Reply on: Viko #55226:
Na tvoju otázku nepoznám presnú odpoveď. SAD Brezno bol k SAD BBDS pričlenený ako dopravný závod od 4. októbra 1999. Ešte v cestovných poriadkoch pre obdobie 1997/1998 vystupuje SAD Podbrezová ako samostatný dopravný podnik, v tom čase zabezpečoval prevádzku prímestských autobusových liniek č. 603471, 603474 a 603476 - 603484.
PeterBB
Nový železničný cestovný poriadok od nedele počíta so zmenami, ktoré presadzovali spolupracovníci Útvaru hodnoty za peniaze. Pribudnú vlaky medzi Bratislavou a Prievidzou, Zvolenom a Košicami. Cestujúci sa však o ôsmej večer nedostanú z Bratislavy do Banskej Bystrice.
Čo sa mení na „južnej“ trase Bratislava – Zvolen – Košice
Nebudú už jazdiť priame vlaky Bratislava – Zvolen – Košice (s výnimkou nočnej „Poľany“). Rýchliky pôjdu alebo na trase Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica, alebo na trase Zvolen – Košice, pričom vo Zvolene sa bude dať prestúpiť.
Pribudnú dva páry rýchlikov medzi Zvolenom a Košicami, ich počet sa tak zvýši zo štyroch na šesť. Večerný vlak z Bratislavy do Banskej Bystrice, ktorý slúžil ako posledný denný spoj, bude skrátený len po Levice. Opačným smerom nepôjde ranný expres.
Od zmeny si sľubujú zmiernenie meškaní a lepšie využitie rušňov a personálu.
Priame vlaky Bratislava – Zvolen – Košice železnice naposledy zaviedli v čase, keď bol ministrom dopravy Árpád Érsek z Mosta-Híd. Tento systém však fungoval aj v dávnejšej minulosti.
Čo sa mení na trase Bratislava – Prievidza
Pribudnú dva páry priamych regionálnych expresov, ich počet v bežný deň stúpne zo štyroch na šesť.
Nebudú sa vymieňať rušne v Leopoldove, takže súprava pôjde s dieselovým rušňom aj na elektrifikovanom úseku z Bratislavy po Leopoldov.
Celkový jazdný čas po novom sa o pár minút predĺži (napríklad z Bratislavy do Prievidze doteraz vlaky jazdili za 2 hodiny 52 minút, po novom to bude o tri minúty viac).
Drvivú väčšinu vlakov si od ZSSK objednáva a financuje štát prostredníctvom ministerstva dopravy.
V novom grafikone sú aj ďalšie zmeny. ZSSK počíta s obnovením troch párov komerčných vlakov InterCity z Bratislavy do Košíc a späť (k súčasnému jednému) a rozšírením počtu vlakov medzi Košicami a Budapešťou, ktoré prevádzkuje s maďarskými železnicami.
Skutočnosť ešte môže ovplyvniť pandémia, od jej vypuknutia robili železnice viacero mimoriadnych zmien.
Zdroj: Denník N