Ak sa stane pravdou, že linka č. 23 nebude zachádzať na autobusovú stanicu, ľudia zo Sásovej a Rudlovej nemajú šancu stihnúť osobné vlaky smerujúce do Zvolena. Železnice SR totiž upravili odchody týchto vlakov tak, že linka č. 20 príde na železničnú stanicu až po odchode vlaku. Linkou č. 23 sa dá "stihnúť" odchod týchto vlakov "prebehnutím" z autobusovej stanice na železničnú stanicu. Ako je to vlastne s linkou č. 23, keď sa na stránke imhd.sk uvádzajú zmeny na tejto linke od 9. 1. 2022 ale na stránke sadzv.sk je cestovný poriadok s platnosťou od 12.12.2021 do 10.12.2022 (https://sadzv.sk/cp/aktualne/primestske/lV_0601455.pdf
Bordel v tom bude dovtedy, kým sa v kraji konečne nezavedie integrovaná doprava. A zaujímalo by ma, aký pokrok v tomto ohľade urobil banskobystrický kraj.
A nekončíme len pri linke č. 6. Dokonca na webe SAD Zvolen nabehli dnes v úplnej tichosti a tajnosti nové CP pre linky č. 42 a 97 s dátumom aktualizácie k 4.1.2022. Na linke č. 42 sa posúvajú dva spoje o 5 minút skôr (7:35 z Majera na 7:30 a 8:00 zo Šalkovej na 7:55). Na linke č. 97 sa vracia obedný pár spojov zo ŽST o 11:45 a z Pršianskej terasy o 12:15 (v pôvodnej verzii mali byť tieto spoje zrušené). Tu fakt aby človek kontroloval tie CP na dennej báze.
Financovanie tarify MHD v prímestských linkách okolo BB by ma zaujímalo, keďže doteraz nikto nevie, či kraj dostáva nejaké peniaze zodpovedajúce rozdielu medzi tarifou PAL a MHD, či na základe čoho a koľko dostáva tržby pri použití PCL, keďže sa tento produkt predáva v rámci MHD. Skôr to roky funguje bez reálneho právneho základu.
Áno - hráme sa na nástup všetkými dverami, lebo to bolo potrebné splniť. Už však druhá vec je, že síce možno nastúpiť, avšak na možnosti tarifného vybavenia cestujúcich sa nezmenilo nič a cestovnému lístku sa pri tretích/štvrtých dverách nedostaneš. Takže klasický Blbotím nad Hronom. a to sa tu nástup všetkými dverami (ale aj skutočný, nie len hra dopravcu so slovíčkami bez naplnenia reality) sľuboval ešte v decembri 2005. Ale takto to vyzerá, keď sa len pľuje ľuďom roky do tváre, nehovoriac o tých nehoráznych príspevkoch, ktoré sa za MHD platia postupne od roku 2006.
Nech v tom ozname stále pozerám čo pozerám, tak je v pôvodnom stave a žiadna zmienka o posune časových polôh spojov L6 tam uvedená naďalej nie je i keď upravený CP bol vygenerovaný s dátumom 03.01.2022.
Je zrejmé, že to zbabrali (že je pôvodný CP L6 spravený bez posunov spojov dokazuje aj to, že na stránke SAD ZV je vygenerovaný 04.01.2022 CP s platnosťou od 09.01.2022 bez posunov spojov https://sadzv.sk/cp/aktualne/mhd/lV_0601106.pdf) a len dodatočne sa to opravovalo, ale oznam samozrejme zostal bez zmeny. A to tu niekto mal problém, či ty si neomylný, keď si vyčítal chybu v ozname pred pár dňami - no nie, skrátka roky praxe potvrdzujú, že v MHD v BB nič nie je spravené dobre na prvý pokus.
A to je ešte obdobná otázka, či je terno po zrušení céčkových poobedňajších spojov mať 10-minútový interval L6+8 a potom 20 min na Tulskú nejde nič.
škoda, že sa kraj nevie dohodnúť s mestom na financovaní spoločných liniek a žiadna 601455 by vobec nemusela existovat a z rakytoviec by sa mohla tie 2km predĺžiť tá 21ka (namiesto zrušeného prímesta kľudne v preklade s 22kou). badínčania by dostali luxusný interval a ešte by sa ušetrilo. a za ušetrené kilometre prekopať vlkanovú a hronsek úplne od základov tak aby autobusy nechodili naraz z vlakmi, prípadne aby sa svet nekončil na hranici okresu. a ani by sme nevymysleli nič nové čo tu ešte nebolo, všakže. viem že si to nikto nezobere k srdcu, ale aj tak nemáte zač.
