K novej autobusovej stanici :
1. Včera papalášska akcia, iba pre V.I.P. darmožráčov z radov poslancov, MsZ a pod. "smotánka", pre "podľudí" bude akcia až dnes ... Keď som videl tú bandu so šampanským, čo tam sú možno prvý a posledný alebo pri najlepšom predposledný krát v živote a fotia sa tam ako haranti na pokec, tak mi došlo nevoľno. Ich zásluhy a záujem o vec nulové a úmerne tomu vyzerá aj riešenie priestoru pre verejnú dopravu.
2. Desiatky obchodov a kaviarní hotových, ale čakárne a sociálka pre šoférov a informačná kancelária rozrobené. Ak ste boli v Lučenci či Rimavskej Sobote a porovnáte tamojšie informačné tabule s tým, čo ponúka AS v BB, tak jednoznačne Lučenec a RS sú na tom lepšie! Očividne dopravné služby v autobusovej stanici majú čas, dôležitejšie je nakupovať, pretože denné dochádzanie a kultúrne cestovanie za prácou, vzdelaním a pod. nie je až tak podstatné ako si zaparkovať autíčko, nakúpiť si a spokojne kysnúť.
3. Zaujímalo by ma, že kde budú autobusy prestávkovať, najmä ak tam končí 21 prímestských liniek a čo i len keď tam 10-11 bude mať prestávku tak, že kde tie budú stáť?! Ešte keď sa tam odparkujú iní diaľkoví dopravcovia, alebo teda budú mať ten zámer ... Potom keď si zoberiem, že si stewardky RJ chválili možnosť sa najesť v staničných priestoroch a prestávkovať tam, tak chcem vidieť ako budú behať z Mičinskej ...
4. Ďalšia vec je to kde umiestnili autobusové nástupištia. Vôbec sa nepresunuli bližšie k železničnej stanici. Presuny medzi autobusovými nástupišťami a železničnou stanicou sú síce bezpečnejšie ale dlhšie. Oproti minulosti zanikla možnosť priameho prístupu na prvé nástupište nakoľko na dané miesto nejaký diletant nakvasil komunikáciu pre zásobovanie obchodných prevádzok.
5. Prístup k nástupištiam je buď cez eskalátory na treťom ostrovnom nástupišti alebo potom cez úzke schodíky vedúce k nástupišťu MHD, čo som tiež zvedavý, že čo okrem liniek z Uhliska, ktoré viac nepremávajú ako premávajú tam bude ešte premávať. Nemám pocit, že pri tých ambíciách koľko ľudí sa tam má premlieť, že tie eskalátory a jedno schodište (vhodné skôr ako evakuačné) budú kapacitne stačiť najmä ak tam majú ísť ľudia s batožinou. Nejaký výťah pre ZŤP som si tam nevšimol tiež.
6. Zaujímavá je aj organizácia dopravy v autobusovej časti. Prvé tri ostrovné nástupištia sú orientované od nábrežia na žel.st., ostatné opačne, čiže časť autobusov pred príchodom absolvuje okružnú jazdu cez pol autobusky, časť to čaká počas jej opúšťania. Vzhľadom k počtu nástupíšť, ktorý je nižší a tiež je priestor pre VHD skromnejší myslím, že predstavení majú silno u riti rozvoj VHD a počítajú skôr s jej utlmením než rozvojom.
7. Nie som odborník na stavebné materiály ale som veľmi zvedavý, že koľko vydrží ten povrch vozovky v stanici a tiež kde všade sa tam bude zdržovať daždová voda, keďže riešenia odtokov isto neboli to, čím by sa projektant zaoberal nejak. Čiže v prípade väčšieho objemu zrážok alebo, že sa vyleje Hron, tak doporučujem nasadiť rybárske gumáky. Ešte keď si zoberieme, že nástupišťa sú o niečo nižšie namiesto toho aby boli vyššie (na úrovni obratiska MHD pred žel.st. a priamo pri nej), tak budeme mať možno aj plavecký výcvik čoskoro už najbližšiu jar.
