Nema vyznam nahradzat elektricky ci trolejbusy autobusmi. Je ale mozne ze ak nenastane obnova vozoveho parku tak to tak moze skoncit, uz zacinaju okliestovat MHD v Bratislave tak neviem kam sa hrabeme my.
Preslo by sa na prazdninovy rezim, pripadne na niektorych linkach na vikendovy rezim , zrusila by sa taka 18, 30, 51, 52, 55, a zvykli by sme si aj na mensiu MHD. Keby sa uzavrela Štúrová, tak by sa to dalo riešit ako počas maratónu, takže nejaké električky by mohli premávať, MHD by jazdila ďalej ?
vo vozovom parku nie je dostatok kĺbových autobusov ani len na pokrytie samotnej AD, nie ešte nahrádzať ďalšie trakcie. Ak by sa zrušili elektrické trakcie, tak by bolo potrebné kúpiť cca 160 kĺbových vozov z večera na ráno (počet vychádza z počtu prevádzkových vozov), čo je pri tom, že mesto bralo úver už pri ostatnej kúpe 19 Citelisov, úplná absurdita. Avšak Slovensko je krajina absurdít, takže všetko je možné.
Áno pôvodne "čerty" boli dva.Jeden bol zrušený a zošrotovaný,tlačné vozidlo je teraz historické...Ringhoffer č.1O,t.č. hnije na letisku...
Druhý je kompletný a ako,tak funkčný,dúfam,ale dnes už v praxi nepoužiteľný-problémy s vykoľajovaním,odletujúce kamienky pri čistení atď.Okrem toho je celá súprava evidovaná ako technická pamiatka,takže bežné používanie je už nežiadúce.
K včerajšiemu Korzáru (PR manažérka DPMK Michaela Karaffová):
„Zrušená linka 50 riešila z Furče dva prepravné vzťahy. Smerom na Námestie osloboditeľov išlo o štyri ranné spoje prevádzkované malými autobusmi. Tie sa nahradili linkou 15 s 10-minútovým súvislým intervalom v čase medzi 6.00 - 7.45 hod."
Toto tvrdenie nie je pravdivé, veď L15 mala medzi 6.00 - 7.45 10 min. interval už dávno, keď L50 ešte premávala. Uvedené 4 ranné spoje L50 smer NO neboli kapacitne nahradené ničím. Takže aké nahradenie linkou 15, keď sa jej nič nepridalo?
Mna by zaujimalo, keby hypoteticky (tvarme sa, ze to nehrozi) by zrusili Tbusovu trat alebo uzavreli nejaku elektrickovu. Co by sa dialo? Tbusy sa relativne daju nahradit AD ale mame dost busov na pokrytie ED?
Brúsiaci voz - áno, fakt koľajnice iba hladkal, nakoľko po stránke rozvodu vzduchu a piestov nijako extra netesnil. Takže po doplnení vzduchu pritlačil a pri klesajúcom tlaku jeho účinok klesal, až kým sa kompresor znova nezapol... A jeho účinok na plochu koľajnice tiež nie je veľký z dôvodu, že po pritlačení brúsnych kameňov tie trčia tak 2-3cm po vonkajšej strane hlavy koľajnice(pokryjú asi len 1/2 plochy) a nikto sa nemá k tomu, nastaviť to ?
O tom brúsení by mohli znalí napísať viac, že ako to prebieha, aký to má účinok a ako taký voz sa líší od iných, aké má naviac zariadenie.. a potom, že prečo sa musia koľajnice brúsiť a ktorá časť sa vlatsne brúsi a tak.
A ešte jedna otázka..niekedy je vidieť pri koľajniciach také akokeby tenké pásiky plechu, alebo kovu, dĺźky možno 20 cm a šírky nejaké tie 3 milimetre, má to s tým súvis, alebo z čoho je to?
hmm ... ked som sa na brusiaci voz pytal jedneho z technickych pracovnikov tak sa rozosmial a povedal, ze ten voz drzi pohromade len ten otrasny stary nater. A ze co sa tyka brusenia tak efektivne dokaze brusit len stare kolaje ... vraj na tie nove to nema velky efekt ... je to pravda ci nie ?