Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Včera na mestskom zastupiteľstve pridal primátor jeden dôležitý dôvod pre nákup APC a to zapojenie do IDS. Teda na základe dát z APC bude správca IDS prideľovať peniaze zo spoločného balíka.
Reply on: Drew5 #87174:
Ja tomu samozrejme rozumiem, lenže to tiež nie je celá pravda, že? Také experimentálne pridanie spoja je krátkodobá vec. Podrží sa ani nie rok a keď nepríde dostatočný efekt, zruší sa. Tiež sa jedná o drahú vec.
Ja nehovorím, že sa takto nemá neustále hľadať optimum, iba som poukázal na to, že skutočne vráti ľudí do MHD až ich schudobnenie a nie pridanie spoja. Áno, bude to presun proti ich vôli, nie ako pri pridaní spoja. Argument, že ľudia sa opusteniu áut bránia je platný, ale keď náklady ďalej porastú, prestane fungovať.
Napríklad emisné "dane" ETS2 pre obyvateľstvo celej EÚ sa síce odložili o rok, ale s tým, že ich plný cieľový termín sa o rok neposunul. Je to niečo podobné (nie presne rovnaké) ako skrátenie hypotéky o rok – dá sa na tom s bankou bez problémov dohodnúť, ale skrátené obdobie bude podliehať vyšším splátkam, aby súčet zostal rovnaký. Takže môžeme trochu ironicky povedať, že aj prichádzajúce platby ETS2 veľmi podporia návrat automobilistov do MHD.
Tí, ktorí za ETS2 hlasovali, tvrdia, že zvýši ročné náklady len o desiatky eur. Oponenti tvrdia, že až 3000€ ročne. Ani jedni asi nemajú chuť a odvahu zverejniť a potom si navzájom porovnať svoje výpočty. Ale keby to bolo len 100€ mesačne, tak už to spôsobí presun do MHD a potom aj pridanie spojov – kvôli dopytu. Už teraz každý mesiac požičiavam peniaze viacerým ľuďom, ktorí majú pravidelný príjem, ale do výplaty im nevychádza. Uvádzam to iba kvôli tomu, aby ste mali predstavu, že časť spoločnosti je už teraz viac na hrane chudoby, ako by sa zdalo. Ešte pár dotiahnutí skrutiek a v spojoch bude zase viac pracujúcich mužov (predovšetkým to je skupina, ktorá jazdí autom, hoci ostatní v ich rodine chodia verejnou dopravou).
Reply on: Yogi616 #87173:
To je v poriadku, ale veď ja som sa to nepýtal 🙂 Na moju otázku kvalifikovane odpovedal Dispečer, za čo mu ďakujem a dávam +1. Vaša odpoveď sa tiež niečo snaží tvrdiť, ale ide to mimo položenej otázky, len to je technicky zavesené k nej. Skúsme sa držať obsahu diskusných vláken.
Ak nemáte informácie, namiesto pocitu, že musíte za každú cenu odpísať, pokojne môžete urobiť aj to, že napíšete "o tom nemám informácie", alebo že vôbec neodpíšete. Veď ja vás nenútim písať odpovede na otázky, v ktorých sa nevyznáte.
Reply on: mi.v #87171:
Doterajšie spôsoby boli postaviť sa k ceste/na zastávku a odhadovať ako plná električka alebo autobus je (profilový prieskum). To je nepomerne personálne náročnejšie, najmä ak je snaha pokryť v jednom momente viacero profilov/zastávok a zároveň oveľa nepresnejšie, lebo cez okná nevidno do celého vozidla (napríklad do priestoru kĺbu), niektoré vozidlá zas majú reklamu cez okná, a tiež sa stáva, že sa vo vozidle stretne napríklad viac ľudí, ktorí preferujú státie a tým zakrývajú výhľad na sedadlá za nimi (keďže sčítač obvykle pozerá na vozidlo z boku).
Reply on: mi.v #87172:
Keď mám určitý počet cestujúcich a začnem im uberať spoje, tak každý, kto môže prestúpi do auta. Keď tých ľudí chcem dosať naspäť, musím im niečo ponúknuť. Pridanie spoja/ov je jedna z možností.
Reply on: mi.v #87171:
Donedávna sa jazdilo na koňoch, tak prečo vyrábame autá?
Ešte raz. Potrebujeme tu aktuálne prehľady o takmer každom jednom spoji, a to inak, ako dokúpením APC systému a následným vyhodnotením týchto dát, nepôjde.
Reply on: Drew5 #87169:
Ja som prečítal vaše tvrdenie takto: V dni a hodine, ktorú pozorujete, L36 teraz premáva pri 20-minútovom intervale poloprázdna. Navrhujete pridať spoj ako riešenie? Akože keď bude interval 15 minút, bude to psychologická hranica, kedy ľudia zase začnú používať tú linku? Takto to bolo myslené?
Reply on: Yogi616 #87170:
Ale ja som sa pýtal na doterajšie spôsoby. Možno sa v tom nevyznáte, to nevadí. Skôr by som uvítal, keby odpísal niekto, kto sa v tom vyzná.
Reply on: mi.v #87168:
Ako inak chceš komplexne hodnotiť obsadenosť? Robiť nejaké vizuálne prieskumy s odhadom každý deň je absolútne nereálne.
