Reply on: JJ #40862:
Samozrejme, s týmto súhlasím. Aby sme dali veci na pravú mieru. Tá linka MHD tam začne jazdiť (zrejme) výlučne kvôli tomu cirkevnému stredisku (polyfunkčný dom Moyses, kaplnka, hospic, ...) vrátane zdravotného strediska, nie kvôli Belvederu. Je dosť pravdepodobné, že linka pri Dome Moyses nebude končiť, ale bude tranzitovať celým tým kopcom až na Tajovského (k LIDLu). V tejto súvislosti som spomenul aj obsluhu samotného Belvedera.
tak by som navrhoval taketo upravy:
JJ
uvažovať nad nejakým veľkolepým prepojením Belvederu s akýmikoľvek časťami mesta je momentálne prehnané. Momentálne má Belveder, z hľadiska funkčnej MHD, hodnotu blížiacu sa Pršianskej terase.
Čo sa týka podlavických liniek, samozrejme že je nutné s nimi niečo robiť, lebo v tejto podobe ide o úplne neprijateľnú podobu spojenia Podlavíc s okolitým svetom. V každom prípade, viesť podlavické linky cez Belveder je zase krátkozraké, keďže tie počas akademického školského roka (L34) plnia aj čiastkovú funkciu spojenia ŽST - Ekonomická fakulta UMB.
Ak tak, tak Belveder treba na začiatok otestovať nejakou malou linkou, prípadne nejakou odnožou existujúcej linky, najlepšie malokapacitným vozidlom. Potom sa ukáže, čo dokáže táto oblasť priniesť pre MHD. Ja osobne očakávam, že to bude čistý tranzit, bez toho aby táto oblasť bola akýmkoľvek zdrojom alebo cieľom ciest - a to potom nemá nejak extra veľký zmysel.
Ak by sa na Belvederi podarilo zrealizovať investície, tak ako už boli skôr navrhnuté (športová hala, kongresové centrum s hotelom a pod.), tak by sme sa mohli baviť o iných podmienkach. Takto je to iba holý kopec, ktorého stredom ide cesta.