Jasne že je to riešenie od stola a blbosť na n-tú. Spoje linky 21 po vozovňu sú rovnako plytvanie km. Najmä ak sú tu linky 22 a 90 k tomu. Potom linka 21 mala byť skrátená po Radvaň park a linka 22 mohla ísť po vozovňu.
Ale princíp je inde: ako píšeš, linka 2 mohla s parciálnymi trolejbusmi jazdiť až do Rakytoviec, a linka 21 mohla byť zrušená úplne. A jej km použité buď na 22 alebo 23, alebo jej vytvoriť zmysluplnú trasu úplne inak...
Na webe dopravného podniku je oznam že: Nástup do vozidiel MHD Banská Bystrica všetkými dverami
Vážení cestujúci, od 01.01.2022 je povolený nástup do vozidiel MHD Banská Bystrica všetkými dverami. http://www.dpmbb.eu/
Tri vozy (ZV-987CI, ZV-994CI, ZV-131CJ) boli preradené z B. Bystrice. Z MHD Zvolen išli do ZH dva Citelisy (ZV-014CJ a ZV-119CJ). Pokiaľ sa nemýlim, tak vo ZV by mali byť k dispozícii ešte 3 staré B732 v prípade potreby ich nasadenia.
Presne tak, pamatam si ked chodil Horehronec o 9:30 (tradicia od komuistov), tak na konci 90 a zaciatom milenia chodil ten osobák o 6:18 až do Červenej Skaly a spočiatku bol od neho ešte prípoj z ČS ďalším osobákom ďalej, ten potom zrušili. Je to hamba, taká ranná diera na Horehronie. Skôr mali zrušiť ten vlak 4:18, ten vozí akurát vzduch a železničiarov a dať ten REX (hoci aj z vozov typu štiavnická anča v zime a v letných prázdninách a od mája do októbra cez víkend normálne vozy na bicykle) o 5:35 ako bol doteraz, minimálne v letnej sezóne do Margecian a v zime by stačilo i po ČS.
Áno, nakoniec tie večerné spoje na linke 6 posunuli tak, aby išli v 30-minútovm intervale po zrušení večerných spojov na linke 8 (v ozname zmienka o tom nebola a CP zverejnili len nedávno).
Súhlasím, región Horehronie je úplne odrezaný po posunutí ranného REXu do novej časovej polohy o 9:37. Pre turistiku na Horehronie a Slovenského raja je to úplne nepoužiteľné. Nechápem prečo pri tomto vlaku je uprednostnená požiadavka na prípoj od prvého rýchliku z Bratislavy pred regionálnymi záujmami. Ide o vlak, ktorý robí v prvom rade obsluhu regiónu. Ak chce niekto cestovať z Bratislavy, pravdepodobne nejde na jednodňový výlet do Slovenského raja a môže tak využiť aj popoludňajší vlak z B. Bystrice po 15. hodine. Alebo ak ZSSK trvá na súčasnom koncepte, tak potom treba pridať ešte nové ranné víkendové spojenie osobným vlakom, ktoré by robilo prípoj od vlaku Banská Bystrica (od. 6:47) - Brezno (pr. 7:45), z Brezna ďalej smerom na Horehronie, ideálne až po stanicu Mlynky.
Ďalšia možnosť sa ponúka v možnej spolupráci BBSK, KSK a PSK tak, aby bol vytvorený prestupný uzol - mini horský terminál vo Vernári - Pustom Poli, kam by mohli byť výhľadovo predĺžené aj breznianske linky č. 603433 a 603434 a zabezpečiť ich prepojenie s linkami č. 608400 (Revúca - Poprad), 706405 a 808424 (obe linky Rožňava - Poprad). Jednotlivé spoje by na seba nadväzovali a čakali sa prípoje.