Reply on: mi.v #87165:
"Ťažko asi pridávať spoj do takého miesta a času, v ktorom je napríklad najviac 70-percentná obsadenosť toho, čo tam už jazdí." Keď porovnám L36, ktorou cestujem vždy v rovnaký deň v týždni v rovnakom čase po tej istej trase, tak vidím, že pri 20 min. intervale je poloprázdna. Keď bol 15 min. interval, bola plná. Čiže v zmysle Tvojej úvahy nepridávajme ďalší spoj, ale ešte je priestor na odobratie ďalšieho. Ad čistenie vozidiel. V utorok som nastúpil do 47XX. V interiéri to bola CVR na špinu. Hnus. K tomu 30 min. interval na danej linke. Za toto mám platiť 30 Eur mesačne? Za čo? Prečo? Čo sa týka auta. Pre Slováka je auto symbol postavenia, alebo možno nezávislosti. Neodkázanosti čakať na ufúľaný krysor, cestovania s neplatičmi a čakania, či ten spoj príde alebo nepríde. A Slovák bude tankovať, aj keby benzín mal stať 2,50. Nejaké makroekonomické dôvody ho nezaujímajú. Aj keby mali schváliť STK každý rok. Čo sa pri mojom odhade nestane.
Reply on: Yogi616 #87166:
Systém APC je len jeden z nástrojov, určite to na ňom nestojí. Celé roky bez systému sa to robí ako? Na to sa pýtam.
Reply on: Yogi616 #87166:
Majú ich aj nórske Solarisy, ale zrejme nefunkčné.
Reply on: mi.v #87165:
Čo chceš analyzovať, keď nižšie máš odkaz na verejné obstarávanie na systém APC?
Počítadlá majú dnes Varia a tri autobusy (5802, 5803 a 4801).
Reply on: tbus #87158:
K pridaniu spojov: predpokladám, že DPMK vo svojom pomerne širokom administratívnom aparáte má nejakých ľudí, ktorí pravidelne analyzujú údaje o obsadenosti vozidiel a podľa toho navrhujú kompetentným pridávanie alebo odoberanie spojov? Ako to funguje v Košiciach?

Ťažko asi pridávať spoj do takého miesta a času, v ktorom je napríklad najviac 70-percentná obsadenosť toho, čo tam už jazdí. Zdôvodnenie, že pridajme tam spoje a príde viac ľudí, podľa mňa funguje len pri vyšších vyťaženostiach a nie na linke, ktorá má plné len 4 spoje denne, kde pridanie 20% kapacity pritiahne +5% cestujúcich. (Zároveň sme pridali 15% vozenia vzduchu.)

Podľa mňa do MHD cestujúci prídu nie tak pri čistení vozidiel, ale keď spoločnosť schudobnie. Súčasná konsolidácia je len taký malý rozjazd, po nej príde rýchlejšia jazda dole kopcom. (Hlavné makroekonomické dôvody ležia mimo Slovenska, ťažkosti sú celoeurópskeho rozsahu.) A tiež sa v Bruseli diskutuje o návrhu, aby autá po 10. roku museli chodiť na STK každoročne a za zvýšenú cenu (danú ďalšími pridanými kontrolami na linke STK). To je ešte len "dobrovoľný" stimul pre ľudí do MHD, čo poviete?
Reply on: afeno #87160:
Kroky už politici robia, veď pomaly všetky MČ už prechádzajú na systém rezidentského parkovania a to znamená menej parkovacích miest. KVP zverejnilo, že miest je cca 5700 a vozidiel parkuje cca 6500. Lenže plán na nejaké posilnenie spojov nie je a pomaly nám odchádzajú aj tie kĺbové SORy a náhrada nie je.
Ešte doplním.
Po likvidácii starej vozovne a starých vozov zostali len Ringhoffery 10 a 12 a všetky tri nákladné mot.vozy.
Cassovie 103 a 104, hist.T1, T2 a m.v.GYÖR boli dovezené do dpmk až potom.
Reply on: DanielMajernik #87161:
Všetky ešte eistujúce vozy DZMK boli zlikvidované behom mája 1968. Až na jeden. Ten bol naložený na nejaký trajler a odvezený bohvie kam. Pravdepodobne nejaká zahradná búdka (?)
Bol som tej likvidácie vozov DZMK osobne prítomný.
Tiež ma prekvapilo, že nenechali aspon jeden ako pracovný, ale dovod bol v tom, že vozy boli ťažké , nikdy ani jeden nevyšiel do vozovne na Bardejovskú, neboli nasadzované ani na L6 k tehelni.
Pri študovaní historických vozidiel som si všimol že si DPMK nenechal ani jedno DZMK. A zda sa mi to divne.
Reply on: Dispecer #87159:
na tom musí byť nejaký všeobecný konsenzus, buď robím kroky k redukcii IAD a ponúkam alternatívu, alebo to nechávam celé vyhniť, ale aspoň sa v tom prípade netvárim že ponúkam neviem akú hodnotnú službu.
v tomto bode je MHD akurát tak služba pre tých, čo nemajú na výber, čo mi príde legit, ale kecy o presadaní ľudí z áut do MHD by som fakt nevyťahoval, lebo to je instantný generátor blbej nálady a nasrdí to vlastne úplne všetkých
Reply on: tbus #87158:
Jediný problém je, že ono je to ťažšie zrealizovať ako povedať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.