Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
hulmiho.ukkolen

hulmiho.ukkolen

Reply on: S499.1023 #53569:
Aj to som čítal ale článok o primitivizme Lustera som tu nechcel dávať, predsa len je to pán v rokoch. Vieš, byť "antifa" nestačí, treba mať aj rozum a nielen prázdne reči, a treba byť aj psychicky v poriadku a nie mať papier od psychiatra v zmysle, že pacient nie je schopný viesť tím ľudí. ? Vieš ... drístať, že leteli odborníci a nezistiť si, že kto to boli tí ľudia to je také populisticko-fašisticko-boľševické ale nič nové pod Slnkom v našich končinách od puču v 1989. Preto doporučujem skôr než sa začne drístať si overiť, kto išiel a akým spôsobom, či už absurdne, neoprávnene alebo aj oprávnene.
Reply on: hulmiho.ukkolen #53568:
https://www.cas.sk/clanok/654180/lunter-sa-rozhodol-urobit-poriadok-cistky-po-kotlebovi-v-zupe/

Aj ty si vyfičal, Dunčík a nemôžeš si tak užiť vyššie príjmy?
Uviaznutý Beskyd zrejme napokon vyprostilo HDV od Detvana, podľa tisu už premávka obnovená a vlaky pokračujú nasledovne: Beskyd +160 minút, Detvan +24 minút, Borišov +42 minút.
Reply on: BB-Schuhu #53565:
R347 Detvan prišiel do stanice Čremošné a už generuje aj R956 Borišov (19:34 z BB) v stanici Harmanec jaskyňa. Uviaznutý Beskyd stojí niekde na trati, vraj skapala 757.009.
Posledný týždeň je na železnici mimoriadne nepríjemný.

Nedeľa 18.3.2018 - REX 1782 Geravy nabehol v úseku Telgárt - Červená Skala na snehový závej, v dôsledku čoho došlo k vyrazeniu poklopu na podlahe motorového vlaku a zasypaniu interiéru priestoru pre cestujúcich.
https://www.aktuality.sk/clanok/574562/cestujucich-vo-vlaku-zaskocil-sneh-zeleznice-vysvetlili-kde-sa-vzal/

Pondelok 19.3.2018 - osobný vlak Os 7337 (s odchodom 18:06 z Banskej Bystrice) sa vykoľajil v stanici Zvolen os. st.
http://www.teraz.sk/regiony/pod-zamkom-vo-zvolene-sa-vykolajil-vla/314736-clanok.html

Štvrtok 22.3.2018 - na rýchliku R943 Krížna (odchod 5:54 zo Žiliny) začal v medzistaničnom úseku Košťany nad Turcom - Príbovce horieť rušeň 754.071. Vlak bol náhradným rušňom dotiahnutý do Príboviec, v ďalšej časti bol odrieknutý. Cestujúci počkali na ďalší spoj, ktorý tiež meškal viac ako 30 minút.

Štvrtok 22.3.2018 - na rýchliku R340 Beskyd (17:34 z Banskej Bystrice) sa pokazil rušeň v úseku Harmanec jaskyňa - Čremošné. Aktuálne v tejto chvíli vlak generuje meškanie, teraz je na úrovni 115 minút - meškanie sa uvádza v stanici Čremošné "pred príchodom", teda podľa toho vlak do Čremošného ani nedošiel - celkom by ma zaujímalo, kde presne vlak ostal stáť, ktovie či nie vo vnútri Čremošnianskeho tunela.
Nehoda osobného auta, ktoré vletelo rovno do priestoru zastávky (prístrešku) Partizánska cesta, tlačiareň
zdroj: http://bystrica.dnes24.sk/foto-z-miesta-nehody-na-partizanskej-ceste-auto-skoncilo-v-autobusovej-zastavke-294440

Tak ešte že tam nečakali na spoj žiadni cestujúci...
Reply on: draxter #53548:
O baterkáčoch neviem nič nové, ani v médiách sa dlhšie nič neobjavilo, takže ťažko povedať. Ja si však myslím, že tie vozy (teda skôr 3201) už najazdili požadovaný počet kilometrov, a teda testovacia prevádzka sa tým pádom skončila. A teraz sa asi čaká na ukončenie proesu homologizácie (papiere). To je ale len jedna vec. Druhá vec je, že dosiaľ som nezachytil info o tom, žeby poslanci schválili nákup týchto vozidiel (hovorilo sa však niečo o navýšení dotácie z dôvodu obnovy vozového parku u OBOCH dopravcov - to by logicky vychádzalo na nové Urbany pre SAD ZV a TNB 12 pre DPM BB). Ale kým to nebude doriešené (ak sa tak ešte nestalo), tak je čokoľvek predčasné.
Reply on: S499.1023 #53561:
Takisto mam prazsky rocny kupon, hoci chodim do prace prevazne autom. Ani neviem, ci dam tych 13 jazd do mesiaca v MHD, ale za tu cenu je to proste pohodlnejsie. Ked nahodou nemam rocny kupon, tak spekulujem, ako sa MHD vyhnut, obcas idem na cierno a podobne.
Preto si myslim, ze ak mesto chce, aby sa ludia MHD nevyhybali, tak by sa mala nastavit vyhodna cena rocneho kuponu. Povedzme 150€.
Rozhodnutie kupit si rocny kupon je totiz jednorazove, boli ma to raz za rok, rozhodnutie zaplatit jednorazovy listok vsak robi clovek pred kazdym nastupom do autobusu a zakazdym vymysla, ci nie je lepsie riesenie, napriklad ist autom, pesi...