Súhlasím, že MHD v BB je hamba na krajské mesto, ale v rámci SR to nie je nič vymikajúce sa pomerom. Ale DPMBB má trochu viac citu, lebo som pozeral stránky DPMBB a veru tú linku č. 6 večer upravili, aby tam nebola taká diera a večer chodí linka č. 6 čo 30 minút, zo ŽST 03/33, akurát keď meškajú vlaky zo Žiliny a ZV okolo 10 minút, čo je štandart, tak tam chýbajú tie zrušené spoje linky č. 8 o 40minúte. Krásne vidieť koncepciu dopravy na GVD vlakoch, keď zrušili bez náhrady R na Margecany o 5:35 a nejde ani žiadny osobák ani BUS s príchodom do Brezna pred 6:30, kde doteraz boli od Rýchlika na Margecany, prípoje BUSU na Tisovec a detto sa krásne dalo dostať zo Stratenej po 8:00 na Poprad ako i Rožňavu BUSOM v rozumnom čase na začiatku dňa, ten R o 9:35 na Margecany je pre región ZV, BB a BR úplne o ničom. A z BBa ZV sa smerom na Telgárt nedá ráno skôr ako pred obedom dostať verejnou dopravou, lebo BUS ide pred 6:30 a potom až po 9:30, úplne odrezali od turistiky horné Horehronie a Slovenský Raj a Muránsku Planinu pre región ZV, BB (už iba autom). To je podpora turizmu a dopravy. Ono pridali BUS o 5:50 z BB do BR, ale iba cez školské dni, ale aj ten prichádza do Brezna až o 6:40, tj. 10 minút po odchodoch prípojov smerom na Telgárt a Tisovec.
A k linke 21 chýba akákoľvek komunikácia že sú tu spoje linky ex55 v približne obdobnom čase. A to by chcelo aj s PAL skoordinovať, aby to nebolo ako noty na bubon. Otázka znie, či potom 21 má vôbec zmysel po vozovňu, či namala ísť do Radvaň parku a finito.
Od dnešného dňa sa v premávke objavujú mestské Citelisy 12M (r.v. 2009), ktoré od decembra 2017 v počte 5 ks jazdili v MHD Žiar nad Hronom. Zatiaľ videné ZV-153CA na linke 43 a ZV-156CA na linke 97. V ZH boli nahradené prímestskými Citelismi, ktoré v prímestskej doprave už nemajú využitie.
Ide síce už o staršie vozy, ktoré majú svoje najlepšie roky dávno za sebou. Pozitívom môže byť, že vďaka ich návratu bude väčšia rezerva NP autobusov v prípade výpadkov.
Úplne s tebou súhlasím. Nemám nič proti redukcii ako takej, ak je opodstatnená, ale zrušiť večerné spoje na linke č. 8 bez následnej úpravy cestovného poriadku linky č. 6, následkom čoho vzniknú 40-minútové diery, dokáže len diletant a amatér, ktorý dostal pokyn "zhora" na redukciu CP a zjavne to chcel spraviť spôsobom, ktorý považoval za najmenej prácny a pri ktorom netreba príliš rozmýšľať.
Akceptoval by som aj zrušenie vybraných spojov, evidentne sa vyberali spoje málo využívané, či spoje súbežné s inými linkami. Súhlasím aj so skrátením víkendových spojov 20, 29 a linky 28 po AS. Už horšie je však pochopiť zrušenie zachádzky linky 23 cez AS, nemám pocit, žeby cestujúci z/do Sásovej či Majera túto zastávku nevyužívali. Filozofia zmien (odstrániť duplicitné a neefektívne spoje) bola možno dobrá, ale vybrali si k tomu tú najjednoduchšiu cestu a žiaľ takú, ktorá tejto MHD ešte viac ublíži (v niektorých prípadoch).
Po týchto zmenách už prestávam dúfať, že Banská Bystrica bude mať ešte niekedy kvalitnú MHD hodnú 21. storočia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PIT
Je zrejmé, že to zbabrali (že je pôvodný CP L6 spravený bez posunov spojov dokazuje aj to, že na stránke SAD ZV je vygenerovaný 04.01.2022 CP s platnosťou od 09.01.2022 bez posunov spojov https://sadzv.sk/cp/aktualne/mhd/lV_0601106.pdf) a len dodatočne sa to opravovalo, ale oznam samozrejme zostal bez zmeny. A to tu niekto mal problém, či ty si neomylný, keď si vyčítal chybu v ozname pred pár dňami - no nie, skrátka roky praxe potvrdzujú, že v MHD v BB nič nie je spravené dobre na prvý pokus.
A to je ešte obdobná otázka, či je terno po zrušení céčkových poobedňajších spojov mať 10-minútový interval L6+8 a potom 20 min na Tulskú nejde nič.