Co sa tyka poklesu cestujucich na vikendovych spojoch, to sa nedivim pri 28 minutovom intervale. Z Uhliska na Gymnazium som to zvladol za 30-40 minut peso a to je skoro cela trasa linky 1. Ist niecim inym a potom prestupit na nieco ine neprichadza vzhladom na tarif do uvahy.
Myslim ze cez vikendy a vecer by sa mali zaviest ine linky, ktore by povedzme viac zachadzali, bolo by ich menej ale chodili by castejsie, ne***at cez vikendy primestke linky do MHD (teda nepouzivat ich na obsluhu Mladeznickej), zabezpecit prestupy medzi linkami, nech sa tie busy cakaju na prestupoch. A zaroven nech tie listky su aspon cez vikendy prestupne aspon do 3/4 hodiny.
Uz som raz vymyslal siet vikendovych liniek, ale potom som sa na to vysral. Problem su tykadla, so zachadzanim to nemaju tak jednoduche a vo vychodnej casti mesta chybaju droty.
majkl: koncom prazdnin sa robila krizovatka pri DKci, takze teraz by teoreticky mohli chodit priamo na stanicu, ale pochybujem ze by to spravili (v Blave by ani nerozmyslali - vyluka a hotovo). Vsak je to vikend takze 6 Ikarusov sa najde v pohode.
Tu mapu som uz niekde videl - na mhdbb.sk
Podjazd pri stanici uzavreli aj ked som bol ja v BB (par dni na to) a smerom od Brezna niekto odsunul zavoru. Autobus presiel, Octavia radsej vycuvala. Ale vtedy by sa asi neutopilo ani Tico.
Co sa tyka trasy Usvit - Internatna, lacnejsie ako zavedenie linky 4 by bolo cestovanie zadarmo po prestupe na Kyjevskom - pre dochodcov. Inak ti dochodcovia platia 3 krat. Najprv 4 Sk pri nastupeni do trolejbusu (napr. na Internatnej Astra), 4 Sk za platenie najmu v hotovosti a opat cestovne. Jeden inkasny prikaz by ich vysiel lacnejsie.
Pri casovych listkoch su najvacsimi cestovatelmi dochodcovia. Jedna dochodkyna mi opisovala cestu do mesta na nakup a potom k tetke. Kym sa dostala domov vystriedala 12 spojov!
Danny: trolejbusy budú chodiť okolo Billy, alebo budú nahradené autobusmi?
Kami, Petik, linka 2: zjavne sa im nechcelo robiť nový grafikon s 12-13 minútovým intervalom
a tak to vyriešili takto...
Kami: počas tej prietrže som sedel v aute na sídlisku. Pri stanici voda zaliala ten podjazd
na Stavebnej ul. Obchádzalo sa to horom okolo Sporitelne, no niektorí šoféri to riskli
a išli cez vodu - a zostali v podjazde...
Petik: BBDS zavedením nástupu prednými dvermi zabezpečili to, že ľudia sa snažia využívať
MHD v minimálnej miere. Cez víkend chodia trolejbusy takmer úplne prázdne, a stále
viac ľudí chodí na trase Úsvit - mesto pešo a nie trolejbusom.
Na 4 sú sťažnosti, že od Úsvitu nie je priamy spoj na Internátnu a dôchodcovia, keď chodia
platiť na družstvo musia buď čakať na prípoj, alebo ísť od Kyjevského pešo...
Petik: co sa tyka linky 6, myslim ze sucet 6+7 sa nezmenil, usporilo sa na linke 4. Linka 2 vyzera otrasne, lebo sa im nechcelo (nebol cas ?) aby prerobili grafikony. Na normalny CP by museli prerobit vzoraky vsetkym vodicom, takto len jednemu, myslim ze je to poradie 2/6.
Keby poslali vodicov do Prahy, celkom lahko by sa tam nejaky mohol stratit (ostal by v Prahe ). Momentalne je priliv a odliv vodicov vyrovnany.
Vo vypocte mozes kludne odratat 20% (cipova karta) a dalsich 20% za prestup. Pracovne dni mi vysli na 6000 (24 Sk denne po 250 dni). S autom som to porovnaval a vyslo mi ze benzin je na kratsie vzdialenosti lacnejsi ako bus, ale motor sa nestiha zahriat. Na dlhsie vzdialenosti je lacnejsi bus. Bus vychadza tak 500 Sk mesacne, auto minimalne 1000 Sk (vlastne skusenosti).
