Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mi.v #52587:
V Helsinkách som zatiaľ nebol. Ale dovolil by som si povedať, že aj napríklad v takom Rakúsku mám neprestajne dojem, že hustota zastávok na trase je viditeľne vyššia. Ktovie prečo, asi historicky iné normy. Čo sa týka cestovnej rýchlosti, tá celkom pekne kompenzuje tým, že obvykle sú úplne všetky zastávky len na znamenie.

Toľko moja skúsenosť.
Reply on: redburger #52591:
Jedna vec, s ktorou nesuhlasim a nebudem suhlasit, je zastavkova turistika na NO.
Reply on: mi.v #52590:
Tak ono, tie vymetaky takeho typu treba aj z dacoho zaplatit, okrem toho po MPR aj tak MHD chodit nebude. A inde v tom prinos a zmysel nevidim. Tiez treba povedat, ze mozna existuje v Helsinkach aj ina alternativa ( neviem, nebol som tam ) dopravy, ktora sa vyuzit na vacsie vzdialenosti ( metro, vlak, elektricka, zrychleny bus), ale vykryt takto cele mesto zastavkami podla mna zmysel nema. Podla mna su zastavky v meste na 95 percent v phode dostupne. Teda s tymi linkami, co tu mame, a za zhustenie bysom bol fakt iba v MPRke, alebo v miestach, kde je vela ludi na malom mieste, napriklad ma napada OC Cassovia.. tam by sa mohlo stat pri jednom vchode, pri druhom, pri Asku, ci co to tam je, pri Nayi, potom pri Mercury markete a tak.. Mozna by sa naslo vic takych lokalit.
Reply on: redburger #52589:
Sturovu ano. Ale viac ako pri tom znamom probleme so Sturovou, by som teraz zostal vo vseobecnejsej rovine... Ako sami naznacujete, linka co by stala napr. "na zaciatku a na konci Alzbetinej" by sa vam ako Kosicanovi zdala "totalny vymetak"... No inde to v zastavanych oblastiach povazuju za standard v obsluhe MHD... Samozrejme suhlasim s tym, ze tu je niekedy velmi tazke predstavit si ine miesta na zastavky ako su teraz, takze je to mozno trochu dane aj charkterom mesta... ale mozno tento argmuent je len zdanlivy.
Reply on: mi.v #52587:
Samozrejme, Sturovu by trebalo doriesit, ale mat zastavku kazdu chvilu je podla mna blbost. Vyhodne a zaujimave by to bolo naprilad v pripade akejsi okruznej linky v centre mesta, ale take trasovanie sa u nas neda spravit. napriklad nieco akoze z Moyzesky by sa vliezlo na Alzbetinu, tam zastavka, hned pri Moyzeske, potom niekde na druhom konci, jak sa boci na dominikanske, potom na dominikanskom a tak, proste cisty vymetak linka po centre. Ale aby sa na sidliskach a smerom do centra nazbieralo 20 - 30 zastavok, tak to urcite nie. Taketo zastavky blizko seba som napriklad zachytil aj v Londyne, ale iba prilezitostne. Ale v Kosiciach ma napada tak narychlo len potreba dorobit tu Sturovu, ale to bde stale klasicky taky kosicky priemer.
Ak si dobre pamätám, pri zahájení predaja SMS CL bola deklarovaná možnosť vystavenia duplikátu CL, ak by cestujúci náhodou vymazal SMS. Ako sa dá požiadať o jeho zaslanie? Nikde v informáciách o SMS CL takúto možnosť nevidím.
Boli ste niekto v Helsinkach? Zastavky na linkach su tam rozmiestnene podla mojho odhadu cca 1,3 az 2× hustejsie ako u nas - predovsetkym v centre. Priklad preneseny na Kosice: ako keby sa na Sturovej zastavovalo aj pri Hiltone, aj v nike pri SLSP. Vychadza sa u nas pri projektovani z inych predstav? Kto chce pozriet o com hovorim, nech si kukne Helsinki na Google Maps, su tam vyznacene zastavky ED... Cim je ten rozdiel?
Reply on: S499.1023 #52584:
Yes ?
Reply on: Iv #52583:
to mi je jasne jasne, ja len že to iste sa stáva aj večer, akurát nejde na 10N ale do garáže (mal by)
Reply on: Yogi616 #52559:
Nebaví. Ale musím. Ako povedal tuším pán Werich: Boj s ľudskou blbosťou sa nedá vyhrať ale vzdať sa nesmie!
Reply on: tbus #52514:
ja som myslela ráno, niečo pred 7, tie RAčky NIKDY nejdú do dediny /jedine že by niekto ostal v buse/ a potom robia 10N o 7:20 z Madridskej, ta načo by sa trepal až dole, ne? ?
Reply on: TA #52581:
A aky je v tom rozidel? Pokial to nie je vozik pre osobne automobily nevidim problem. Pokial ten prives nie je točnicovy sprava sa tak isto ako bus.
Reply on: Peter55 #52579:
považuješ za vhodné cvičiť niekoho na kĺbový bus na krátkom voze s vozíkom? To asi ani v Rumunsku tak nerobia.
Reply on: Yogi616 #52574:
neviem, či je to len môj blbý dojem, ale tie farby sú popriraďované dosť nelogicky. Navzájom koordinované linky by mali mať skôr kontrastné než príbuzné farby, aby sa dali skôr rozoznať - veď práve kvôli lepšiemu prehľadu sa vymysleli farby pre jednotlivé linky.
Reply on: TA #52578:
A čo sa ti na tom nezda?
Reply on: Alco #52577:
1. apríla by to znelo dobre.
Reply on: tbus #52569:

DPMK zakúpil prívesný vozík za účelom výcviku vodičov na kĺbové autobusy. Malá karosa 5219 plus prívesnýýýý vozík = kĺbový autobus. Aspoň tak mi to bolo dnes vysvetlené. Sorry za to opakovanie, ale syn čistil klávesnicu a takto to dopppppppppppppppppadlo......
Reply on: redburger #52573:
Ano 🙂
Reply on: Yogi616 #52574:
Alebo aj pri trasách liniek to je.
Reply on: redburger #52573:
vie sa aké farby budú. Stačí si tu kliknúť na nejaký CP a uvidíš,že akou farbou je zafarbený podklad pod číslom ? . Ale ED už viem naspamäť ? : L2 - ružová,L3-tyrkysová,L4-fialová,L5-sivá,L6-oranžová,L7-zelená,L9-žltá

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.