Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
odporucam clanok o problemoch s bezdomovcami v prazskej MHD

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050214_072539_domaci_jpl
prave pre ludi z Ovrucskej bolo niekedy naplanovane vedenie liniek z Lingova cez Charkovsku, Krosniansku (vid vybudovane zastavky pred ZS Krosnianska 2) na triedu L. Svobodu k poliklinike, prip. cez Zupkovu. Lenze z duvodu parkujucich aut na Krosnianskej, hlavne v jej dolnej casti DPMK usudil, ze tam nie je mozne vyhybanie sa dvoch autobusoch a preto tade ziadne linky nerealizoval.
Reply on: Sarko #10743:
Musim ti pripomenut ze na Furci existuje aj Ulica Ovrucska s ktorej treba ist fajne dlho na najblizsiu zastavku.
5: Ja si naopak myslím, že Furča je z Tebou popisovaného pohľadu na tom lepšie, pretože z takmer každého miesta je dostupnosť ku jedinej tepne, po ktorej premávajú všetky linky a Furčan nemusí ešte rozmýšľať, či má ísť na Európsku, Ázijsku alebo Americkú a pamätať si odchody spojov. Ešte horšie sú na tom cestujúci z Viedenskej, Aténskej a Madridskej, ktorým väčšina liniek ide tak, či tak po takmer 2,5 km obchádzke cez Ázijskú tr. Ťahanovce sú z dopravného hľadiska riešené úplne katastrofálne, pretože hlavná tepna bola vybudovaná na jej úplnom okraji (Americká tr.). Okrem toho, z Bielocerkevskej je dostupnosť na zastávku OC Torysa do 500 m, t.j. max. 5 min. chôdze, čo je v norme.
Reply on: 5 #10741:
tak ako vravíš ?
Reply on: Stevqo #10734:
Na to, aké sú Ťahanovce rozlohou malé sídlisko, majú MHD rozvetvenú až až. Zastávky máš hore, dole, vľavo, vpravo... ale od stredu ďaleko... tak to je problém.
Na Furči sú všetky zastávky na hlavnej ceste + Exnárova + Lingov, čiže v tomto aspekte sú na tom Ťahanovce omnoho lepšie. Doprial by som Ti bývať na Bielocerkevskej, a až potom by si videl, čo je to mať zastávku ďaleko.
Furča mala v minulosti vcelku dobre vyriešenú dopravu, ale pár (pre kancelárske krysy v DPMK) nepodstatných zmien tuto dopravu uplne rozvrátilo. Jedná sa hlavne o nasledovné zmeny:
- Zmena intervalov z 20 na 30 min na L18 a L30
- Nasadenie výhradne budarov(solarisov) na L32