Pritom uz z PITovych udajov vyplyva, ze mesacny kupon v BB az tak velkou usporou nie je. Tržby z PCL 14,36 % a počet prepravených osôb 17,08 %. T.j. len nejaka 15% uspora oproti "priemernemu" cestujucemu.
Reply on: PIT #53560:
Predpokladám, že ten malý počet "električenkárov" je daný tým, že ľudia sa naučili vďaka kvalite a prozákazníckosti MHD používať auto (aj formou spolujazdy), chodiť pešo, na bicykli a MHD využijú, len keď niet inej možnosti (je zima, sneh, vietor, auto je pokazené a sused odišiel na služobnú cestu), takže tých 2x 20 jázd len tak tak využijú a preto radšej idú na zvýhodnené jednorazové z ČK.
Príklad z Prahy: Mesačné predplatné pri použití ročného lístka je ekvivalentom nejakého trinásťnasobku jednotlivého cestovného. Takže si ten ročný lístok kúpim, aj keď väčšinu mesiaca idem len do práce a z práce (autom, pretože 16 min. vs. 60 min. kvôli atypickej relácii) a len dva - trikrát do týždňa idem do mesta (tam chodím prakticky výhradne MHD).
Reply on: 810zssk #53558:
Myslím, že už len keď priložíš samotnú ČK k čítačke pri dverách, tak v prípade, že si s ňou predtým na tom spoji už CL zakúpil, tak to je jasné (ďalší CL ti na tom spoji už automaticky nestiahne). Jednu čítačku zvykne kontrolórska skupina mávať so sebou.

Reakcia na #53557 od 810zssk:
Viem, že bývajú aj podstatne výhodnejšie násobky pri PCL (a záleží, či sa to vypočíta zo základného cestovného alebo zvýhodneného z ČK), ale tak aspoň niečo. Ale aj toto niečo by človeka, čo to denne používa, malo byť jednoznačne výhodné a dôvodom pre kúpu, keďže už pri dennom dochádzaní za prácou jedným spojom tam a jedným naspäť, sa to zaplatí a každá ďalšia jazda i na jednu zastávku, keď sa to človeku hodí cestou, či prestup a pod., je bezplatne. Ale vidíš - vyše 72 % ide z elektornickej peňaženky, čo sa aj mne zdá príliš veľa, ale v BB je zdegenrované vlastne všetko.

Predaj je na dvoch miestach (kancelária SAD ZV na 29. augusta a DPM na AS) i keď ich vzdialenosť je malá, takže počet dva ti to i tak oproti jednejneuľahčí, keďže AS je mimo realitu bežných cestujúcich obyvateľov mesta.

Čo sa týka toho zdržiavania vozidiel - stále sú aj iné logické opatrenia, ako nástup všetkými dverami alebo umožňovanie jazdy vozidiel v časoch, keď to prevádzka dovoľuje, rýchlejšie. Lenže žiaľ dopravcovia sa naučili existovať tak, že imje úplne jedno, či cestujúcich vozia, koľho ich je, ako kvalitne službu poskytujú, či koľko spôsob jej realizácie stojí, keďže si vždy všetko dajú v strate uhradiť objednávateľovi a je im to absolútne jedno.
Reply on: Vladimír #53555:
To aby človek použil ďalšie dva lístky na to, aby získal jeden doklad o kúpe predchádzajúceho?
Resp. prenesenie vlastnej povinnosti na niekoho iného s podmienkami pomaly vylučujúcimi realizáciu. Doklad dáme, dokonca zadarmo, ak si poň prídete do sídla spoločnosti v susednom kraji a pod.? To je potom jasné, že si človek napr. radšej nedá preplatiť cestovné, ako keby mal získavať takýmto spôsobom doklady. Horšie by už bolo v prípade vyšších súm cestovného. Je to určite z pohľadu prevádzkovania dopravy praktické, menej nákladné, časovo náročné a znižujúce záujem o realizáciu ako takú, ale je otázne, či takáto aplikácia by mohla byť cieľom zákona.
Reply on: PIT #53554:
Mne sa zda ze kedysi pradavno (roky dozadu) tu niekto z DPMBB tvrdil ze listky sa do karty aj v BB zapisuju a s citackou je mozne z karty zistit aky bol posledny zakupeny CL. Akurat sa to zaroven aj tlaci. Kazdopadne, EMtrest to dokaze, staci si to objednat. Potom len treba revizorov vybavit citackami (ak ich nenosia tak ci tak na ISICy).
Reply on: PIT #53553:
Dakujem za cisla.