Môj názor na záver je, že stačilo pôvodnú stanicu posunúť bližšie k súčasnej železničnej stanici. Autobusovú stanicu mohli prepojiť cez prvé nástupište so železničnou stanicou krytým prechodom pre peších, ktorí by sa dostali do budovy autobusovej stanice (pri troche triezveho rozumu mohla byť BB prvým mestom so spojenou železničnou a autobusovou stanicou, ale čo už keď sme ponechali autobusovú dopravu v súkromných rukách na jej humpľovanie a drancovanie rozpočtov VÚC), kde by by hneď bola pomerne štedrá čakáreň s informačnými tabuľami (po vzore AS v LC a RS farebne odlíšené linky podľa toho či je to MHD, prímestská, diaľková alebo medzinárodná, či mimoriadna doprava). Daná čakáreň by bola obojstranne priechodná od bus nástupíšť aj železnice (tak ako je v LC a isto nielen v LC ...) a z nej by som až viedol vestibul do obchodnej časti, ktorá sa mala rozprestierať popri ceste, príp. až pri čerpacej stanici. Bohate by stačila presklená promenáda s výhľadom na autobusovú stanicu, resp. na autobusovú časť a po druhej strane obchody. Zásobovanie mohlo byť riešené práve tunelom popod AS (kto potrebuje vidieť zásobovanie vôbec na povrchu?!). A autobusová časť mohla byť rovnako tak krytá vyspádovanou strešnou konštrukciou pre zabezpečenie lepšieho odtoku dažďovej vody a odpratávanie snehu. Príp. to mohla byť kupolovitá konštrukcia ako majú iné moderné autobusové terminály.
Teším sa na reakcie, najmä od tých, ktorí tam osobne boli a neposudzujú iba podľa fotiek, vizualizácií a načmáraných projektov.
1. Včera papalášska akcia, iba pre V.I.P. darmožráčov z radov poslancov, MsZ a pod. "smotánka", pre "podľudí" bude akcia až dnes ... Keď som videl tú bandu so šampanským, čo tam sú možno prvý a posledný alebo pri najlepšom predposledný krát v živote a fotia sa tam ako haranti na pokec, tak mi došlo nevoľno. Ich zásluhy a záujem o vec nulové a úmerne tomu vyzerá aj riešenie priestoru pre verejnú dopravu.
2. Desiatky obchodov a kaviarní hotových, ale čakárne a sociálka pre šoférov a informačná kancelária rozrobené. Ak ste boli v Lučenci či Rimavskej Sobote a porovnáte tamojšie informačné tabule s tým, čo ponúka AS v BB, tak jednoznačne Lučenec a RS sú na tom lepšie! Očividne dopravné služby v autobusovej stanici majú čas, dôležitejšie je nakupovať, pretože denné dochádzanie a kultúrne cestovanie za prácou, vzdelaním a pod. nie je až tak podstatné ako si zaparkovať autíčko, nakúpiť si a spokojne kysnúť.
3. Zaujímalo by ma, že kde budú autobusy prestávkovať, najmä ak tam končí 21 prímestských liniek a čo i len keď tam 10-11 bude mať prestávku tak, že kde tie budú stáť?! Ešte keď sa tam odparkujú iní diaľkoví dopravcovia, alebo teda budú mať ten zámer ... Potom keď si zoberiem, že si stewardky RJ chválili možnosť sa najesť v staničných priestoroch a prestávkovať tam, tak chcem vidieť ako budú behať z Mičinskej ...
4. Ďalšia vec je to kde umiestnili autobusové nástupištia. Vôbec sa nepresunuli bližšie k železničnej stanici. Presuny medzi autobusovými nástupišťami a železničnou stanicou sú síce bezpečnejšie ale dlhšie. Oproti minulosti zanikla možnosť priameho prístupu na prvé nástupište nakoľko na dané miesto nejaký diletant nakvasil komunikáciu pre zásobovanie obchodných prevádzok.
