Reply on: 810zssk #53558:
Myslím, že už len keď priložíš samotnú ČK k čítačke pri dverách, tak v prípade, že si s ňou predtým na tom spoji už CL zakúpil, tak to je jasné (ďalší CL ti na tom spoji už automaticky nestiahne). Jednu čítačku zvykne kontrolórska skupina mávať so sebou.Reakcia na #53557 od 810zssk:
Viem, že bývajú aj podstatne výhodnejšie násobky pri PCL (a záleží, či sa to vypočíta zo základného cestovného alebo zvýhodneného z ČK), ale tak aspoň niečo. Ale aj toto niečo by človeka, čo to denne používa, malo byť jednoznačne výhodné a dôvodom pre kúpu, keďže už pri dennom dochádzaní za prácou jedným spojom tam a jedným naspäť, sa to zaplatí a každá ďalšia jazda i na jednu zastávku, keď sa to človeku hodí cestou, či prestup a pod., je bezplatne. Ale vidíš - vyše 72 % ide z elektornickej peňaženky, čo sa aj mne zdá príliš veľa, ale v BB je zdegenrované vlastne všetko.
Predaj je na dvoch miestach (kancelária SAD ZV na 29. augusta a DPM na AS) i keď ich vzdialenosť je malá, takže počet dva ti to i tak oproti jednejneuľahčí, keďže AS je mimo realitu bežných cestujúcich obyvateľov mesta.
Čo sa týka toho zdržiavania vozidiel - stále sú aj iné logické opatrenia, ako nástup všetkými dverami alebo umožňovanie jazdy vozidiel v časoch, keď to prevádzka dovoľuje, rýchlejšie. Lenže žiaľ dopravcovia sa naučili existovať tak, že imje úplne jedno, či cestujúcich vozia, koľho ich je, ako kvalitne službu poskytujú, či koľko spôsob jej realizácie stojí, keďže si vždy všetko dajú v strate uhradiť objednávateľovi a je im to absolútne jedno.
810zssk
V prvom rade je nutne nastavit podmienky PCL tak, aby ich vyuzivala drviva vacsina cestujucich - celkom uprimne, neviem aky dnes maju vlastne podiel, ale cena vo vyske 40-nasobku zakladneho cestovneho sa mi zda vysoka a nedostatocne motivujuca (okrem ceny treba ale riesit aj formu predaja). Zaroven potom spolu s tym zrusit buzeracne listky pre cestujucich s PCL. Po dosiahnuti tychto dvoch podmienok drviva vacsina cestujucich do vozidla nastupi (ktorymikolvek dvermi) a posadi sa, bez zdrzovania.
Pre cestujucich s elektronickou penazenkou (t.j. segment cestujucich, ktori MHD vyuzivaju prilezitostne, ale su miestni, pripadne dochadzaju PAL) zrusit tlac papierovych cestovnych listkov, co opat o kusok zrychli odbavovanie. Zaroven zrusit neprestupnu tarifu a zaviest casovu platnost listka pocas ktorej moze cestujuci cestovat bez dalsieho pipania sa. Mozne je zvazit tiez rozsirenie moznosti dobijania CK (teoreticky novinove stanky, pokladna ZSSK, atd. ale najma internet) s naslednym znevyhodnenim dobijania v autobuse (manipulacny poplatok, alebo vyssie minimalne dobitie).
V segmente nahodnych cestujucich (turisti, ludia bez CK a podobne) potom mozno zachovat predaj u vodica, kedze pojde o zlomok cestujucich. S tym ze aj listky od vodica by mali byt prestupne (cim sa opat zrychli celkova doba odbavovania cestujucich v sieti, ale zaroven sa zavedenim plne prestupnej tarify znizi tlak na nezmyselne linkovanie) a mal by byt v ponuke VYHODNY 24-hodinovy listok (s tym ze pri prestupoch by sa cestujuci listkom preukazoval len na vyzvu revizora/OOD, podobne ako cestujuci s PCL).
Keby sa vsetko toto implementovalo (a mimochodom, ziadna z tych zmien nevyzaduje hardwarove zasahy), tak by podla mna boli problemy vyriesene bez nutnosti investovat do organizacne narocneho predaja mimo vozidla, ktory napokon pre cestujucich ani nie je preferovany. Investicne narocnejsie nadstavby tarifneho systemu (napr. moznost pouzitia platobnej karty namiesto EP, alebo kupa CL cez aplikaciu v mobile) by uz potom boli len prijemnym bonusom.