Este upresnim co som myslel ked som povodne pisal o cestujucich s EP: Obcasnymi cestujucimi by sa stali po zvyhodneni PCL ako som navrhoval - cele to bolo myslene ako jeden balik. Vyhodnejsie PCL by mali znamenat presun ludi z EP na PCL. PCL ktory je 40-nasobkom jednorazoveho listka podla mna nie je dostatocne motivacny - napr. Brno ma 22-nasobok, Bratislava ma niekde medzi 23-29-nasobkom (podla typu jednorazoveho CL), v oboch pripadoch s dalsim zvyhodnenim pre PCL s dlhsiou platnostou. Verim ze keby sa BB posunula niekde tymto smerom, tak by aj ten podiel PCL stupal.

A za relevantny faktor povazujem aj formu predaja, ak jedine miesto kde sa to da kupit je otvorene od 8:00 do 17:00, tak je ten produkt pre cast cestujucich (a mozno prave tu ktora by ho vyuzivala najviac) tazko dostupny.

Co sa evidencie tyka, chapem ze to je ucel evidencnych listkov, ale je to sakra draha evidencia. To postavanie vozov po zastavkach zvysuje naklady (kvoli nizsej obeznej rychlosti vozidla), ako aj znizuje trzby (menej atraktivna VHD). Radsej nech sa tri krat za rok zaplati clovek co bude sediet v autobusove a zapisovat (alebo este lepsie obstaraju pocitadla cestujucich, ktore su schopne zaregistrovat aj vystup).
Reply on: 810zssk #53552:
V Nitre je možné na predajnom mieste možné požiadať o daňový doklad za mesačné zúčtovacie obdobie. Vydáva sa na počkanie a zadarmo. Dlhodobo využíva jeden jediný zákazník
Reply on: PIT #53554:
V Nitre je možné na predajnom mieste možné požiadať o daňový doklad za mesačné zúčtovacie obdobie. Vydáva sa na počkanie a zadarmo. Dlhodobo využíva jeden jediný zákazník 🙂
Reply on: 810zssk #53552:
Ja som reagoval hlavne vo vzťahu k tvojej poznámke adresovanej SADistickému aplikovaniu čohokoľvek v BB. Viem, že pre vás zvonka sú veci v našej galaxii ťažko pochopiteľné, ale hádam sa vieš vžiť do toho, že pri tom, čo tu dopravca dokázal za 12 rokov, je pre mňa skutočne totálnym scifi, že by som si u neho mohol vedieť v systéme získať elektronické formu dokladu. Preto som sa zamýšľal nad tým, ako by sa v prípade netlačenia CL toto realizovalo ?
Reply on: 810zssk #53545:
V BB je so zrýchľovaním ťažko - aj keď sú čítačky v 30 Tr aj pri 3. dverách, 7 rokov sa nepoužívajú (o nástupe všetkými dverami nehovoriac); keď v okrajových, resp. iných režimoch s nižšou časovou náročnosťou na premiestnenie autobusy môžu jazdiť rýchlejšie, tak je CP v rozpore s vyhláškou a zdravým rozumom postavený tak, aby to nešlo a je zhodný v niektorých prípadoch dokonca aj s časmi v špičke.

Čo sa týka podielu PCL - podľa výročnej správy DPM za rok 2016 vychádzali tržby z PCL 14,36 % a počet prepravených osôb 17,08 %. Cestujúci s jednorazovými CL z elektronickej peňaženky vôbec nie sú nejakými "príležitostnými" a predstavujú naopak až 72,18 %; v hotovosti je 10,33 % a SMS 0,4 % prepravených osôb.
Počet prepravených osôb s celodenným SMS bolo za celý rok len 236. Pípanie sa využíva nielen kvôli buzerácii, ale aj kvôli evidencii cestujúcich a aspoň ako čiastočný prieskum využívania i keď výsledkami je otázne, či sa niekto zaujíma. Prestupnosť je zabezpečená aspoň cez PCl, akurát keď ľudia po rokoch už nie sú riadne stotožnení s využívaním VHOD, nie sú v hlavách akosi schopní pochopiť ich výhodnosť (už len pri dvoch jazdách za pracovný deň sa to zaplatí), ktorá je zrejmá aj pri tom 40-násobku zvýhodneného cestovného z karty i keď určite sa čakal výhodnejší pomer pri 90-dňovom PCL.

Podrobne podľa druhu cestovného: http://www.registeruz.sk/cruz-public/domain/financialreport/attachment/5674537
Reply on: PIT #53550:
Neviem co presne chces povedat prvym odsekom, lebo ten explicitne uvadza ze namiesto tlace papieroveho listka mozno CL zaznamenat v elektronickom systeme.

Co sa tyka vydaja danoveho dokladu, na Slovensku existuju systemy bez tlace papieroveho CL minimalne v Bratislave, Nitre a Kosiciach. V Bratislave sa danovy doklad vydava v elektronickej podobe (podobne ako pri SMS listku) do zakaznickeho konta na stranke koordinatora IDS, vid screenshoty. V ostatnych mestach to musia mat riesene nejak inak - Vladimir bude vediet povedat.
Reply on: PIT #53550:
Čítaj za alebo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.