Reply on: BB-Schuhu #51655:
Toto zase nie. Poziadavka na predlzovanie platnosti PCL vedie skor k zruseniu bezplatneho cestovania. Ide len o 1 den. Pri sucasnom odbavovacom systeme sa velke napory ludi nedaju zvladnut. To som videl aj na SIAF. Miesto rychleho nastupu ludi stal autobus na kazdej zastavke aj 10 minut.Aj pripadna kyvadlovka by v pripade nastupu 2 dverami s kupovanim listkov len zablokovala vsetky zastavky. Takto sa napriklad do 31 Tr nasackoval kocik aj do 4. dveri, co sice nie je OK, ale aspon nikto neostal na zastavke. To bolo na linke 6 v smere do mesta.
Ine je to v pripade jarmoku. Tam by tiez bodla pravidelna kyvadlovka namiesto nahodnych klbovych spojov, ale tam je prud cestujucich rovnomerny a platenie nie je problem.
Ale mozno raz v BB pristane myslienka, ze nie je nutne tlacenie evidencnych listkov, staci zapis na karte.
BB-Schuhu
Dnešný deň mal špecifické dopravné pomery - kým ráno a dopoludnia necestuje takmer nikto, popoludní bol nárazový nával cestujúcich do/z centra mesta na novoročný program a ohňostroj na Námestí SNP. Dopravca posilnil dopravu tak, že vypravil na vybrané poradia kĺbové vozidlá - ktoré dopoludnia jazdilo úplne prázdne a zbytočne, naopak popoludní jazdili spoje preplnené a nepostačovali, nakoľko sa jazdilo podľa obvyklých víkendových CP so slabým 30 min. intervalom, ktorý na prepravenie veľkej masy cestujúcich na konkrétny čas nemali šancu kapacitne vyhovieť. Linka č. 6 kľudne mohla mať posilnený interval a jazdiť častejšie ako 30 minút, podobne aj spoje zo Sásovej na Strieborné nám, možno aj z Podlavíc a Radvane (tam neviem aká bola situácia).
Ak to zhrnieme - kapacita v dnešný deň bola síce navýšená, ale rovnomerne počas dňa a absolútne neúmerne dopytu, ktorý bol v rámci dňa diametrálne odlišný.