Reply on: milan001 #46772:
Neda. Teorericky by sa to dalo zahrnut do ROP (regionalny operacny program). Je to obdoba OP BK, ktory spomina 810zssk, lenze tam sa s takymi projektami priamo rata. Pre buduce programovacie obdobie by, podla mna, mala ist cela obnova MHD prave z ROP. Podmienky OP ZP su prilis obmedzujuce, vyhovuju len pre plynove autobusy.
810zssk
0. Preskumat ci bol predaj DPMBB zakonny a ak nie, pokusit sa ho zrusit.
1. Na magistrate vytvorit nejake oddelenie, kde budu odbornici (alebo odbornik) a to bude mat na starosti objednavku vykonov. Sucasne bude toto oddelenie riesit spravne konania v oblasti VHD.
2. Absolutne zakazat akemukolvek dopravcovi kecanie do toho co a kam jazdi. To NEMA BYT ROZHODNUTIE dopravcu.
3. Vypracovat standardy obsluhy.
4. Zrusit uchylnu tarifu (pokutovanie cestujuceho za prestup). Ak chcete silou-mocou predavat listky vo vozidle tak prosim, ale nech su prestupne. Zaviest jednotny tarifny system prevadzkovany mestom, alebo mestskou firmou do ktoreho sa povinne zapoja dopravcovia v MHD.
5. Urcit aky system verejnej dopravy sa v BB uplatni (odvsadial vsade raz za dve hodiny, alebo prestupny s hustymi intervalmi). Nasledne v sulade s tym a standardami obsluhy (bod 3) vypracovat PDO. Ale nie taku hlupost ako bol PDO naposledy.
7. Jednotlive linky pridelit dopravcom formou sutaze. Ak niektory nema potrebne vozidlo, nuz tak linku bude jazdit iny. Sucasne moze existovat mestsky dopravca ak to bude ziaduce.
Potom mozno pride moment kedy si pri kazdej zmene v MHD BB nepoviem "Kriste, ono sa to fakt da dodrbat este viac ako to bolo".
Niektore kroky su samozrejme realizovatelne az po vyprsani zmluvy so SAD ZV (bohuzial to zas niekto pokaslal a plati im do 2018). Ale aj to bude (a z tohto pohladu je mimoriadne dolezite co si zvolite v komunalnych volbach 2014).
(tak to vidim ja, neprehlasujem to za jedinu pravdu.. argumenty su vitane, flame nie :))