Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: slovak2018 #56146:
Absolútny súhlas v celom rozsahu a tie chýbajúce zastávky v opačnom smere to je fakt prepadak - Švermova, Wolkerova, Európa SC, H. Vajanského.
A tiež katastrofálny stav zastávok , spomeniem Moskovská rázcestie smer Kyjevske nám.- zastávka pri zvodidlách bez prístrešku na okraji cesty, alebo Okresný úrad smer Radvaň . Zanedbaná MHD ako celok. 👎👎👎
Reply on: mar.6265 #56145:
Vymenujem zopár problémov, ktoré som zažil s MHD v BB za aktívne 2 roky používania. Určite som nezachytil všetko, sú to len moje postrehy:
1. Za mňa je hrozne slabá víkendová výprava. Na to, že BB je krajské mesto sú pol hodinové intervaly na nosných linkách raz veľa. Na ostatných linkách hodina a viac. A to hovorím o výprave cez deň, nie to ešte o večernej výprave. Tá je slabá už cez týždeň.
2. Absencia kľúčových zastávok. Osobne nerozumiem prečo chýbajú zastávky Švermova Europa SC a Europa SC v opačnom smere. Asi by to chcelo zapojiť trochu rozumu a nie len drbnúť niekde označník, ale tieto zástavky mne aj xy ľuďom ktorých poznám chýbajú. Od Úsvitu aj Štadlerka po Europu je to kus cesty.
3. Preplnenosť vozidiel. Najviac sa prejavuje na "študentských" spojoch a potom okolo 14-16 najmä linky 6, 7,8, 3, 32, 1, 2, 34, 35, 36, 26. Na linke 3 sa mi stalo ráno, že som sa do dvoch vozidiel nedostal-nebolo kam. Zúfalo chýbajú kĺbové vozidlá. Preplnenosť sa ešte umocní vypravením dvojdverového vozidla.
4. V roku 2025 je už za mňa nepochopiteľné a neprijateľné, že v krajskom meste sa nedá v MHD zaplatiť kartou.
5. Aj moji známi čo vedia o autách/autobusoch asi toľko, že má kolesá, dvere a ide dopredu sa sťažujú na príšerný stav niektorých vozidiel. Menovite sú najhoršie asi posledné Citelisy z rady CA. Smrdí v nich plyn, majú uvoľnené tyče, príšerne vibrujú, majú zohýbanú podlahu. Zvyšok vozového parku na tom omnoho lepšie nie je. Zbedačené trolejbusy zrelé na opravu. Dobúchané, vyblednuté, so zodratými sedadlami bez klimatizácie a často nevykúrené (hlavne parciálne majú asi slabšie kúrenie).
6. Nulový rozvoj trolejbusovej siete. Dostavbou tratí by sa dala MHD výrazne zefektívniť.
7. Absencia nočných liniek.
8. Slabá integrácia MHD s linkovými autobusmi. Ani nespočítam koľko krát som stál s ďalšími 15 ľuďmi na prechode na Štadlerku a MHD nám takzvane "ušla pred nosom" a čakaj pol hodinu
Toto všetko sú faktory, ktoré znižujú dopyt po MHD. Nové vozidlá to nezlepšia. Ak poslúžia ako doplnok vozového parku a bude sa môcť zlepšiť interval a obslužnosť MHD som za. No ak je to ako je spomenuté v predošlom príspevku tak za mňa zbytočne vyhodené peniaze asi ako v prípade Zvolena.
Celá bystrická mhd stojí za prd. Toto nie je hodné krajského mesta. Mali by sme mať vlastný plnohodnotný dopravný podnik. Už dávno mohla byť elektrifikovaná celá Sásová ako ostrovná trať a do mesta by išli trolejbusy na baterky. Trolejbusy čo sú v premávke 15 ročné šroty nespĺňajú nároky 21. storočia. Žiadna klíma, obúchané, opravy žiadne.
Reply on: Tom_BB #56141:
Kiežby prišli kĺby, ale ja si myslím, že prídu krátke a vyradia tie SORky čo prišli v 2010, povedzme tých 7, čo budú najzávadnejšie.

Žilinský Karosák

Reply on: draxter #56142:
21 by už potom rovno mohli zrušiť a 22 by stačilo posilniť o zrušené spoje 21.🤔
Reply on: Tom_BB #56141:
...Citelisy...
No ak by bola 1 kĺbová celá, dajme tomu. Ale potom treba konečne niečo urobiť s linkami 2 a 21. Využiť tie tri baterkáče na predĺženú linku 2 a 21 točiť už pri Tescu
Dúfajme, že tých 7 trolejbusov bude kĺbových...potom by to dávalo ako taký význam. Tých 36 vozov mi moc zmysel nedáva ale ok. V reále to zas dopadne tak, že všetky Citelisi pôjdu na vyradenie a najstaršie urbany skončia v ZH a nejaké rapídne navýšenie obslužnosti sa konať nebude hoci nepochybne reorganizácia MHD je potrebná.
Reply on: Rimjom_054 #56139:
To jedno kolečko? Asi dačo bude s tým vozom, nejak malo jazdí.
Reply on: draxter #56138:
o 3102 na zálohe včera
Reply on: Rimjom_054 #56137:
O čom píšeš?
Kĺbák ako ZV? Zaujímavé teda, myslím si, že by našiel aj lepšie využitie ale ako niesom žiadny expert...🤣
Reply on: Žilinský Karosák #56135:
A hlavne sa venovať rozširovaniu trolejových tratí.

Žilinský Karosák

Reply on: BB-Schuhu #56133:
Na to, koľko už je autobusov a to s pomerne nízkym vekom, mi príde nezmysel kupovať ďalších 36 a len 7 nových trolejbusov, keď ich by sa naopak hodilo trochu viac.
Reply on: BB-Schuhu #56133:
Bol už vôbec vypísaný nejaký tender? Keď plánujú zaradenie niekedy na jeseň tohto roku tak už by bol najvyšší čas. Pri súčasných dodacích dobách na vozidlá by som povedal, že je to až nereálne.
Podľa tejto reportáže by malo na jeseň 2025 pribudnúť do MHD Banská Bystrica 36 nových autobusov s pohonom na CNG a 7 nových trolejbusov.
https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/3328/511144#1122
Virtualizácia dopravných kariet (neupravené karty nebudú po 31.5.2025 fungovať v prostriedkoch MHD BB a MHD ZV)
https://sadzv.sk/virtualizacia/
Reply on: DenisQ94 #56129:
Kneeling je funkčný na väčšine autobusov bystrickej MHD
Reply on: DenisQ94 #56129:
Predstav si, že sú také aj na Slovensku aj bez hydraulických podvozkov.
Kedy sa dočkáme hydraulických podvozkov ? Napríklad vo švédsku sú autobusy ktoré sa pri nastupovaní a vystupovaní znížia natoľko že sa mamičkám s kočíkmi nastupuje úplne bez problémov :-)🙂 🙂 🙂
Reply on: kvorka #56127:
Zlúpali reklamu a zostal len podklad 😃 Vtedy ešte veľmi nefičali celoplošné fólie, poctivo sa lakovalo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.