Autobusy jazdia z toho dôvodu že máme dvoch nových šoférov ktorý i zatiaľ len robia trolejbusový kurz, automaticky musia vykonávať službu a tak zatiaľ jazdia na autobusoch
s tou #1501 to chápem, kľudne nech jazdí kedy-tedy, len je smutné, že na linke do nemocnice, to by bolo lepšie na nejakom inom smere (2,6,7). Veď práve linka 1 je najnosnejšou celej MHD a súčasný počet vozov by mal byť garanciou, že na nej okrem mimoriadneho výpadku a hradenia ZV budú len NP vozy. Čo sa týka jazdy autobusov, toto ozaj nechápem: kĺbak BB-997BS by som pochopil, ak by napr. zlyhala nejaká 31Tr, tak sa ako záloha vypraví rovnako kapacitné vozidlo, aby sa napojilo na trase, ale od ďalšieho kola by mala ísť potom nejaká 15Tr. Celodenné jazdenie busov je však mrhanie peniazmi i ekológiou. A cez víkend to už ozaj vôbec nechápem, zo žiadneho hľadiska, vo vozovni je toľko NP vozov, až hrôza...
PS: videl som dnes ráno, že tam, kde stávajú busy (BB-997BS a BB-561DK) je skelet dákej 14Tr alebo prednej časti 15Tr, nevie niekto o čo ide?
Re: draxter (z dispečerského fóra)
Na toto nie je priamočiara odpoveď. Za jazdením 1501-ky vidím dôvod inde. Na sobotu 25.6. si skupina nadšencov objednala fotojazdu týmto vozidlom, a teda pochopiteľne je v záujme dopravcu otestovať tento voz v premávke, aby náhodou nezlyhal priamo v akcii.
Aj autobusy jazdia podľa mňa (najmä) preto, lebo musia jazdiť z nejakých dôvodov. Teda nemusí to byť automaticky neschopnosť nových 30Tr/31Tr, i keď určite aj toto sa stáva.
No pokiaľ ide o spoľahlivosť, myslím si, že trolejbusy sú na tom v porovnaní s autobusmi relatívne dobre. T.č. máme napr. zase dlhodobo odstavený Citelis ZV-169CA (nejazdí 3 mesiace), naviac s reklamou Fresenius (neviem ako si budú riešiť túto vec, keďže voz so zaplatenou reklamou nejazdí), no ale občasné výpadky sú neustále. Taktiež aj niektoré B952 (nielen Citelisy) začínajú vyzerať zúfalo, nakoľko opravy z rokov 2014-2015 sa akosi zastavili a tie vozy už majú cez 10 rokov bez väčšej opravy.
V sobotu 25.6.2016 sa plánuje v Banskej Bystrici, Zvolene a okolí celoslovenský zraz historických autobuov - BUSFEST.
Aj napriek tomu, že termín podujatia je známy už rok, presnejší program nie je verejnosti známy ani necelé dva týždne pred podujatím. Rovnako nie je jasné, ktoré vozidlá sa na Busfeste zúčastnia.
Tak som to este skombinoval s navrhom, ktory zverejnil Moravskoslezsky kraj a spojenie z BB do Ciech severom vyzera nasledovne:
RegioJet: ZV - BB (5:16) - OVa (8:48) - Praha (12:12)
ZSSK/CD: ZV - BB (5:34) - OVa (9:10) [- prestup Pendolino: Praha (12:21)]
ZSSK/CD: BB (9:34) - Ova (13:10) [- prestup Pendolino: Praha (16:22) - Cheb]
ZSSK/CD: BB (13:34) - Ova (17:10) [- prestup Pendolino: Praha (20:21)]
ZSSK/CD: BB (17:34) - Ova (21:10)
ZSSK/CD: BB (19:34) - Praha (6:33)
CD/ZSSK: Ostrava (6:50) - BB (10:26)
CD/ZSSK: [Pendolino: Praha (11:37) - prestup v Ova] OVa (14:50) - BB (18:26)
CD/ZSSK: [Pendolino: Praha (13:37) - prestup v Ova] OVa (16:50) - BB (20:26) - ZV
RegioJet: Praha (14:44) - Ova (18:05) - BB (21:21) - ZV
CD/ZSSK: Praha (22:00 ?)- BB (6:26)
Na vsetky vlaky s vynimkou prveho z Ostravy a posledneho do Ostravy je v Bohumine moznost prestupu na vlaky z/do Warszawy. Je tam ale cca hodinove cakanie s vynimkou vlaku s prichodom do BB 20:26, kde to nadvazuje optimalne (t.j. cesta z Warszawy do BB sa da stihnut za 7h55).
Zaujímal som sa ohľadne toho priameho spojenia s Ostravou:
Dobrý deň,
Na vašu pripomienku zaslanú dňa 28.5.2016 na Kontaktné centrum ZSSK, týkajúcej sa pripravovaného grafikonu 2016/2017, Vám po posúdení uvádzam :
Do pripravovaného grafikonu 2016/2017 sú plánované i vlaky v trase Banská Bystrica – Žilina – Ostrava. Odchody z Banskej Bystrice o 5:34 (zo Zvolen os. st.), 9:34, 13:34 a 17:34. Príchody do Banskej Bystrice o 10:26, 18:26 a 20:26 (do Zvolen os. st.). Nový grafikon ešte nie je definitívne uzavretý, preto v tomto zámere ešte môžu byť zmeny.
V mene Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., Vám ďakujem za pripomienku a verím, že naše vysvetlenie je postačujúce.
V autobuse bol iba vodič. ktorému sa našťastie nič nestalo. Podľa popisu i fotiek sa zdá, že ani autobus nebude vážne poškodený.
Kto bude taký dobrý a zistí EČV?
Keď sa darí, tak sa darí. SAD ZV s ďalším havarovaným autobusom!!! Tentokrát v ZH (resp. v Lad.Vieske) pri zastávke nadjazd. Videl som len toľko, že je to Arway. V protismere prerazil zvodidlá a skončil v stromoch. Ale mal šťastie v nešťastí, pretože pár metrov ďalej a zletel by z mosta na koľajnice.
PeterBB