Tak v tom predchadzajucom vypocte som si neuvedomil, ze tarifa je neprestupna, takze 7 bol asi podhodnoteny vypocet.
Ale ine som chcel. V Prahe je momentalne nedostatok vodicov (nechodi metro). A predvcerom som videl autobus s tabulkou "Tento vuz ridi v ramci vypomoci ridic DP Ostrava". Co keby poslala nejakych aj BB, ved je to (snad) ten isty vlastnik. Aspon by bystricki vodici videli, ako vyzera MHD.
No tak teraz som sa pozeral aj na ine trolejbusove CP. To je dost dramaticka zmena. 2 predsa chodila vzdy najplnsia. Teraz len 5x za hodinu a ten CP vyzera dost hrozne. Predtym som si nevsimol, ze ta diera je vsade. Ten CP je taky asi kvoli tomu aby to nemuseli preliepat:(. Ale preco tam teda nedaju 'w' a 'c'. Tusim ze som to tak videl niekde v Bratislave, ze na CP boli 2 stlpce pre pracovne dni - tak ako je to aj na tejto stranke.
Takisto 6 sa mi zda strasne zredukovana.
To uz svojim tarifom odradili tolko cestujucich ze take dlhe intervaly stacia?
Keby som mal platit kazdy den minimalne 2x10Sk, pripadne 4x10 ak by frajerka nebyvala v tom istom vchode, tak si asi kupim auto.
Ved to je minimalne 7000 rocne! Pre porovnanie, v Prahe (kde sa zaraba v priemere minimalne 3x viac) stoji rocna znamka do 4 litrov a plati to na vlaky aj na medzimestke linky. Pritom sa cestuje ovela dalej, ja to mam do prace 10km a to este nebyvam v uplnej prdeli. A navyse v BB som od zavedenia nastupovania prednymi dvermi jednoznacne rychlejsi na bicykli, takze MHD je len pre pripad dazda alebo snehu:(
Inak je trochu blbe, ze vsetci tykadlaci koncia na vlakovej stanici. Medzi leninom a stanicou to chodi zbytocne nahusto. Ale co s tym, ked nove droty nie su ani len vo vyhlade.
Petik: medzi 1-2 uz fakt moze byt centrum prazdne. Si asi nakazeny Prahou, aj Blave o takom case vidno ludi hlavne vnutri v diskotekach (maloco ine je otvorene) a na zastavkach nocakov.
linka 2: Nie je tam diera, je to obycajny prazdninovy CP s vlozenym skolskym vozidlom. Kedze ide 5-7 min po predchadzajucom, vozi tak 5 ludi.
Kami:
Ludoprazne centrum som videl cez vikend niekedy medzi 1-2 rano. A myslim ze je to z casti (vacsej) kvoli MHD, lebo ako som uz pisal, cast mojich kamaratov odchadza prave podla cestovnych poriadkov. Z druhej casti su na vine majitelia a zamestnanci krciem, lebo vacsinou nie su ochotni mat otvorene po zaverecnej.
Inak, pozeral som CP linky 2 a nepochopil som to s tym intervalom. Co chodi cez tie "diery"?
Ozaj, kto zazil tu burku minuly piatok ? Ja som nieco pocul a nieco ukazovali v telke. Na ceste pri Hrone nebolo vidno obrubniky, cesta tvorila jedno jazero. V podjazde pri autobusovej stanici bolo 1,5 metra vody a utopila sa tam Avia. Autobusy koncili na aut. stanici, tie co boli na Uhlisku museli ist popri Drukose. Na Kukucinovej (st. Prior, Arcade) a pri Srdiecku bolo este cez vikend vidiet poskodenu cestu.
Majkl, je v tom nejaky chaos. V niektorych vozidlach je vyveseny oznam, identicky s tym co si dal na net. Na zastavkach visi oznam aj s linkou 2 a ostala tam zastavka Dumbierska ktoru vacsina vodicou ignoruje, lebo ju nema v palubaku.