Tieto zmeny majú za následok to čo už spomínal Peter v príspevku #10738.
Takže v súčasnej dobe si myslím nie je namieste hovoriť, že doprava na Furči je dobre vyriešená, lebo opak je pravdou.
Reply on: Balky #10735:
Dokazovať, že veľké sídliská majú najviac liniek, hádam nie je potrebné...
V KE máme 5 veľkých porovnateľných sídlisk a počty liniek sú takéto: Terasa-15, KVP-10, Ťahanovce-10, Nad Jazerom-9, Furča-9. Síce tesne, ale Furča je v tomto rebríčku na spodku.
Od začiatku ale tvrdím, že porovnávanie počtu liniek je nevhodné. Keď už, tak počet spojov.
Balky: Doprava na furcu nie je najlepsia. Najhorsie na tom je, ze L30 nezachadza na stanicu, na L32 chybaju klbaky. Najvacsi problem je v odchodoch autobusov. Nerozumiem, aky blbec robil cestovne poriadky a je za to plateny. Preco musia ist naraz v prebehu 2 minut dole secovskou vsetky busy naraz: L55, L15, L18 a potom dlho nic a opacne z namestia osloboditelov v priebehu 6-minut idu L55, L20, L18, L15. A dalsich 14 min. nic neide.
Najviac ma rozculuju vzduch prevazajuce klbaky na L53. Tisice zbytocnych kilometrov. TIero poriadku spoza steny robia nejaky debily, ktory svoje tucne zadky vozia v autach a nemaju prehlad ako to je !!!
Najlepsie dopravu ma KVP. To je prepojene v spicke i mimo spicky so vsetkymi castami mesta.
"deti ! nehádejte se,.... ?
Reply on: Stevqo #10734:
A nema po teba chodit special taxi? Co tak pouzivat aj nohy, alebo patris medzi tych, ktori si vyzaduju zastavovanie mestskych busov priamo vo svojej obyvacke?
Reply on: 5 #10733:
A co som napisal? Furca patri medzi sidliska s najvacsim poctom liniek. Takze tvoj rozpis si len pochvalujem, lebo doklada moje riadky...
Co z toho, ze Tahanovce maju 10 liniek, ked skoro ziadna z nich mi nevyhovuje. Na Jakabov palác (pomerne frekventovaná zastávka) chodí normálne iba L27 a ráno a poobede L53. Nakolko byvam v strede sidliska, nie je mi vyhodne chodit bud dolu na L53, alebo hore na L53, kedze mudrlanti z DPMK nevedia potiahnut tuto linku este o jednu zastavku nizsie na Berlinsku, aby som sa normalne mohol dostat aj ja. No a co z ostatnych liniek ? L56, L54, L50 chodia takisto iba v spicke ako L53, dalej L35,L36,L37 su linky, ktore su absolutne na nic, kedze su male a ich pokrytie je tiez mizerne, dalej L11 ide cez mesto co mi je na figu (i ked je to dobra linka), L34 odbocuje pri Mlynskej baste, takze to by som po Jakabov palác mal este riadny kus (i ked je dobra, ale neuveritelne dlha linka) no a ak som nejaku vynechal, tak asi len preto, ze nie je podstatna. Co z toho vyplyva ? Chodit kazde rano preplnenou L27 alebo si trochu privstat vyjst hore na sidlisko alebo dole na sidlisko a ist L53. Keby sem dali trolejbusy to by bolo dobre, ale nikdy tu trolejbusy asi nebudu... ?
Reply on: Balky #10721:
Porovnávať počet liniek je scestné. Ale ak chceš, nech sa páči:
Ťahanovce - 10 liniek
KVP - 10 liniek
Furča - 9 liniek
Cha cha cha

Re #10722 Y: Už len to mi chýba ku šťastiu, aby som sa aj dole Sečovskou pľantal v trolejbuse tak pomaly, že nás obehne aj nevidiaci ľadový medveď na kolobežke.

A otázka na Ťahanovčanov. Premávajú aj po zavedení L50 posilové spoje na vybraných linkách v rannej špičke?
Reply on: giorgio #10731:
KE-085AJ
nama niekoto povodnu SPZ 5203 , lebo ma koncovku "BF" a ostatne busy maju "AJ" (robim databazu vozidiel MHD v KE - uz mam asi 560 busov) ? ☺ ?
Ahojte chcem sa spytat ci zvas ma dakto urobeny zoznam autobusov karosa od prvej B 731 a ako boli natrete ? Dakujem.
Pivix: Môžem potvrdiť predošlý Isidorov príspevok. Akurát doplním, že trať po Sečovskej sa plánuje postaviť s trasou Exnárova - Tr. gen. Svobodu - Sečovská - Palackého - N.O. Mala to byť vetva 3. etapy výstavby trolejbusovej dopravy, ktorá sa však mala začať stavať po rekonštrukcii križovatky N.O. - Protifaš. bojovníkov do zapusteného tunela zo Štúrovej na Štefánikovu. Tento megalomanský plán však bol odložený na neurčito a tak sa mohlo dodatočne postaviť aspoň priame prepojenie N.O. s Protifaš. bojovníkov, namiesto dovtedajšieho "kľukatenia" trolejbusov cez Bottovu a Rooseveltovu. Súčasná trolejbusová sieť pozostáva iba z kompletnej 1. etapy (Lingov - Mlynská bašta), západnej časti 3. etapy (N.O. - KVP), malej časti 2. etapy (KVP - Myslava) a dodatočne schválenej trasy Mlynská bašta - N.O. Posledne menovaná trasa však existovala na pláne variantného ukončenia 1. etapy. Existovali minimálne 3 varianty, pričom jeden z nich mal existovať v jednosmernej trase Mlynská bašta - Štefánikova - N.O. - Moyzesova - Bačíkova - Mlynská bašta. Zvolený bol nakoniec najlacnejší a dočasný variant okolo kruhového objazdu na Mlynskej bašte. Dočasný preto, že pri budúcej výstavbe električkovej trate NMM - žel. stanica, má tento kruhový objazd zaniknúť spolu s obratiskom!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.