevadzkovych a uz by tam bol pomer iny. Ak by kosice neinvestovali do obnovy vozoveho parku, netrebalo by im velku investicnu dotaciu, a mali by vcsiu prevadzkovu. Takze neide len o porovnavanie prevadzkovej, kde samozrejme kosice dostavaju pomerne malo...
Re #11242 Yps (KD): Takze presov dostal na osobu celkovo 2280Sk. Pekne. Kedze prepravil cez 30mil ludi, to znamena celkovo takych 70miliard. Bravo, to sa ti podarilo.... Co keby si si najprv tie cisla co najdes v supliku na DPMK preratal a az potom sa tu s nimi strapnoval? Never vsetkemu co sa pise na DPMK...
Financovanie na prepravenú osobu r. 2003 v sk : BA 3 837, z toho prísp zo šr 2 737, prísp. z mesta 1 105. KE celkovo 2 660, z toho šr 2 224, mesto 440. PO Celk. 2 280, šr 1 930, mesto 354. To sú čísla s ktorými ofic. narába Dpmk.
Zaujíma ma to, je to rovnako istý druh porovnania. Bratislavu obnova vozového parku tiež neminie a potom tu hádam bude niekto nariekať, že celkovo dostanú trebárs 10x viac. Investičné akcie majú často veľmi odlišný charakter. Nákup nových vozidiel je v rôznych mestách v rôznom stave, budovanie/rekonštrukcia tratí a komunikácií rovnako, nehovoriac o ich nepomerne vyšších nákladoch v hlavnom meste oproti napríklad "metropole Šariša". Preto prikladám prevádzkovým dotáciám (nákladom, etc), jakožto informácii o efektivite a rozsahu bežnej prevádzky MHD, tiež význam, a to nie malý. Ale ako chceš, asi si to predsa prepočítam sám ?.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
sad