Okrem toho sa grafikon menil aspon 2 krat. Bol som svedkom ako sa vodic pozeral na zastavkovy CP, lebo z nejakeho dovodu nemal vzorak :))
Jeden nitriansky bus som si aj ja cvakol, na stanici obcas vidno aj modry I280.10 v tom vzore.
2602 ma nater striekany, stetcom malovali len 9951 a mozno este nieco ine. farba 2602 je o nieco tmavsia.
1003 (na linke 7) ma nalepky, ktore niekde uz odpadavaju aj s tou hrdzou. Chcel by som ten voz vidiet ked daju nalepky dole - zide aj farba a hrdza.
Linku 26 si na priebeznu vydupali obcania Sasovej - nejaka ich iniciativa.
"zmeny" v CP trolejbusov sa prejavuju tak, ze doplnena 2 co ide 7 minut po predchadzajucej vozi tak 5 ludi aj s vodicom. Na linku 3 zas posielaju ako posilovy spoj zalozaka 1005.
0531 jazdi normalne na 22, ma svoju linku, naopak 993 som nevidel a zrejme ten voz nikto s linkou nedostal.
Petik: bolo by idealne mat nocne linky ktore chodia vsade tam kde denne linky (ako v Blave) a v rozumnych intervaloch. Plus vodicov by vozil samostatny autobus. Ale v tych oblastiach kde nocak chodi to na male mesto ako BB nie je zle. Medzi 22.30 (posledne vecerene spoje) a 1.00 nie je problem pockat na nocak. Ja to mam z centra 30 min peso, takze ide vacsinou aj tak peso.
Neviem ako sa ti podarilo najst ludoprazdne centrum cez vikend. Ved v piatok a sobotu je vecer problem najst miesto. V lete je to este horsie, lebo na terasy idu aj taki co by do zadymenej krcmy nevliezli. Do Omegy (nad Americanom) obcas chodim. Tam je to tiez vzdy plne, takze tam chodim nerad. Len mi nepovedz ze je az tak tazke prejst z centra na Uhlisko ? Do Sasovej to stalo 50 Sk pred 8 rokmi, teraz ani neviem, chodim peso, autom, alebo prinajhorsom nocakom.
Ak porovnam BB vecer a BA vecer, az taky rozdiel nie je, len v BA je viac moznosti ale aj vacsie vzdialenosti.
Linka 1: Kremnicka-Podhaj-Radvan-Polna-Moskovska-Okruzna-Usvit-Hustak (prestup)-StrieborneNam-Karlovo-Stara Sasova (ako linka 80)- Nova Sasova (hocikde)
Linka 2: Podlavice – Nemocnica – THK – Usvit - Hustak (prestup) – Kuzmanyho (opacnym smerom po nabrezi) – Bellusova - Autobusove nadrazie (zachadzka na stanicu je zbytocna, v noci vlaky nejazdia, mozno zachadzka na Nam. Slobody), vybrane spoje pripadne dalej : – Nam. Slobody – Partizanska (CSAD)
Intervaly nejake rozumne, napr. 60min
Linka 2 stacia tie Mercedesy, linka 1 v piatok a sobotu Karosy a od 22 do 1 by to snad mohlo chodit aj kazdych 30 minut
Na Hustaku by sa mali autobusy cakat, aby sa dalo prestupit. V Prahe maju nocaky na svojej trase aj 3 zastavky, kde sa cakaju, a funguje to skvele a bez dispecerov.
To ma v Bystrici pekne sere. Do druhej ma vyhodia z “lepsich” krciem (Mnich, Kuria) a ostanu mi pajzle typu Harley, Amerikan (minule tam o poschodie vyssie bola aspon stripterka) a pod. (Vsimli ste si ze v Harley maju 4 piva a vsetky capuju z jednej pipy?) A prekvapivo je to vsetko ludoprazdne. Co vsetci cez vikend v noci robia? Hadam len nepozeraju Markizu?! Vsak ta tiez konci skoro! Alebo vladzu celu noc presukat?
To je to co neznasam na malych mestach. Ludia vstavaju skoro (otvaracia doba potravin v sobotu uz od 6 a len do 11-12), a chodia skoro spat (kina maju posledne predstavenia o 8, to ja by som len tak tak stihol z prace).
Tu chodia denne linky do pol jednej!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Majkl