Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #51593:
prosím ťa už prestaň z nezmyslami, jasné že má kvorka pravdu a všetky R sú dotované, čo si úplne mimo? čo porovnávaš neporovnateľné, čo má mzda s dotovaním? dotujú ťa rodičia, ak tvoja mzda ti nestačí na náklady a živobytie, a to isté je pri doprave vo verejnom záujme, jednoducho musí byť dotovaná ak je stratová. ❗

To krúženie vymyslel kto? označník v smere do mesta už ani nie je na svojom mieste, kde je CP? vylepený pod prístreškom? kĺbak má problém sa na hlavnú cestu dostať v špičke.
Reply on: 810zssk #51588:
To ci je niekto ochotny jazdit za sucasnych podmienok zistime len tak, ze sa vypise verejna sutaz. Uvidime ake budu vysledky v sutazi BB-BA, ale BA-KE je urcite lukrativnejsia trat.

Zachovanie socialnych zliav je mozne aj pri nedotovanych vlakoch. Dotujes priamo ten cestovny listok. Funguje to tak v Cechach. Ak stat vyzaduje aby dopravcovia poskytovali socialne zlavy, tak im jednoducho preplaca rozdiel medzi cenou zlavneneho a nezlavneneho listku.

re dotacia - presne ako pise kvorka. Tam, kde je spolocensky vhodne, aby existovala nejaka sluzba, ale cena, ktoru su prijemcovia sluzby ochotni platit, nie je dostatocna na to, aby vznikla adekvatna ponuka na zaklade trhovych mechanizmov, moze sa stat rozhodnut, ze na takuto sluzbu prispeje = zadotuje ju.
Ak zostanem pri tvojom prirovnani so zamestnanim, bezni zamestnanci pracuju za mzdu, ktoru je zamestnavatel ochotny platit. Je vsak mozne, aby stat mzdu nejakym sposobom dotoval - napriklad dotacia zamestnavatelovi za vytvorenie pracovneho miesta v regione s vysokou nezamestnanostou.

Ja som nikde netvrdil, ze dotacia je zla. Ale v pripade linky BA-KE sme v situacii, ze za dotaciu (mozno aj nizsiu) by bolo ochotnych jazdit viacero dopravcov, dokonca Jancura uz dnes jazdi bez dotacie. Preto je na mieste otazka, ci stat neplati za prevadzku vlakov na danej linke prilis.
Reply on: pepies #51579:
To krúženie na krematoriu je riadna psychiatria aj pre cestujucich aj pre vodicov, najmä klboviek. Je to neosvetlené, potme je problém sa tam vobec trafiť. Vo vstupe je okrem toho hlboka nezaplátaná jama. Zachádzka od Rakytoviec má zhruba 200m, je to vela alebo málo? Ja si myslim ze pri počte spojov liniek 55 a 21 je to dost, skuste niekto poratat kolko km to robi mesačne, prípadne rocne. ? Zachádzka trvá v idealnom pripade do minuty, ak sa dáva 2x prednosť, je to 2 a viac, co uplne v pohode stačí na to aby cestujúci nestihli nadpoje na ktoré boli naučení. Z toho vyplýva otázka: NAOZAJ NIKTO Z MESTA NENAŠIEL INTELIGENTNEJŠIE RIEŠENIE?
Reply on: kvorka #51591:
Tebe ked zamestnavatel posiela mzdu, tak ta "dotuje"?
Reply on: kvorka #51590:
Stat si objednava sluzbu a plati ju. To nie je dotacia. Dotacia je bezodplatna.
dotácia - peńažný príspevok (rovnako ako dotácie z fondov EÚ na torlejbusy a pod.) najčastejšie z verejných financií.

Prevádzka ZSSK je komplet dotovaná z verejných peňazí a teda aj všetky R a Os (a iné novovzniknuté trhlé kategórie). Rovnako je dotovaná prevádzka OS na trati z BA do KN pre Regiojet.
Reply on: 810zssk #51588:
čo trepeš že nie sú dotované, jasne že R BA-KE sú dotované, pretože štát platí stratu vo verejnom záujme a teda dotuje ich prevádzku, pretože nezarobia na náklady. Štát tieto R dotuje (rovnako ako mesto pri MDH a kraj pri PAL), pretože neplatí ich plnú cenu, ale rozdiel medzi tržbou a stratou.
Neviem či ste si všimli, ale na stránke mesta je niekoľko dokumentov k AS (ako podklady na mimoriadne rokovanie čo bolo ohľadom jej kúpy):

http://materialy.banskabystrica.sk/mestske_zastupitelstvo/2015/2015_12_08/04%20-%20%20Nakladanie%20s%20majetkom/

Okrem iného je tam vypísané vybavenie stanice (podsvietené CP, lcd displeje, cyklostojany atď). Je tam aj pôdorys a dosť detailný opis ako AS tak aj obchodného centra.

Najväčšou zmenou je zmena státia zo šikmého na pozdĺžne (ako bolo vidieť aj na najnovšej vizualizácii na bystricovinách). Má to aj pozitíva (mhd presunutá ku čakárni, kde bolo predtým V1 a V2 - nemusí sa tak točiť cez celú AS), na druhej strane si neviem celkom dobre predstaviť organizáciu dopravy, snáď sa to nejak ešte utrasie.
Reply on: Petik #51587:
Hej, tu je niekto ochotny jazdit rychliky bez objednavky statu za sucasnych podmienok? Fajn, tesim sa na uchadzaca ktory ponukne cenu 0 eur za vozenie rychlikov BA-BB 🙂