5. Prístup k nástupištiam je buď cez eskalátory na treťom ostrovnom nástupišti alebo potom cez úzke schodíky vedúce k nástupišťu MHD, čo som tiež zvedavý, že čo okrem liniek z Uhliska, ktoré viac nepremávajú ako premávajú tam bude ešte premávať. Nemám pocit, že pri tých ambíciách koľko ľudí sa tam má premlieť, že tie eskalátory a jedno schodište (vhodné skôr ako evakuačné) budú kapacitne stačiť najmä ak tam majú ísť ľudia s batožinou. Nejaký výťah pre ZŤP som si tam nevšimol tiež.
6. Zaujímavá je aj organizácia dopravy v autobusovej časti. Prvé tri ostrovné nástupištia sú orientované od nábrežia na žel.st., ostatné opačne, čiže časť autobusov pred príchodom absolvuje okružnú jazdu cez pol autobusky, časť to čaká počas jej opúšťania. Vzhľadom k počtu nástupíšť, ktorý je nižší a tiež je priestor pre VHD skromnejší myslím, že predstavení majú silno u riti rozvoj VHD a počítajú skôr s jej utlmením než rozvojom.
7. Nie som odborník na stavebné materiály ale som veľmi zvedavý, že koľko vydrží ten povrch vozovky v stanici a tiež kde všade sa tam bude zdržovať daždová voda, keďže riešenia odtokov isto neboli to, čím by sa projektant zaoberal nejak. Čiže v prípade väčšieho objemu zrážok alebo, že sa vyleje Hron, tak doporučujem nasadiť rybárske gumáky. Ešte keď si zoberieme, že nástupišťa sú o niečo nižšie namiesto toho aby boli vyššie (na úrovni obratiska MHD pred žel.st. a priamo pri nej), tak budeme mať možno aj plavecký výcvik čoskoro už najbližšiu jar.
Môj názor na záver je, že stačilo pôvodnú stanicu posunúť bližšie k súčasnej železničnej stanici. Autobusovú stanicu mohli prepojiť cez prvé nástupište so železničnou stanicou krytým prechodom pre peších, ktorí by sa dostali do budovy autobusovej stanice (pri troche triezveho rozumu mohla byť BB prvým mestom so spojenou železničnou a autobusovou stanicou, ale čo už keď sme ponechali autobusovú dopravu v súkromných rukách na jej humpľovanie a drancovanie rozpočtov VÚC), kde by by hneď bola pomerne štedrá čakáreň s informačnými tabuľami (po vzore AS v LC a RS farebne odlíšené linky podľa toho či je to MHD, prímestská, diaľková alebo medzinárodná, či mimoriadna doprava). Daná čakáreň by bola obojstranne priechodná od bus nástupíšť aj železnice (tak ako je v LC a isto nielen v LC ...) a z nej by som až viedol vestibul do obchodnej časti, ktorá sa mala rozprestierať popri ceste, príp. až pri čerpacej stanici. Bohate by stačila presklená promenáda s výhľadom na autobusovú stanicu, resp. na autobusovú časť a po druhej strane obchody. Zásobovanie mohlo byť riešené práve tunelom popod AS (kto potrebuje vidieť zásobovanie vôbec na povrchu?!). A autobusová časť mohla byť rovnako tak krytá vyspádovanou strešnou konštrukciou pre zabezpečenie lepšieho odtoku dažďovej vody a odpratávanie snehu. Príp. to mohla byť kupolovitá konštrukcia ako majú iné moderné autobusové terminály.
Teším sa na reakcie, najmä od tých, ktorí tam osobne boli a neposudzujú iba podľa fotiek, vizualizácií a načmáraných projektov.
BB-Schuhu