k 4310
raz som niečo podobné zažil na zastávke VSS križovatka asi pred 5 rokmi. Električková doprava v smere na Jazero stála pod mostom, a tak všetci zo 7-ky a 9-ky prestúpili na L 52 do ( dnes už asi neexistujúceho modrého 3-dverového ) Ikarusu. Vodič to ale nevedel vytiahnuť zo zaviatej krajnice, a tak nechal autobus podísť trochu smerom z kopca a vytočil to na ako-tak prejazdený úsek cesty.
Ale uznávam rozdiel je byť v buse, ktorý zíde dole pár metrov na 50 svahu pri VSS a ktorý ide dolu kopcom pod Furčou.
Videli ste včera ten kolaps "PRI HATI" o 16:20 hod? Stala sa tam totiž DN -3 autá rozhádzané hore-dole. Zablokované boli 3 pruhy takže prejazd bol možný len cez jeden pruh teda pre autá a autobusy. Zablokované trolejbusy (1010,1014,1011) smerujúce na Lingov stály tesne pred havarovanými autami. L18 vtom čase 4310 mal kvôli tejto nehode 10 minútové meškanie. Tento bus si to maximálne "zlízol" lebo on bol prvý autobus smerujúci na Furču po DN a on bral všetkých ľudí z uvedených trolejbusov od zast. PRI HATI a HM TESCO.Maximálny nápor -nedalo sa ani dýchať. Vzápätí s garáže vyleteli NÁHRADNÉ DOPRAVY. Trolejbusy idúce od Furče(1018,1017,...) doviezli ľudí len po HM Tesco a točili sa na Hornádskej.(Hoci mali vypísané "LEN PO HM TESCO" ľudia to nechápali a nadávali na vodiča, že to vypísal až po príchode ku TESCU, čo nieje pravda! Od Lingova tak išiel) Ďalej išli len autobusy.... no neskôr išli už aj "náhrady za trolejbusy" v podobe KARôS B 961. Kolaps trval cca do 18:00 hod.
4310 včera(L18) ako by mu už nestačil ten nápor, stratil na kopci na Furču rýchlosť a začal sa šmýkať dolu. Zadná časť sa mu vytáčala do protismeru. Ľudia samozrejme-stresy. Asi ďalších 5 minút sa tam trápil so šmýkačkou dolu,až sa mu to konečne podarilo. To však nebolo všetko! Na Kalinovskej sa to zopakovalo=ďalšich 5 minút meškania. Takže ak si to spočitajme:
10 minút meškania pri nehode,
5 minút meškania na kopci,
5 minút meškania na Kalinovskej
= 20 minút meškania od zastávky Fábryho
CP L50 som videl aj ja, vsehovsudy ma 5 zastavok (tak ako som cakal), premava len cez dni skolskeho vyucovania. Uz som ju aj nazval 'Valentinska 50tka'
No prvá séria SU bola údajne drahšia, potom sa cena znižovala. Aj tak bol ich nákup veľmi výhodný. Veď inak by sme nemali najvyšší stav SU v rámci SR a ČR.
1-7 Mája bude deň mesta Košice, vozovňa zrejme nebude prístupná,to bola len raz aj to na deň otvorených dverí ktorý bol kvôli 90 výročiu koľajovej dopravy.
možno v Máji 1-7-ho bude výstava vozidiel MHD (električiek) na Hlavnej ul. a o deň (ne)skôr jazda historickej električky na niektorej z liniek,pravdepodobne L2. O ničom inom neviem.
Vladimír