Zrusenie objednavania rychlikov na trase Bratislava - Kosice by instante znamenalo:
a) podstatnu redukciu poctu spojov a nedodrzanie zakladnej obsluznosti - pretoze na tej trase su niektore vlaky proste prilis malo vytazene na komercnu prevadzku a nikto ich nebude mat dovod prevadzkovat
b) zvysenie cien minimalne pre niektore skupiny cestujucich (ktore dnes maju narok na evidencne, bezplatne, alebo niektore druhy zlavneneho cestovneho), ak nie pre vsetky, pretoze komercny dopravca nebude mat povinnost ani dovod riadit sa regulovanym cestovnym - specialne ak by bol monopolny dopravca

Ad. dotacia: Nie, rychliky nie su dotovane. Stat si ich objednava a za tieto dopravcovi sluzby plati. Teba tiez zamestnavatel nedotuje ked ti posiela mzdu, ale plati ti za vykonanu pracu. Ked prides do potraviny tak ich nedotujes, ale platis im za poskytnuty tovar a sluzby.
Reply on: 810zssk #51578:
Uz o tom pisu aj v novinach: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-poprve-rusi-castecne-stevardky-ffx-/eko-doprava.aspx?c=A151215_003205_eko-doprava_suj

Mimochodom nedokoncili sme tu debatu ohladne linky z Blavy do Kosic #51532). Na tom, ci je IC novy produkt alebo stary produkt sa asi nezhodneme, takze nema cenu sa o tom dalej dohadovat.

Co sa tyka beznych rychlikov statnych zeleznic, tak tieto dotovane su. Je jedno, ze je to dotacia za sluzbu vo verejnom zaujme. A pokial tento verejny zaujem dokaze niekto uspokojit bez dotacie, tak je plytvanie verejnymi peniazmi platit na takejto linke dotacie pre vybraneho dopravcu.
Tvoje argumenty o jednom rychliku medzi BB a BA za 30€, ktory by zrusil dotovane vlaky, su demagogia. Regiojet na linke do KE jazdi za nizsie ceny ako dotovane vlaky (a aj keby Jancura zdrazil, stale budu tie ceny dobre - vid jeho autobusove linky na trasach, kde ma monopol).
Zatial ma sice iba 3 spoje denne, ale je zrejme, ze je ochotny pocet vlakov zvysit. Na linke Praha-Ostrava jazdi kazde 2 hodiny a to na trase jazdia dalsi 2 dopravcovia.
Tak dnes poobede pre peších areál AS uzavreli a má sa chodiť po očakávanej obchádzkovej trase.
Dnes odvážali aj lavičky, čo boli na nástupištiach, frézuje sa odstavná plocha pri I/66 a súčasne sa búra medzi budovou a doteraz používanou časťou AS - foto v prílohe.
Reply on: BB-Schuhu #51576:
A chybnú má aj poznámku na linke 601471 na nedeľnom spoji do Revúcej
http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/60147101.htm
"44" (alebo na zast. 29.augusta "46") - "premáva 23.12.2015, od 29.12.2015 do 31.12.2015,5.1.2016,7.1.2016, od 1.3.2016 do 4.3.2016,24.3.2016,29.3.2016,1.7.2016, od 6.7.2016 do 31.8.2016,2.9.2016,28.10.2016"
To sú nezmyselné dátumy, ani sa netýkajú nedieľ, skôr prázdninového a sviatkového obdobia. Samozrejme, vyhľadávač to ani v tieto dni nenájde. Ach jaj...
Reply on: davidmik555@gmai #51583:
na zastávkach na hlavnej ceste visí nejaký oznam, ale neviem čo je na ňom. Žeby dôvod presunu? Kĺbaky sa tam budú riadne krútiť, zajtra ráno to čeknem.

davidmik555@gmai

Reply on: milan001 #51580:
Ale ja chodím 21 veľmi často a ešte sa i nestalo že tam zašiel aj keď išiel na Rakytovce
Reply on: Agent007 #51581:
a ja že si si robil len srandu ? kokos to je riadna hlúposť, ešte by som chápal, že je to dočasne pokaiľ sa napríkald nevybuduje nástupný ostrovček smerom do centra, ale toto.....
Reply on: milan001 #51580:
vid #51560
Reply on: pepies #51579:
tiež som si všimol dáke nezmyselné krúženie, čo to má byť? Naviac, k prístrešku nevedie ani žiadny chodník, je bez osvetlenia úplne na konci parkoviska, po tme strach a hrôza a riziko, že sa na Vás linka 21 vykašle ak sa nejaký vodič nebude unúvať tam krútiť a rezne to po starom bez zastavenia (ono aj pri starom prístrešku sa toto stávalo bežne, ak niekto nezvonil, čo ale nie je povinnosť cestujúceho)
Ahojte. Mne sa páčila cesta domov linkou 601455 smer na Rakytovce. Na zastávke Krematorium sme zišli s cesty a musel prejsť parkoviskom /tam, kde umiestnili nový prístrešok/. Myslím, že je to úplné a nezmyselné. Aký dovod? Príkaz z hora
RegioJet neposkytuje servis v useku Zvolen os.st. - Martin a spat, nakolko v tomto useku ide posadka vo velmi obmedzenom zlozeni. Servis sa riadne poskytuje v useku Martin - Praha hl.n.

Mimochodom, nebolo by zle zaviest nejake MHD spoje od vlaku 847. Je skoda ze ked uz sa konecne ZSSK a MDVRR odhodlali niekde prevadzkovat posledne vecerne spojenie v normalnom case, tak sa to zabije tym, ze ludia z toho vlaku nebudu mat na co prestupit a tym padom to zostane nevyuzite 😕 Pritom je to super spoj.

davidmik555@gmai

Reply on: BB-Schuhu #51576:
Dnes spoj o 14:50 prvý deň premávky tak išiel úplne prázdny (teda až na mňa)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.