For Papyr: No ja som to dostal e-mailom od znamej a autora nepoznam. Takze sa mu ospravedlnujem za copy-rovanie. Ale takyto doby kusok je podla mna skoda nechat bez reklami .
Dufam ze ma neukamenujete ale si neodpustim jeden taky MHDacky: ?
Živočíchy v MHD
Prvým z nich je bezdomovec smradľavý (nullodomus foetidus). Podobá sa na človeka vo veku 50 a viac rokov. Vyznačuje sa silným zápachom, ktorým odpudzuje ľudí zo svojej blízkosti. Nachádzame ho takmer výhradne na miestach na sedenie. Hoci jeho výskyt nie je obmedzený na niektorý druh vozidiel, najnebezpečnejší je vo vozidlách s čalúnenými sedadlami, pretože vďaka utajeniu jeho močových stôp na sedadlách nebezpečenstvo pretrváva i po jeho vystúpení alebo vyhodení.
Ďalším je batohovec bezohľadný (sarcinus immodestus). Podobá sa na človeka vo veku 13-25 rokov. Jeho charakteristickým znakom je batoh ľubovoľného rozmeru na jeho chrbte, ktorým zaberá priestor a vráža do okolostojacich. Vyskytuje sa v celom priestore vozidla. Navonok sa mu podobá batohovec normálny (sarcinus normalis), ktorý však nie je nebezpečný. Jeho batoh má zvyčajne veľké rozmery. Vyskytuje sa na miestach, kde ľuďom nevadí, napríklad na zadnej plošine električiek alebo v kĺboch vozidiel, obrátený zásadne čelom do priestoru vozidla. Naproti tomu batohovec vrtivý (sarcinus circumagis) je ešte nebezpečnejší, pretože javí známky nepokoja a obracia sa sem a tam, takže frekvencia vrážania batohom do okolostojacich je podstatne vyššia.
Prídverník zanovitý (adianuamus obstinatus) sa od batohovca líši jednak tým, že nemusí (ale môže) mať batoh, jednak svojím rozšírením. Vyskytuje sa výhradne v bezprostrednej blízkosti dverí a zanovito odmieta tento priestor opustiť.
Posledným novopozorovaným druhom je akciovník sivý (remissius caesius). Názov je odvodený od farby srsti na hlave, ktorá však môže byť u samíc kombinovaná s ľubovoľnou inou farbou, a od toho, že za potravou či inými potrebami je schopný putovať cez celé mesto, ak sú čo len o korunu lacnejšie. Vyskytuje sa najmä na miestach na sedenie, ktorých sa razantne dožaduje. Vo svete boli popísané dokonca i prípady fyzického útoku s pomocou dáždnika či barly. Tento druh má dve zaujímavé vlastnosti. Hoci sa jeho jedince zdajú byť slabšie, ba až vetché, snažia sa pretlačiť do vozidla i proti silnému prúdu vystupujúcich. Pozorovaná schopnosť ich pohybu mimo vozidiel je podstatne vyššia, ako vo vozidlách. Okrem batohovca normálneho sú všetky popísané druhy nositeľmi nebezpečného bacilu, prenášajúceho chorobu zvanú nasranosť. Zatiaľ nie je známa žiadna spoľahlivá metóda boja proti nim. ?
Bravo. myslím, že k tomu nie je čo dodať. V KE akurát obdivujem ľudí, že sú ešte schopní to všetko zvládnuť bez novodobých výdobytkov techniky a že vývesky klepú na stroji. Keď si vybavím približný počet zastávok v KE ... je to úctyhodný výkon. Bravo.
Pokiaľ mám správne informácie, tak nová trolejbusová trať by mala byť kvázi ukončená na Moskovskej, resp. v Myslave, pretože sa počíta s dvomi celodennými linkami, ktoré po príchode na KVP zo svojho smeru budú pokračovať na vzdialenejšiu konečnú (t.j. od Toryskej na Kláštor a od Ipeľskej na Moskovskú). Skôr by som sa teda obával, či bude urobená odbočka od Starozagorskej smerom ku Kláštoru.
Som zvedavý či napadne dakoho z projektantov trolejového vedenia prepojiť trolej na KVP tak, aby mohli chodiť v prípade problémov na Lehkého troliky dole od Starozagorskej ku MÚ a naopak. A takisto by sa zišlo prepojenie dole KVP smerom na Moskovskú a Myslavu a na moste KVP od Moskovskej smerom hore ku MÚ. To aby pri najmenšom probléme nemuseli byť nahradzované busmi. ?
Mnohí vodiči si mýlia " stopku " a " daj prednosť v jazde ".!!!
S tými kamerami v sanitkách, požiarnických a policajných autách plne súhlasím. Za neuvoľnenie cesty by mala byť udelená vodičovi maximálna možná pokuta. Veď niektorí pri prejazde auta s majákom ani len nespomalia.
? ☠ ?